2025-01-12, 07:01
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Var vi lika fria nu som d, s hade sn teknologi kunnat hanteras.
Nu r slaveri lagligt men alla slavar har lurats till att tro att slaveri har avslutats.
El kostade inte d nr pyramiderna gav gratis el till alla, men idag ska folk jobba fr att kpa elen som nn annan tillverkar gratis. Bensinbilar fast vtgasbilar och elbilar har funnits lnge.
Ja till och med marken mste vi hyra en boplats p, av nn som ltsas ga den.
Frr var det inte s. Templen och pyramider var kunskaps center dit folk fick komma och studera viktig kunskap som fortfarande fyller vggarna.

Idag sitter folk i skolbnkar och lr sig vad dom ska tro p.
P Kailasa tiden fick dom som knde sig redo beska templen och studera avancerad byggteknologi samt religion, och mnniskokroppens hemlisar.

Du blandar ihop saker nu. Motstter mig inte i sak. Men du kommer med pstenden du inte har fakta bakom.
Citera
2025-01-12, 07:03
Bannlyst
Lasrar fanns inte p 800-talet och lasrar anvnds inte ens idag fr det syftet.
Citera
2025-01-12, 07:38
Avstngd
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Du blandar ihop saker nu. Motstter mig inte i sak. Men du kommer med pstenden du inte har fakta bakom.

Bagdad-batterierna visar att el anvndes.
Vi kan anvnda samma principer fr att skapa sna krukbatterier som vra frfder anvnde.

Jag sg ven en video som visade att en pyramid i egypten var en vattenpump som anvnde vattnets vikt fr att f vatten att forsa i rr. Vi kan anvnda den designen fr att skapa en sn pump.

Det r bevisen som alla kanske inte ser direkt men som inte kan frnekas egentligen.

Samma med lasrar. Gran Canyon stenkuberna visar att det definitivt inte var en snubbe med hammare och spett som skrde ut kuberna ur berget. Dessa bevisar lasrar, enligt mig iaf: https://i.pinimg.com/474x/38/ef/6b/3...2aa0dd03ef.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Lasrar fanns inte p 800-talet och lasrar anvnds inte ens idag fr det syftet.

Kommer du ihg det eller vad?
Hur skrde dom ut dessa stenar om inte med laser?: https://i.pinimg.com/474x/38/ef/6b/3...2aa0dd03ef.jpg
Citera
2025-01-12, 07:52
Avstngd
DonFoldits avatar
Fr er som vill se stenarna i Utah som lasrar mste ha skrt ut: https://youtu.be/FdYiItXR01I?si=st4l4yf2iabRpwf6

Vatten eller snren eller spett hade inte fungerat fr att skra ut sna kuber ur ett berg.

Endast lasrar eller gudar kan skra ut sna dr kuber som vger hundratusentals kilon.
Citera
2025-01-12, 09:20
Bannlyst
Citat:
Hur skrde dom ut dessa stenar om inte med laser?: https://i.pinimg.com/474x/38/ef/6b/3...2aa0dd03ef.jpg
Nej, jag levde inte d. Det finns ett omrde inom vetenskapen som kallas "historia" som kan appliceras fr att bestmma nr olika teknologier existerade, s vi har vervldigande bevis p att lasrar inte fanns p 800-talet. Och som sagt var s anvnder man nd inte lasrar i stenbrott, man anvnder sgar.

Ingen "skrde" (skar) ut stenarna i bilden, de har lossnat av sig sjlva som klippblock gr med tiden. De raka kanterna beror p hur kristallgittret ser ut i mineralena i frga. Vad har klippblock i Utah med ett tempel i Indien att gra?
Citera
2025-01-12, 09:50
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Jag sg en video dr nn gubbe i Egypten stod och mtte radioaktivitet vid ett monument, och han hvdade att det hade smllt krnvapen dr fr tusentalls r sedan, och att radioaktiviteten finns kvar frn smllen.

Det kan nog stmma. Tid r inte linjrt enligt vre frefder som sg tid som cykliskt. En brjan, ett slut, och sen repeteras det. Det som hnder har redan hnt, men det som hnde kom till ett slut, precis som vi r pvg mot ett slut p en tidslder och civilisation.

Lite smkorkad r man om man kan se Kailasa templet utan att kunna rkna ut att det byggdes av nn som hade mer kunskap n oss.

Antimateria-teknologi d?
Och vad r det, och hur bygger du byggnader med stora smllar?
Dom har hittat en dator som romarna hade.
Antikythera Mechanism var ingen dator, bara en listig klocka fr planeternas positioner, det r korkade journalister som hittar p fel ord.
Jag har inga problem med att gudar hjlpte.
Krnvapen lmnar ett speciellt spr av radioaktiva mnen, kan du visa att det verkligen finns dr?
Hr r ett stlle man kan se spr, men det var vi moderna mnniskor som orsakade detta:
https://museumsvictoria.com.au/article/atomic-glass/

Citat:
Utesluter inte Alien-tech, eller att vi (mnniskor) haft annan tech tidigare, men det finns ingen riktig fakta eller bevis. Lite som innan senaste mini istiden, Homo Sapiens Sapiens har ju funnits i 200.000 r s det r fullt mjligt att det har funnits cykler.
Och vad r alien-tech?
Men vi har inga bevis fr det, vi har antaganden. Det enda vi vet r att mnniskan idag r bra ldre n vad exempelvis Bibeln freskriver.
Bibeln r en samling berttelser, inte ett historiskt dokument.
Finns ju otaliga mytologier som p sitt stt skulle frklara mycket, mytologier som var och/eller blev religioner. Som idag styr mycket. S d kan man frga sig varfr vill dessa kontrollera jtte gammal kunskap? Vad vore fel fr oss idag att kunna frdla denna kunskap? r vi redo? Vill /hemliga eliten/ inte dela med sig?
Hemlig elit?
Mkt frgor och f svar.

Citat:
Bagdad-batterierna visar att el anvndes.
Vi kan anvnda samma principer fr att skapa sna krukbatterier som vra frfder anvnde.
Ett batteri baserat p jrn och koppar, blir ett vldigt dligt batteri, vi har passerat den nivn fr lnge sedan.
Det r inte heller skert att Bagdad-batteriet var just ett batteri.

Jag sg ven en video som visade att en pyramid i egypten var en vattenpump som anvnde vattnets vikt fr att f vatten att forsa i rr. Vi kan anvnda den designen fr att skapa en sn pump.
Att pyramiderna var vattenpumpar, r bara en av alla fantasifulla ideer som har freslagits.
Visst kan vi, men varfr? Energin trollas inte fram.

Det r bevisen som alla kanske inte ser direkt men som inte kan frnekas egentligen.

Samma med lasrar. Gran Canyon stenkuberna visar att det definitivt inte var en snubbe med hammare och spett som skrde ut kuberna ur berget. Dessa bevisar lasrar, enligt mig iaf: https://i.pinimg.com/474x/38/ef/6b/3...2aa0dd03ef.jpg
Instmmer med annan anvndare i trden, stenar spricker lngs de inneboende strukturer som finns i stenen.
Har du aldrig sett en stenhuggare klyva en sten?
Det r bara det sista steget man skr eller slipar eftersom det r ondigt d man kan utnyttja stenens egenskater.

Ingen har ngonsin skurit sten med laser, efter det r fel teknik fr uppgiften...
Senast redigerad av sommarlov 2025-01-12 kl. 09:54.
Citera
2025-01-12, 10:38
Medlem
Liberationfronts avatar
Alien-tech som att flytta materia med ljud, eller skra i det. Finns massor med hypoteser som Annunaki, bland andra men inga handfasta bevis.
Citera
2025-01-12, 11:11
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
P Kailasa tiden fick dom som knde sig redo beska templen och studera avancerad byggteknologi samt religion, och mnniskokroppens hemlisar.
Dessutom fick de lsa Kalle Anka pocket p tisdagar och titta p Vilse i Pannkakan efter kl. 18 varje vardagskvll. Nu undrar du sklart varifrn jag vet det. Jag har min information om vad som hnde under "Kaliasatiden" frn samma klla som du, allts hittep och ogrundade pstenden.
Citera
2025-01-12, 13:49
Avstngd
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Nej, jag levde inte d. Det finns ett omrde inom vetenskapen som kallas "historia" som kan appliceras fr att bestmma nr olika teknologier existerade, s vi har vervldigande bevis p att lasrar inte fanns p 800-talet. Och som sagt var s anvnder man nd inte lasrar i stenbrott, man anvnder sgar.

Ingen "skrde" (skar) ut stenarna i bilden, de har lossnat av sig sjlva som klippblock gr med tiden. De raka kanterna beror p hur kristallgittret ser ut i mineralena i frga. Vad har klippblock i Utah med ett tempel i Indien att gra?

r tid cykliskt s levde du troligen d. Men du har glmt bort tidigare liv som du har haft.
S vad tror du har skapat Kailasa templet och de perfekta megablocken i Utah, om inte laser?

Citat:
Alien-tech som att flytta materia med ljud, eller skra i det. Finns massor med hypoteser som Annunaki, bland andra men inga handfasta bevis.

Jag sg en video om Youlong grottorna inatt, Annunaki grottorna.
Underjordiska lokaler som tycks vara byggt.... fr jttar.

Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Dessutom fick de lsa Kalle Anka pocket p tisdagar och titta p Vilse i Pannkakan efter kl. 18 varje vardagskvll. Nu undrar du sklart varifrn jag vet det. Jag har min information om vad som hnde under "Kaliasatiden" frn samma klla som du, allts hittep och ogrundade pstenden.

Ja, visst r vi ganska korkade om vi kan se ngot som Kailasa templet men nd hvda att vi kan mer n den som byggt det.
Citera
2025-01-12, 14:21
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
r tid cykliskt s levde du troligen d. Men du har glmt bort tidigare liv som du har haft.
S vad tror du har skapat Kailasa templet och de perfekta megablocken i Utah, om inte laser?

Jag sg en video om Youlong grottorna inatt, Annunaki grottorna.
Underjordiska lokaler som tycks vara byggt.... fr jttar.

Ja, visst r vi ganska korkade om vi kan se ngot som Kailasa templet men nd hvda att vi kan mer n den som byggt det.

Lngre mnniskor n genomsnittet idag och d, men inte jttar. Tnker frmst p hur versttningar gjordes d. Motstter mig inte teorin, snarare tolkningen av versttningen
Citera
2025-01-12, 14:30
Avstngd
DonFoldits avatar
Citat:
Lngre mnniskor n genomsnittet idag och d, men inte jttar. Tnker frmst p hur versttningar gjordes d. Motstter mig inte teorin, snarare tolkningen av versttningen

Dom har lmnat efter sig bilder som dessa: https://pbs.twimg.com/media/F87W6mkbgAAfH4k.jpg

Vi kan se spren av deras avancerade byggteknologi.
Det gjordes inte misstag nr deras teknologi byggde tempel och pyramider.
Citera
2025-01-12, 15:21
Medlem
Nr jag fr se ett arbetslag hugga ut ett helt tempel frn ett berg, D tror jag att det gr.
Tills dess tror jag att det var utomjordingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in