2025-01-11, 23:25
Rkte en fimp med marijuana och drog flera halsbloss vldigt fort. Sen knde jag att jag rkade dra ned massor av grs p en gng (i slutet av fimpen). Det kndes nstan som att jag fick ned glden i halsen ocks. I alla fall, skn effekt. Jag brjade knna mig vldigt kall efter ett tag p bde rygg och armar. Hela kroppen r kall och jag har gshud verallt. Jag kan sga som s att jag gillar knslan. Jag gillar att knna mig s hr nedkyld. Av ngon anledning s uppskattar jag det. Men sen upptckte jag ven en annan effekt av nedkylningen, jag kan inte vika ihop mina hnder fr dem r stela (p grund av kylan).

Dela grna med er av era upplevelser med hypotermi. Det finns ven de som upplever hypertermi (vilket r fr hg kroppstemperatur). Hypertermi sgs vara kopplat till lgt intag av THC, medans hypotermi (det som jag ftt) ska vara kopplat till hgt THC intag. Med tanke p allt som jag fick ned i min hals p slutet s kanske jag fick i mig en hel del THC, fr jag knde mig lite snurrig frst. Enligt forskning s ska hypotermi vara en vldigt sllsynt biverkning. Men de har nog inte gjorts s mycket forskning skulle jag tro. Jag tror mnga upplever biverkningar som de antingen hller fr sig sjlva eller delar p sociala medier (utan att forskning grs i det hela).
Citera
2025-01-11, 23:59
Medlem
Nerkyld? Ja gshuden, knslan av nerkyldhet r inte av en lg dos snarare en dos som fr adrenalinet att strmma, hjrtat pumpa och kroppstemperaturen stiga utav helvet r!

Frossa och gshud r ett svar p att din kropp gr allt fr att kyla ner organen!
Hjrta, hjrna, lever och njurar!

Det hr r ju mlet i att bruka ngot att uppleva!

Men skit i rkat det r bara mnat t en enda slutdestination frr eller senare!
Citera
2025-01-12, 00:06
Medlem
Kapuffs avatar
Ja som en rysning.
Citera
2025-01-12, 16:31
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Ja som en rysning.

Samma hr. Jag fick rysningar i hela kroppen. Vad tyckte du om rysningarna? Bra eller dliga?
Citera
2025-01-12, 16:33
Jag knner mig kall nu ocks med gshud och rysningar. Men det gr mig lite fundersam eftersom jag r osker p om en sn effekt skulle vara kvar fortfarande. Kanske har jag det fr kallt i min lgenhet..
Citera
2025-01-13, 10:25
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newagevomitbag
Samma hr. Jag fick rysningar i hela kroppen. Vad tyckte du om rysningarna? Bra eller dliga?

Ne det hr till. Det r blodtrycket, det blir s ibland. Det r s med alla droger.
Citera
2025-01-13, 10:39
Medlem
TS har gett begreppet GShud en ny innebrd!
Citera
2025-02-02, 21:15
Medlem
Drumedarens avatar
P den tiden jag rkte, slutade i somras efter 10 rs stndigt brukande. Men varje gng jag rkte blev jag nedkyld, precis som du skriver. Oftast hnder och ftter som frs till is. Har aldrig pratat om det hgt pga trodde att det bara var jag som knde av det. Sjukt att hra att det r flera som upplevt samma sak
Citera
2025-02-05, 23:34
Medlem
Skeppsvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
P den tiden jag rkte, slutade i somras efter 10 rs stndigt brukande. Men varje gng jag rkte blev jag nedkyld, precis som du skriver. Oftast hnder och ftter som frs till is. Har aldrig pratat om det hgt pga trodde att det bara var jag som knde av det. Sjukt att hra att det r flera som upplevt samma sak

Samma med mig. Intressant
Rkte du cigaretter med? Eller snusar?
Klart rkningen frsmrar blodcirkulationen.
Men nyfiken om du tex bara rkte rent i pipa eller liknade.
Citera
2025-02-08, 13:17
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsvrak
Samma med mig. Intressant
Rkte du cigaretter med? Eller snusar?
Klart rkningen frsmrar blodcirkulationen.
Men nyfiken om du tex bara rkte rent i pipa eller liknade.

Rkte rent i bong eller pipa nr jag rkte sjlv, och rkte joint med andra, och d utblandat med tobak. Snusar s int helvete nu och har alltid gjort, rker ven d och d. Men nr jag slutade med brasset s slutade jag bli kall
Citera
2025-02-09, 11:45
Medlem
r ni serisa? Rkning leder i regel till dlig blodcirkulation. Vilket i sin tur leder till kalla hnder och ftter. r folk s hr efterblivna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in