• 3
  • 4
2025-01-13, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
De allra flesta som brukar kokain är inte narkomaner. Narkomani innebär att man är en missbrukare och det finns det inget som säger att man är bara för att konsumerar just kokain, lika lite som att man per definition skulle vara alkoholist bara för att man brukar alkohol.

Jag vet inte hur många som använder kokain i Sverige, men jag gissar att det är betydligt fler än 5%.
Merparten av brukarna skulle aldrig tala öppet om sitt bruk med folk de inte kan lita på eller som de inte vet själva använder. Därav är det nästan bara den minoritet som har ett missbruk som märks av och bilden blir således att det bara är narkomaner som tar kokain. Hade alkohol haft samma juridiska och kulturella status som kokain, så hade uppfattningen varit att alla som dricker alkohol sitter nerpissade på en parkbänk och de andra dricker inte.

Alla. Precis alla som snortar kokain är narkomaner, knarkare.

Amatörknarkare, absolut. Men en misslyckad, värdelös knarkare.
Citera
2025-01-13, 20:19
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Av allt som går att säga om knarktillverkarna så anser du att miljöaspekten är det som är värst?

Regnskog är viktigt. Och resten har mer med distribution och juridik än tillverkning att göra, det är lättare att göra nåt åt, men koka-plantager är svårt att göra utan skövling, och som det är nu förorenar det också som fan.
Citera
2025-01-13, 20:41
Medlem
Har aldrig sett någon ta kokain i hela mitt liv. Tror inte någon i min umgängeskrets brukar... Så det beror nog väldigt mycket på vart man bor och vilka man umgås med.
Citera
2025-01-13, 20:43
Medlem
I min ungdom provade vi.

Men skulle aldrig nu. Av flera skäl.

Ett är för att det är trashigt
Två är väl att inte göda gängkriminalitet
Tre är för att det är dyrt
Fyra är väl för att jag har det bra ändå
Fem är för att det är skadligt
Sex är för att det är olagligt
Citera
2025-01-13, 21:06
Medlem
thebyebyemans avatar
Jag
Citera
2025-01-13, 21:11
Medlem
Lagopussys avatar
Jag tillhör skaran som inte känner mer av en lina än av en dubbel espresso och ett glas vin-kombo.

I vår krets som festat ganska hårt periodvis (men med stil naturligtvis) är vi typ tre som är så, jag och två killar. Spelar ingen roll om det är på Rivieran, här i stan eller fkn Colombia, funkar inte. Vi bara tittar på alla och fattar inte grejen. "Vill du ha en till?" Ehh nej tack liksom. Några receptorer vi inte har eller nåt?

Så skiter i det, onödigt och allt nån skrev ovan, gängkriminella, olagligt blabla bla.
Citera
2025-01-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Alla som har, och kan?

Totalt ointressant att snorta. Jag skulle aldrig prova sådant trams.
Citera
2025-01-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelTyson
Hej i min umgängeskrets brukar nästan halva gänget ladd i mer eller mindre mängd. De flesta dock väldigt sporadiskt. Därav känns det väldigt normaliserat. Men hur många brukar egentligen ladd rent statistiskt och går vi mot riktningen att fler eller färre brukar?
Nej, jag vill inte stötta kriminella invandrargäng. Dricker öl från systembolaget istället.
Citera
Igår, 01:18
Medlem
Bjuds det så är man ju inte dum.
Annars för dyrt för att ibland få skit och ännu mer sällan få bra kvalité...
Citera
Igår, 06:12
Medlem
Malawi-Golds avatar
Ni som inte "får någon effekt", ta bikarbonat och koka det, sen när ni har rökt crack kan ni återkomma.
Citera
Igår, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Alla. Precis alla som snortar kokain är narkomaner, knarkare.

Amatörknarkare, absolut. Men en misslyckad, värdelös knarkare.
Narkomani är som sagt definitionsmässigt missbruk.
Är alla som dricker alkohol alkoholister menar du? Eller kör du med lite olika måttstockar, helt godtyckligt, baserat på vilken drog som diskuteras?

Jag tror du skulle behöva bilda dig kring vad missbruk/narkomani är för något. Vilken drog det är som intas är nämligen helt irrelevant.
Citera
Igår, 09:44
Medlem
Allt färre på Östermalm knarkar ladd. Små kulor med ladd som somalier haft uppe i anuset som fortfarande luktar avföring är orsaken till att intresset går ner, ner, ner......
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in