• 1
  • 2
2025-01-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
+1

En del tkr helt enkelt att det är ballt att va lite wt med allt va de innebär. Man vill inte se ”borglig” ut även om dom inte hade använt just det uttrycket. Men tror majoriteten inte har en susning om att dom är just wt.
Ingen vill tro på fördomar eller se sig som diskriminerad,flesta har något man är bra på.
2025-01-13, 11:10
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Många WT som jag mött är ganska självsäkra och signumet är att de ofta är bergsäkra eller rigida i åsikterna. Jag avundas WT på det sättet, dessa människor har inga problem eller bryderier, de lever sina liv med rensad disk varje morgon.
Det låter som 95% av medlemmarna på flashback.
Mest wt är väl att definiera vad som är wt när det redan finns ett otal trådar om fenomenet.
2025-01-13, 11:26
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Det låter som 95% av medlemmarna på flashback.
Mest wt är väl att definiera vad som är wt när det redan finns ett otal trådar om fenomenet.

Nja..jag vet inte hur majoriteten av medlemmarna på Flashback är. Men jag avundas icketänkande människor. Själv så brottas jag med himmel och helvete, vetenskap och fysisk, livets mening, liv i universum, ondska och godhet, hopp och förtvivlan.... de djupa frågorna om vår existens o människans innersta väsen osv. Och så vaknar dessa tatuerade mysbyxmänniskor upp varje dag, lägger av en brakskit och tar sig an dagens sysslor som om inget hade hänt. Det är ett jävelskap att vara intellektuell, jag önskar att jag vore WT och omedveten.
2025-01-13, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Nja..jag vet inte hur majoriteten av medlemmarna på Flashback är. Men jag avundas icketänkande människor. Själv så brottas jag med himmel och helvete, vetenskap och fysisk, livets mening, liv i universum, ondska och godhet, hopp och förtvivlan.... de djupa frågorna om vår existens o människans innersta väsen osv. Och så vaknar dessa tatuerade mysbyxmänniskor upp varje dag, lägger av en brakskit och tar sig an dagens sysslor som om inget hade hänt. Det är ett jävelskap att vara intellektuell, jag önskar att jag vore WT och omedveten.

Hahahahaha detta alltså!
En WT som fullständigt struntar i vad som sker i omvärlden så länge pengarna från soc rullar in varje månad.
2025-01-13, 12:00
Medlem
Blaskas avatar
Folk som är WT bara lever. Reflekterar nog inte speciellt mycket över sin person utan bara lever i nuet. Skönt kan jag tycka!
2025-01-13, 13:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gskdhshs
Tjenare!

Dessa WT-människor med halslänkar i sin billigaste form, piercingar, keps, tatueringar överallt, obildade, droger, kedjerökare, kriminella, kamphundar, stort motorintresse i brist på andra vanliga intressen. Reser aldrig utomlands.

De saknar ofta också grundskole/gymnasiekompetens.

Men frågan är.
Är dessa WT-människor medvetna om att de är white trash? Eller är de helt enkelt för dumma för att förstå?

Diskutera fritt!

Det där beror nog på hur man definierar vad ”wt” är. Kollar man i trådar här på fb så märker man att folk definierar wt på väldigt olika sätt.

Jag tror tex att många raggare, skinheads, hårdrockare, punkare med flera vet om att de är wt och är stolta över det.

Men sen finns det många arbetarklass-barnfamiljer som klär sig i foppatofflor och ”juicy”-mjukisar, har jättestudsmatta på tomten och citat som ”carpe diem” på väggarna som inte tror att de är wt och vill inte bli förknippade med begreppet.
2025-01-13, 14:42
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
(FB) Den stora tråden om att vara White Trash
Med hänvisning till länken i detta inlägg, så låser vi denna tråd.

// MODERATOR
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in