Citat:
Ursprungligen postat av
Xavian
Jag har ramat in posters för att dom ska bevaras och vara lättare att flytta. Ramarna är från Rusta och är okay. Nackdelen är att dom skyddande plastskivorna reflekterar väldigt mycket ljus och blir nästan som speglar, vilket gör att det är svårare att se bilderna. Har hört att akrylglas minskar reflektionerna ganska mycket. Har någon testat? Blir bilderna fortfarande lika skarpa med en 2MM tjock akrylglasskiva?
Funderar på att beställa hem ett par skivor från en fotoaffär för att testa, men vill först höra vad andra tycker. Har sett att det finns museumglas som är ännu bättre för att minska reflektioner, men det kostar för mycket enligt mig.
Jag har inte ett klart besked för dig.
Men är rätt säker på att det finns acryl som är matt på ena sidan. Annars går det kanske att lösa med typ slippapper nr 500-1000 eller så?
Tala med en inramningsbutik, och kanske med en oberoende inredningsbutik, för ideer. Om det finns en plastgrossist inte för långt bort, knalla in där o prata med dem. Så gjorde jag för att få fatt i en udda plastskiva. Grabbarna där var väldigt hjälpsamma. Gå inte nödvändigtvis in genom kontorsentrén. Lycka till. Berätta gärna om resultatet.