Citat:
Ursprungligen postat av
reethorse
Vad har ni för icks/red flags på dejtningappar?
Känns som vi tjejer är lite mer kräsna där, men jag kanske har fel.
Exempelvis när man bokar in dejt med en person och helt plötsligt har dom tagit bort matchningen från ingenstans. Händer både mig och mina killkompisar ofta, så känns som det är vanligt. Men aldrig får man en förklaring till varför.
Ni som gör så, vad gör att ni helt plötsligt drar er ur? Vad bör jag/vi ändra på?
Angående det fetstila:
Detta har vanligtvis ingenting med redflags att göra, alltså, person X avmatchar inte person Y för att Y betett sig avvikande.
Det handlar mer om att X pratar med flera olika personer samtidigt på appen. X bestämmer träff med ett en av dessa och slutar då kommunicera med övriga personer som denne konverserar med. Tråkigt, men väldigt utbrett beteende på dejtingappar.
Det kan också vara en fråga om ett bekräftelsebehov. Person X befinner sig enbart på appen för att bekräfta att denne fortfarande är attraktiv nog för att kunna boka in dejter. X har inga egentliga planer på att fullfölja en dejt, X vill bara få bekräftelse från andra människor.
Alltså, plötsliga avmatchningar handlar oftast inte om red flags/avvikande beteende hos en part. Det betyder snarare att motsvarande parten hittat en mer kompatibel dejt och slutar därför att skriva med övriga matchningar. Eller så hade personen inte några intentioner att fullfölja en dejt från första början.