2025-01-13, 12:54
Medlem
Vad har ni för icks/red flags på dejtningappar?
Känns som vi tjejer är lite mer kräsna där, men jag kanske har fel.

Exempelvis när man bokar in dejt med en person och helt plötsligt har dom tagit bort matchningen från ingenstans. Händer både mig och mina killkompisar ofta, så känns som det är vanligt. Men aldrig får man en förklaring till varför.

Ni som gör så, vad gör att ni helt plötsligt drar er ur? Vad bör jag/vi ändra på?
Senast redigerad av reethorse 2025-01-13 kl. 12:59.
Citera
2025-01-13, 13:00
Medlem
67arigGubbes avatar
Man har dragit en tarzan och man får ångest att man pratat med en så ful person och dessutom pratat om en date med den.

Mao man börjar tänka med skallen igen.
Citera
2025-01-13, 13:07
Medlem
Perdidoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse

Exempelvis när man bokar in dejt med en person och helt plötsligt har dom tagit bort matchningen från ingenstans. Händer både mig och mina killkompisar ofta, så känns som det är vanligt. Men aldrig får man en förklaring till varför.

Ni som gör så, vad gör att ni helt plötsligt drar er ur? Vad bör jag/vi ändra på?

Jag tror att detta beror på dejtingapparna i sig. Det finns en kultur kring slit och släng. Som tjej överöses man med inviter hela tiden. Om man känner sig lite trött en viss dag så kan man dumpa den dejten och plocka upp en ny lott ur "tombolan" imorgon, om man mår bättre då. Det är inte så noga. Mängden killar är typ oändlig. Man har råd att dumpa några ibland.
Citera
2025-01-13, 13:14
Avstängd
Som tjej vill jag slippa betala för min middag. Jag dejtar därför gärna simpar, så jag får i mig mina proteiner, utan kostnad, helst varje dag i veckan. Nej, ingen sex som belöning för gratismaten.

Ibland måste jag agera lite opportunt, om flera vill bjuda mig på middag. Sorry boys, ni är utbytbara och jag vägrar spendera egna pengar på mig själv. Det är ert jobb. Jag är frigjord, stark och självständig.
Citera
2025-01-13, 13:46
Medlem
halaltarzans avatar
Min polare övertalade mig om att regga mig på någon app för länge sen som typ ett komplement till krograggandet, fick ett svar på ca. ett år medan det rann på som vanligt på krogen. Funkar inte krograggandet för dig då TS?
Citera
2025-01-13, 14:25
Medlem
Citat:

Angående det fetstila:
Detta har vanligtvis ingenting med redflags att göra, alltså, person X avmatchar inte person Y för att Y betett sig avvikande.

Det handlar mer om att X pratar med flera olika personer samtidigt på appen. X bestämmer träff med ett en av dessa och slutar då kommunicera med övriga personer som denne konverserar med. Tråkigt, men väldigt utbrett beteende på dejtingappar.

Det kan också vara en fråga om ett bekräftelsebehov. Person X befinner sig enbart på appen för att bekräfta att denne fortfarande är attraktiv nog för att kunna boka in dejter. X har inga egentliga planer på att fullfölja en dejt, X vill bara få bekräftelse från andra människor.

Alltså, plötsliga avmatchningar handlar oftast inte om red flags/avvikande beteende hos en part. Det betyder snarare att motsvarande parten hittat en mer kompatibel dejt och slutar därför att skriva med övriga matchningar. Eller så hade personen inte några intentioner att fullfölja en dejt från första början.
Citera
2025-01-13, 15:28
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Jag är frigjord, stark och självständig.

Ja, det märks jättetydligt på ditt inlägg.
Citera
2025-01-13, 15:36
Medlem
EnflygandeKos avatar
spirituell hr ett vinglas eller kompisgäng samt filt på varje bild . Intressen är shopping brunch festa och astrologi . Har ingenting på sin profil eller intressen inlagda. Har barn , har en massa influencer bilder . Har fillers/ankläppar. Har en massa "kroppsbilder" lättklädd bikini osv . Är extrem vänster , skriver " röstar du höger tryck vänster " . Skriver saker " i am a queen " .

Samt är som att prata med en vägg , ställer inga följd frågor , inga utförliga beskrivningar , kommer inte med egna frågor . Man måste "dra ut " varje svar. 0 personlighet eller humor.
Senast redigerad av EnflygandeKo 2025-01-13 kl. 15:40.
Citera
2025-01-13, 16:04
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Dom gångerna jag dragit mig ur en dejt och så har jag fått någon mer intressant på kroken.
Dock har jag alltid dragit till med en lögn och inte bara ghostat.
Inte så mycket man kan göra åt saken om man är den som blir dumpad tänker jag.
Citera
2025-01-13, 16:25
Avstängd
sånt där växte man ifrån på lunarstorm, uppenbarligen folk som drar nytta av ens sex-begär som kommit på de där sajterna. och de lär väl göra allt för att förhållandena ska gå åt helvete sen med, så man betalar för fler månaders medlemskap.

helvetes-teknologi
Citera
2025-01-13, 23:31
Medlem
Niggwards avatar
Dejting appar i sig är redflag. Aldrig varit på en dejt från en app.

Hela utgångspunkten är att bli granskad baserat på oviktiga faktorer ifall man är ute efter annat än att ligga/sticka. Genuin personlig kontakt är alltid rätta och stadigaste sättet att börja något bra på om man vill att det ska hålla.

Skulle säga att "Dejting" appar är alla redflags. Knullappar eller whatever gör väl alla samma sak, folk som letar sex från båda håll; så alla borde väl göra jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in