2025-01-13, 18:14
Medlem
Lider av långvarig depression och tänkte testa mikrodos för att råda bukt på
problemet.

Men efter att att testat vid flera tillfällen och doser så kan jag nu
konstatera att allt det gett mig är lätt illamående samt jag blir lätt irriterad.

Det har inte öppnat upp något sjätte sinne eller förändrat någonting
gällande min depression.

även testat 0,5g och det blev för mkt för en mikrodos såklart
och den flummiga effekten gillar jag verkligen inte
även om jag då mådde mindre illa.

Är detta enbart för personer som är beroende av att flumma
på skiten men inte kan ta det hela tiden?
Någon fler som upplevt detta och gör jag något fel..?

Eller är jag helt enkelt bara fel person. tyckte det var svin coolt för 15år sedan när man
var ung att käka större mängder toppis eller röka på.

nu för tiden gillar jag inte varken röka eller skulle se mig själv trippa någonstans..
Citera
2025-01-13, 18:34
Medlem
Sleepdancers avatar
Ta högre doser det är för lite.
Citera
2025-01-13, 19:07
Medlem
Trollet420s avatar
När jag microdoserat på cubensis har jag tagit ca 1g om dagen och ja det hjälpte mig då att få ordning på många saker som jag sköt upp i vanliga fall..
Citera
2025-01-13, 21:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du kan omöjligt känt något på den låga dosen utan troligtvis var det någon form av placeboeffekt och inbillning.
Citera
2025-01-14, 01:44
Medlem
Hur har du microdoserat?
Jag har ett par vänner som testat microdosering och några av dom har tagit 0,1-0,3 gram varje dag under ca 1-2 veckor. Dom andra har gjort det efter ”Fadiman-protokollet” som innebär att man tar 0,1-0,3 gram var tredje dag under 4-6 veckor så som jag förstod det.
Att göra te av det kan va lindrigare för magen än att äta svampen direkt.
Och av egen erfarenhet så beror det på vilken svamp du testar, vilken som fungerar bäst för dig, vissa får man mer ont i magen och illamående än andra.
Citera
2025-01-14, 16:46
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
När jag microdoserat på cubensis har jag tagit ca 1g om dagen och ja det hjälpte mig då att få ordning på många saker som jag sköt upp i vanliga fall..

1 gram låter högt vid mikrodosering. Vad tar du för att trippa? Jag har för mig att en bra utgångspunkt är 1/10 av vad man tar när man trippar. Så tar du 3gram för att trippa så skulle det alltså vara 0.3gr.

Sedan är ju tanken att mikrodosera under längre perioder. Alltså inte 0.3gr en gång varannan månad, utan varje dag under flera månader.

Många stackar dessutom och det ska tydligen ge bättre effekt. Niacin, Lions mane och mikrodos psilocybinsvamp är en sk. Stamets Stack exempelvis.
Citera
2025-01-15, 23:02
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
1 gram låter högt vid mikrodosering. Vad tar du för att trippa? Jag har för mig att en bra utgångspunkt är 1/10 av vad man tar när man trippar. Så tar du 3gram för att trippa så skulle det alltså vara 0.3gr.

Sedan är ju tanken att mikrodosera under längre perioder. Alltså inte 0.3gr en gång varannan månad, utan varje dag under flera månader.

Många stackar dessutom och det ska tydligen ge bättre effekt. Niacin, Lions mane och mikrodos psilocybinsvamp är en sk. Stamets Stack exempelvis.

Jag åt 1g torkad svamp i soppa varje kväll i 6 veckor innan någon slags utvärdering gjordes.. sömnen var bra jag var piggare och mer snabbtänkt fortsatte ca 3 veckor till innan jag kände en irritation av nåt slag och slutade..

Jag blev lite deprimerad skulle jag säga så kanske var för hög dos. Eller så var det för ofta.

microdoserade på LSD och det var svagt men jag mådde som en kung tyvärr hade jag inte mer för att fortsatta efter 3 veckor
Citera
2025-01-16, 09:46
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Jag åt 1g torkad svamp i soppa varje kväll i 6 veckor innan någon slags utvärdering gjordes.. sömnen var bra jag var piggare och mer snabbtänkt fortsatte ca 3 veckor till innan jag kände en irritation av nåt slag och slutade..

Jag blev lite deprimerad skulle jag säga så kanske var för hög dos. Eller så var det för ofta.

microdoserade på LSD och det var svagt men jag mådde som en kung tyvärr hade jag inte mer för att fortsatta efter 3 veckor

Vad för dos körde du när du mikrodoserade LSD?
Citera
2025-01-24, 20:26
Medlem
Citat:

Kör också nått liknande nu. 0,8x2. Färg lägger vardagen lite samt
ger en skön benzo liknande effekt och mer fokus och bättre prestanda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in