Citat:
Ursprungligen postat av
Pruttar3000
I slutet av 2023 dejtade jag en (vad jag trodde) helt underbar man. Han gjorde saker som fick mig att få känslor nästan direkt, var duktig på att snacka och gjorde sånt som alltid får tjejer på fall. Han är väldigt attraktiv, välvårdad med karismatisk personlighet. På grund av detta har han många kvinnor efter sig. Detta fick mig att känna mig speciell då han tog med mig för att träffa hans vänner, visade upp mig bland folk och så vidare. Jag var helt besatt av honom och skulle kunna kalla honom min första kärlek.
Efter ett tag körde han såklart ”jag tror inte jag är redo att ha ett förhållande” kortet. Han skyllde på att han ville fortsätta vara singel, leva livet och festa och att en partner hade begränsat detta. Vi bröt kontakten i början av 2024.
Jag har via gemensamma kontakter fått reda på att han sedan i somras har en officiell flickvän. Vilket med andra ord innebär att han ljugit för mig, lekt med mina känslor och använt mig för tillgängligt sex och för att höja hans sorgliga ego. Jag är så arg att jag vill spy när jag tänker på han och hans nya. Jag vill bara hämnas, förstöra, vill att han ska veta hur mycket jag hatar honom.
Jag dejtar casual just nu men kan inte bli kär igen. Stöter bara bort alla män jag träffar efter ett tag för att jag jämför jag dom med han. Ingen får mig att känna på samma sätt. Jag förstår att detta är vanligt när man är i en process att komma över sin första kärlek. Men hur tar man sig vidare?? Och NÄR? Vill bara kunna känna något igen
Inga otrevliga kommentarer om att det här är ”ingenting” och att jag är psykiskt sjuk osv. Jag är fortfarande ung och har inte lika mycket livserfarenhet som er OG flashbacktuggare
Jag rekommenderar att du accepterar att detta har hänt och tar lärdom av detta.
Det betyder inte att alla män är som honom utan tvärtom att alla män är som vacka tomma blad som påverkas av vad du gör, om du känner känslor och när du är redo för kärlek kan det blomma ånyo.
Du börjar arbeta på dig själv. Hur många andra gör det? Vad betyder det att arbeta på sig själv?
Om han kommer in i dina tankar så är det okey men det är inte okey att försöka hämnas eller jämföra andra med någon annan. Då hämmar då bara för dig själv. Den andra personen vet ju inte vad du tänker på och då låser du fast ditt sinne vid en abstrakt närvaro som inte låter dig se det fina i nuet och situationen du befinner dig i.