2025-01-13, 23:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jag har tittat igenom ett klipp som är 100 procentig AI genererat. Min till min förvåning upptäckte jag att det hela flöt på väldigt smidig och att många viktiga frågor togs upp. Dessutom retade jag mig inte på saker som jag brukar kunna göra, typ: "Är fanskapet 100 procent ADHD?", och liknande.

AI rösterna känns väl igen ifrån de AI poddar som görs över vad man lyssnat på under året hos Spotify.

https://youtu.be/pm-dwn0PUzo?si=EsLeblr32KBkSLTc

(Ni behöver ju inte göra tummen upp för klippet, eftersom det är någon jävel som lagt upp det för att tjäna enkla pengar. Men det är ändå lärorikt att se som ett exempel på vad avancerat socialt och språkligt AI, redan, kan åstadkomma).

Hur upplever ni klippet?

På vilket sätt skulle en mänsklig podcast vara överlägsen denna?

Är detta exempel ett tecken på att avancerat socialt och språkligt AI allt mer skickligt kan fabricera och simulera mänsklig interaktion?

Om så är är fallet och modellerna blir ännu bättre på det: Vad blir konsekvenserna?
Citera
2025-01-13, 23:38
Medlem
526s avatar
Robotarna är våra vänner.

Somnade till 11 timmar fakta om kvantfysik.
Citera
2025-01-13, 23:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag har tittat igenom ett klipp som är 100 procentig AI genererat.
Glop-varning. Det är illa nog med podcaster som snackar skit, här är det pladdrande AI. Som nämndes tidigare, enbart värdigt att somna till som ett sorl.
Citera
2025-01-14, 09:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Glop-varning. Det är illa nog med podcaster som snackar skit, här är det pladdrande AI. Som nämndes tidigare, enbart värdigt att somna till som ett sorl.

Ja, det är pladdrande AI, men de pladdrar ju om samma saker som människor pladdrar om i en mängd Youtube-klipp, med den skillnaden att jag kan reta mig på mänskligt pladder av en mängd skäl. Dessutom så förespråkas det samarbete, delade värderingar och gemensamma mål i slutet av klippet. Och med tanke på att det är AI som pladdrar just sådana värderingar och jag instämmer, så är det extra intressant. Det är möjligt att jag blivit "hjärntvättad" av AI, alternativt att jag "hjärntvättats" av mig själv då AI, hjälpsamt, speglat mina egna värderingar tillbaka till mig. Eller också så är jag bara lite extra förberedd på framtiden..... 🙂
Citera
2025-01-18, 23:19
Medlem
anomaligns avatar
Jag testade häromveckan att låta googles NotebookLM generera en podcast av en Excelfil från Energimyndigheten över Sveriges energiproduktion och -distribution och det var ett resultat som var ganska mindblowing. Det blev liksom en flytande konversation, som var informativ och on-point, utan att bli tråkig, fastän själva ämnet är rätt trist.

Jag tror att något i den här stilen kommer bli vanligt för att hjälpa vanligt folk att kondensera ner stora, svåröverskådliga mängder information till ett begripligare format.

edit:
Jag ser däremot inte det här som en ersättare till riktiga podcasts, utan mer som ett potentiellt komplement.
Senast redigerad av anomalign 2025-01-18 kl. 23:21.
Citera
2025-01-19, 00:16
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag testade häromveckan att låta googles NotebookLM generera en podcast av en Excelfil från Energimyndigheten över Sveriges energiproduktion och -distribution och det var ett resultat som var ganska mindblowing. Det blev liksom en flytande konversation, som var informativ och on-point, utan att bli tråkig, fastän själva ämnet är rätt trist.

Jag tror att något i den här stilen kommer bli vanligt för att hjälpa vanligt folk att kondensera ner stora, svåröverskådliga mängder information till ett begripligare format.

edit:
Jag ser däremot inte det här som en ersättare till riktiga podcasts, utan mer som ett potentiellt komplement.

Nej, men det var kul att du upptäckte flytet och den info botarna kan ge.
Citera
2025-01-19, 19:49
Medlem
Konceptet är inte så nytt, finns den här t.ex.
https://www.youtube.com/@Leet0ne

Som ser ut att ha dött, verkar inte vara särskilt lukrativ nisch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in