Citat:
Ursprungligen postat av
bottenskrapad
Jo du har rtt. Om jag hade meta i ena handen och tjack i den andra hade jag sjlvklart rkt metan. Jag har dock aldrig testat meta men jag kan tnka mig att det skert r lite fr trevligt.
jag har inte adhd, och sjukt nog s ger krossad metylfenidat mig bttre effekt n amfetamin nasalt. Har ingen aning hur men amfetamin gr mig bara stressad och ger mig massa biverkningar medan metylfenidat gr mig social, varm, lugn och euforisk i hgre doser
Jag va ocks rdd fr Metan lnge. Trodde det skulle va som frsta gngen jag tog tjack; dvs frlskelse. Dock s var det inte s; efter lng tid av att avst.
Blev som jag skrev. Ger samma effekt som Stimulant mediciner frn apoteket. Iaf fr mig som haft flera rs amfetamin bruk innan jag fick diagnos och recept stimulanta ist. Hjrnan kanske ftt mkt att jobbe med tolerans mssigt kanske + adhd aspekten med lgre dopamin generellt. Vet inte, kan vara s.
Ritalin gav mig snna jvla spikes. Upp snabbt, ner snabbt och sen ngest. Gilla inte! Jag blir inte stressad p amfetamin, men helt klart vger bivrkningar up mycket mycket. Fr typ 10% av det positiva och allt de ckliga med det negativa. Hur fan ska man kunna g tillbaka till gatu amfetamin nr medicinen som har samma effektiva mne inte bara r maxad fr effekt och delad i dos fr att avgra styrka i intag, men ocks helt rensad frn skit. Gr inte. Hade deet givit samma effekt utan att behva skitstarka grejer (som typ inte finns) hade jag varit p det. Men Ice Meth r redan 96-99% och de mest rena man kan finna. Och som sagt fr jag samma effekt p det (ej rka) som Elvanse/attentin