2025-02-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Min far var ateist av endast en anledning och det är en anledning många proklamerar. Dvs. att religion skapar krig. Och det är ju sant, men det är ju de flaska profeternas fel, och inte minst politiken som nyttjar religioner till att skapa splittring. Något som är högaktuellt i inte minst Sverige idag.

Politikerna vill inte att vi ska tro på Gud, för Gud är moral och utan honom kan de få igenom vad som helst.

Man kan tro det tills hela världen blir ateister.
Fatta hur svårt det kommer bli att alla ska acceptera allt som det är ?
Och vad alla skulle kunna få istället ?

Människor måste inse att alla tjänar på alla och inte djävlas för mycket med varann.
Och det går lika dåligt som vanligt varje månad.

Är endå säker på att, var det för svårt för 100 år sen finns det en anledning bakom.
Alltså att komma överens och inte konkurera med allt och alla jämt.

Sen att vissa är så rädda för högre makter att de går över lik, är viktigt att alla vet.

Så ser det ut i resten av Europa och även mellanöstern.
Citera
2025-02-02, 16:13
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Man kan tro det tills hela världen blir ateister.
Fatta hur svårt det kommer bli att alla ska acceptera allt som det är ?
Och vad alla skulle kunna få istället ?

Människor måste inse att alla tjänar på alla och inte djävlas för mycket med varann.
Och det går lika dåligt som vanligt varje månad.

Är endå säker på att, var det för svårt för 100 år sen finns det en anledning bakom.
Alltså att komma överens och inte konkurera med allt och alla jämt.

Sen att vissa är så rädda för högre makter att de går över lik, är viktigt att alla vet.

Så ser det ut i resten av Europa och även mellanöstern.
Det finns människor vi kallar excentriska eller original, men de lever enligt Guds principer.
Lyssna på den här mannens visdomsord: https://www.youtube.com/watch?v=wMa9W3IWBts

Kanske är det vi som är fel?
Citera
2025-02-02, 16:18
Medlem
Citat:
Det finns människor vi kallar excentriska eller original, men de lever enligt Guds principer.
Lyssna på den här mannens visdomsord: https://www.youtube.com/watch?v=wMa9W3IWBts

Kanske är det vi som är fel?

Ja fel är alla här.
Som jag försökt säga.
Men ta självmord då??

Inte har du varit rätt förra året endå.

Att människor förstår inte ens skillnad på att offra bort all sin bekvämlighet till vem som helst, och att tro på gud är ett problem.

Jag har försökt bli av med 40 väggar "få vet vad det betyder" idag "gud kommer svara att den kommer ut ur väggen, hej nu är jag här..
Men jag är snart 40 år...
Citera
2025-02-02, 16:21
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Ja fel är alla här.
Som jag försökt säga.
Men ta självmord då??

Inte har du varit rätt förra året endå.

Att människor förstår inte ens skillnad på att offra bort all sin bekvämlighet till vem som helst, och att tro på gud är ett problem.

Jag har försökt bli av med 40 väggar "få vet vad det betyder" idag "gud kommer svara att den kommer ut ur väggen, hej nu är jag här..
Men jag är snart 40 år...
Jag vet inte, tänker du på Job?
Citera
2025-02-02, 16:30
Medlem
Citat:
Jag vet inte, tänker du på Job?

Jag kan inte läsa Bibeln.
Det blir migrän och att jag faktiskt kommer på vad den sa "till mig".
Men utan anledning.

Det är som att jag skulle komma hem till dig och försöka dra ut dina nerver hela dagarna, inget går ihop tillslut.

Jag vet tyvärr svaret den finns inte men kan användas som att den finns alltså Bibeln.

Men blev inte glad när jag såg barnens framtid här.
Om ni ens orkar ha barn här längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in