• 4
  • 5
Igår, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Rent hypotetiskt, vad skulle man kunna få för straff om man bar fickkniv och använde den för att försvara sig mot attackerande hund?

Brott mot knivlagen såvida du inte har lagligt skäl nog att bära kniv förstås.
Citera
Igår, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
jag har haft såna cp-hundar i närheten, och efter att jag började gå med en rätt fet spik i fickan, redo att köra i ögat på dem om de försöker sig på något, så har jag inte fått såna där emot mig sen.

tror inte det nödvändigtvis funkar likadant med människor.
Prova.

Skriv sen hur det gick.
Citera
Igår, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Brott mot knivlagen såvida du inte har lagligt skäl nog att bära kniv förstås.
Ha ett fiskedrag alltid i fickan och säg att du kom var på väg att fiska när du blev attackerad…
Citera
Igår, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Prova.

Skriv sen hur det gick.
som sagt, redan gjort och det gick bra. mötte inte någon av de hundarna igen.

verkar som om Han däruppe bryr sig om mig.
Citera
Igår, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
som sagt, redan gjort och det gick bra. mötte inte någon av de hundarna igen.

verkar som om Han däruppe bryr sig om mig.
Tummen upp.
Citera
Igår, 16:19
Medlem
Citat:
Känner samma. Vill kunna försvara min hund om den skulle bli anfallen av en äcklig kamphund, därav att jag funderar på att skaffa fickkniv
Du ska ha fickkniv?! Den lär du inte hinna få fram innan din hund är död eller svårt skadad. Hammare är bättre. Däng den i huvudet på den attackerande hunden så lär den väl lugna ner sig.
Citera
Igår, 16:25
Medlem
Hrass avatar
Ni som föreslår trubbiga objekt och stavar har uppenbarligen inte sett videoklipp på när kamphundar attackerar. Man kan stå och slå med en grov planka utan att de reagerar. Och nu finns otyget bully som är ännu större och biffigare.
Citera
Igår, 17:24
Medlem
ja det bör nog vara vasst som phan. nacken på vissa byrackor är ju extremt muskulösa trots sina små storlekar, men det alla storlekar har gemensamt, änsålänge, är det känsliga ögat. gäller att man övar på pricksäkerhet kanske, samt troligen rätt viktigt, att man ser till att träffa andra ögat med på inte så många försök.. sedan ser till så man inte vid annat tillfälle råkar ramla i diket under promenad eller så, och får den vassa spiken inkörd i mjälten eller som hovvaktaren som verkar fått sin egen hjälm inborrad i kroppen.. en redig spark emot ansiktet på hundfan med stålhätta lär ju göra saken kort ofta med, men jag vill inte rekommendera stålhätta precis. har sj träffat på en neger som tyckte det var lämpligt att lägga sparkar på mitt ansikte när jag låg ner på trottoaren. tack Jesus Kristus för Nike o gummidojjor! Nästan så att jag röstar för en kriminialisering utav användandet av stålhättor

Citat:
Om jag går emellan och hunden biter mig borde det väl räknas som självförsvar?
oavsett vad man gjort, och får en attackerande hund emot sig. så tror jag det i mänsklighetens tjänst ska kallas självförsvar rent juridiskt. och att det i förlängningen ska bli så att hundfan avlivas.

med ett möjligt undantag för militär/polishundar, iaf som det verkar, för att de ska få sådan karriär så krävs nog ofta ett "mindre" helvete som uppfostring.

hunden har väl knappast rätt att attackera en. Men han/hon slipper väl det största helvete iaf
Senast redigerad av litenfiskare Igår kl. 17:43.
Citera
Igår, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Du ska ha fickkniv?! Den lär du inte hinna få fram innan din hund är död eller svårt skadad. Hammare är bättre. Däng den i huvudet på den attackerande hunden så lär den väl lugna ner sig.
Varför då? Man tar ju upp kniven innan hunden hunnit attackera
Citera
Igår, 18:44
Medlem
Citat:
jag har ingen hund, men om jag skulle tycka att det verkar som om fysiskt bråk verkar ligga i framtiden för min jycke och annans, så skulle jag nog tagit båda mina händer för att ta hand om min egendom, i lagens mening.

jag är starkare än hundjävlar, måsåhända inte alltid i käfften, men Gud hjälpe i Den Heliges Namn
Senast redigerad av litenfiskare Igår kl. 18:47.
Citera
Idag, 00:04
Medlem
Citat:
Är det olagligt att ha med en hammare i det här avväpnade landet?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in