2025-01-15, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Den svensk som åker på semester betalar väl själv för vistelsen i utlandet! Men det visste du ju redan och försöker provocera…
Det är inte poängen i mitt inlägg.
Mitt inlägg slutade med en hypotetisk fråga.
Skall vi vara tacksamma för att vi har ett hotellrum?
Får vi lov att/är det okej att klaga?
Citera
2025-01-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Om vi nu ska ta emot kvotflyktingar anser jag att vi självklart också ska ta hand om de vi tar emot. Alla människor med sunda värderingar begriper att det med det antal flyttar Ibrahim klagar på är högst orimligt att förvänta sig att någon ska rotas och integreras i det svenska samhället. Att skicka runt folk och låtsas som att det regnar är i mina ögon ett betydligt större bekymmer utöver att det uppenbart finns folk som ts som inte begriper det uppenbara.

Du har helt rätt. Ska vi ta emot folk så ska vi göra det på ett bra sätt. Det klarar vi tydligen inte av de senaste 20-30 åren.
Citera
2025-01-15, 11:09
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Det är inte poängen i mitt inlägg.
Mitt inlägg slutade med en hypotetisk fråga.
Skall vi vara tacksamma för att vi har ett hotellrum?
Får vi lov att/är det okej att klaga?
Den som betalar får klaga. Den som inte betalar och dessutom får betalt har mindre rätt vara petig, inget märkvärdigt alls! Under rådande omständigheter alltså. Hade vi tänkt på volymerna hade det varit en annan sak!
Senast redigerad av Reverend.Camden 2025-01-15 kl. 11:11.
Citera
2025-01-15, 11:13
Medlem
Farbaute666s avatar
Varifrån kommer han ursprungligen, alltid intressant med lite bakgrundsinformation.

Rent tekniskt så har han ju rätt, kommunen har klantat sig. Men är det alltså en man med tre barn, ingen hustru med i bilden?
Citera
2025-01-15, 11:14
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Jag tycker också det ska bli intressant eftersom det ju självklart är vansinne att ta hit en massa folk utan att sedan bry sig. En förstaklassare skulle kunna räkna ut att det är en förlustaffär att ösa in folk i landet utan att ge dom chansen att försörja sig själva.
Problemet är väl att våra "förstaklassare" var väl medvetna om att det skulle bli dyrt och inte funka, men sa att det skulle bli lönsamt sen.
Det sas dock aldrig när "sen" skulle inträffa och än har det inte gjort det.
Vill man vara hård i sitt synsätt så kan man nog påstå att "förstaklassarna" medvetet har försökt lura oss.
Citera
2025-01-15, 11:17
Citat:
Jag tycker också det ska bli intressant eftersom det ju självklart är vansinne att ta hit en massa folk utan att sedan bry sig. En förstaklassare skulle kunna räkna ut att det är en förlustaffär att ösa in folk i landet utan att ge dom chansen att försörja sig själva.

Det måste bli ett snabbt slut på godhetsknarkandet nu. Sverige har inte den minsta etiska ansvar att ta emot vare sig kvotflyktingar eller vanliga flyktingar från avlägsna kulturer. Att slösaktiga politiker velat signalera godhet genom att skriva på ett avtal med det moraliska och ekonomiska svarta hålet FN gör inte saken bättre.

Riv upp alla avtal om flyktingmottagande! Det är medborgares förbannade skyldighet att stanna kvar i sitt land och försvara självbestämmande och rättigheter - inte att aspirera på att bli försörjda av västerländska demokratier. Hade Afrika och MENA haft lika mycket kurage som Ukraina hade vi aldrig haft detta problem.

Riv upp avtalen och skicka hem de ryggradslösa "flyktingarna"!
Citera
2025-01-15, 11:29
Medlem
Muslimfritt2035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
jag tycker att denna René borde då öppna sitt hem åt denna Ibrahim som inte verkar kunna få något gjort i sitt liv förutom att suga ut svenska naiva skattebetalare

Det borde finnas en bortre partens hur mycket flyktingar får kosta oss skattebetalare. Dessutom kvotflyktingar, det mest olönsammaste skit av dem alla.
Citera
2025-01-15, 11:34
Medlem
bomhulls avatar
Låt honom få bo i annie löövs villa eller varför inte stefans?Asen som släppte in dessa "flyktingar" ska också husera dom .
Citera
2025-01-15, 11:45
Medlem
Blaskas avatar
Helt rimligt att klaga. Hur är det tänkt att familjen skall integreras och skaffa sysselsättning med detta förfarande. Som alla redan vet har vi en icke fungerande integration. Medans vi samtidigt bara fyller på med folk. Trist för personerna som kommer i tron om ett bättre liv.
Citera
2025-01-15, 11:56
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Snacka om att slaveriet är tillbaka..

Oh fy fan, tvingar dem han att arbeta med?
Citera
2025-01-15, 11:57
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfritt2035
Kvotflyktingen Ibrahim Abdallah har tillsammans med sina tre barn tvingats flytta fyra gånger under sina tre år i Kungsbacka. Han kritiserar situationen och menar att det är särskilt skadligt för barnen att ständigt behöva byta boende.

Som kvotflykting anlände Ibrahim med ett permanent uppehållstillstånd, till skillnad från asylsökande. Enligt regelverket är det kommunens ansvar att ordna ett lämpligt mottagande och boende för kvotflyktingar. I Kungsbacka har detta dock inte fungerat som förväntat. Familjen har nyligen bott i en sal på den gamla Alléskolan, utan tillgång till ett permanent boende.

René Ljung, tidigare skolsköterska och boende i Kungsbacka, har arbetat med flera av barnen och beskriver situationen som att familjen fortsätter vara "flyktingar" även efter att de kommit till Kungsbacka. René har nu valt att anmäla Kungsbacka kommun till Justitieombudsmannen (JO) för deras hantering av kvotflyktingar, då hon anser att familjerna inte får möjlighet att skapa en stabil tillvaro.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...kvotflyktingar

Illegala flyktingar, kriminella och papperslösa har förtur på det mesta i samhället. Nog därför dessa legitima flyktingar har hamnat i en sådan situation.
Citera
2025-01-15, 12:16
Medlem
Arne_Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Om en svensk åker på semester till annat land och checkar in på ett hotell som har skitmat, kalla rum, lyhört, bullrigt och stökigt, inga regler, ingen i receptionen, toan funkar ej.... Får vi lov att klaga då eler skall vi bara vara tacksamma för att vi har ett hotellrum?

Om min semester skulle bli så skulle jag naturligtvis klaga då jag betalat med egna pengar för min vistelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in