Citat:
Han var oskuld. När han våldtagit mig var en annan tjej med honom för att hon njöt av att jag utsatts och jag tog honom tillbaka i någon respons på all utsatthet som följde. Inte som han erkände något av vilka han var med utöver mig.Ja man KAN få det även om man inte knullar runt men risken är väldigt väldigt låg.
Den största orsaken till att du får det är för att du är en slasktratt som bytt partner ofta.
I ditt fall så var det din före detta pojkvän som strula runt. Även du strula runt eftersom du gick med på att gå till sängs med någon som haft flera andra partners innan dig. Tjejer diggar killar som knullar runt mycket, vilket egentligen är stört. Dock kan ni inte rå för det då det är i ert DNA att bete er så.
Man gissar på att majoriteten av befolkningen har herpes.
Det finns ingen undersökning av samtliga i befolkningen som gjorts utan man har gjort ett urval och antagande av resultaten.
Du hävdar att 80% är smittade.
Wikipedia skriver så här:
Man vet alltså inte riktigt.
Det kan lika väl vara 40%
Frågan är varför man gissar på 60-90 i övriga världen om den enligt dig kan ligga på 80% i Sverige?
Varför så lågt som 60%?
Risken att smittas blir lägre vid få partners.
Risken att smittas ökar om du har många partners.
Därför är få partners att föredra.
Man skriver även det här på wiki:
Så om man vet med sig att man har herpes i någon av dess olika former så berätta för blivande partners.
Varför skall ni göra valet åt dem?
Fortfarande bara själviskt och egoistiskt tänkande.
Den största orsaken till att du får det är för att du är en slasktratt som bytt partner ofta.
I ditt fall så var det din före detta pojkvän som strula runt. Även du strula runt eftersom du gick med på att gå till sängs med någon som haft flera andra partners innan dig. Tjejer diggar killar som knullar runt mycket, vilket egentligen är stört. Dock kan ni inte rå för det då det är i ert DNA att bete er så.
Man gissar på att majoriteten av befolkningen har herpes.
Det finns ingen undersökning av samtliga i befolkningen som gjorts utan man har gjort ett urval och antagande av resultaten.
Du hävdar att 80% är smittade.
Wikipedia skriver så här:
Man vet alltså inte riktigt.
Det kan lika väl vara 40%
Frågan är varför man gissar på 60-90 i övriga världen om den enligt dig kan ligga på 80% i Sverige?
Varför så lågt som 60%?
Risken att smittas blir lägre vid få partners.
Risken att smittas ökar om du har många partners.
Därför är få partners att föredra.
Man skriver även det här på wiki:
Så om man vet med sig att man har herpes i någon av dess olika former så berätta för blivande partners.
Varför skall ni göra valet åt dem?
Fortfarande bara själviskt och egoistiskt tänkande.
Tvärtom så var de här tjejerna så läskiga att de till och med försökte använda det emot mig. När det var de som var smittbärarna.