• 6
  • 7
2025-01-22, 12:02
Medlem
Kände eufori idag men det var en dröm.
Satt i skolbänken bredvid en söt tjej, vi delade lärobok och vi satt väldigt nära. Sådär så man nuddar varandra. Hon hade fuktigt nyduschat hår, kanske efter gympan.

Sen vaknade man och resten av dagen har bara känts tom även om jag träffar folk/kvinnor på jobbet känner jag inte ett skvatt.

Konstigt det där. Varför ska verkligheten kännas så himla trist.
Citera
2025-01-22, 21:20
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fapboy4life
Kände eufori idag men det var en dröm.
Satt i skolbänken bredvid en söt tjej, vi delade lärobok och vi satt väldigt nära. Sådär så man nuddar varandra. Hon hade fuktigt nyduschat hår, kanske efter gympan.

Sen vaknade man och resten av dagen har bara känts tom även om jag träffar folk/kvinnor på jobbet känner jag inte ett skvatt.

Konstigt det där. Varför ska verkligheten kännas så himla trist.

Bättre än inget i alla fall. Alltså bättre med drömd eufori än ingen. Lät som en fin dröm.
Citera
2025-01-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Bättre än inget i alla fall. Alltså bättre med drömd eufori än ingen. Lät som en fin dröm.
Ja, det är väl det jag saknar mest nu som vuxen. Alla dom där ungdomliga känslorna. Det där pirret.
Det försvann nästan helt efter 35 och det var rätt många år sedan nu. I drömmar kan det dock kännas exakt som när man var ung igen. Det är lite intressant hur det funkar.
Citera
2025-01-23, 12:30
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fapboy4life
Ja, det är väl det jag saknar mest nu som vuxen. Alla dom där ungdomliga känslorna. Det där pirret.
Det försvann nästan helt efter 35 och det var rätt många år sedan nu. I drömmar kan det dock kännas exakt som när man var ung igen. Det är lite intressant hur det funkar.

Men ungdomseuforin ser jag nästan inte som helt äkta för den var väl mest hormoninducerad. Nästan som att det är klart man blir glad när man blir full men det är ju inte "rent" eller äkta.
Citera
Igår, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Ibland mår man bara riktigt jävla bra (ej kopplat till berusning) och det kommer lyckokänslor, själv får jag det när det är barnfritt och jag får storstäda i lugn och ro med hög musik på.

Ska erkännas att i min fjärran ungdom kom dessa lyckoboostkänslor oftare. Hormoner och ungdomens naivitet och rena glädje låg väl bakom det.

Detta fick mig att undra om sådana plötsligt uppdykande lyckokänslor avtar när man blir gammal, och då menar jag vid 70-80 års ålder. För vid 50-60 år antar jag att de är kvar.

Har vi några mogna flashbackare som kan representera och göra ett uttalande? Övriga är självklart välkomna att spekulera. Ni kanske känner gamlingar som är skitglada, berätta gärna om ni observerat något relevant.

Man har nog ett unikt liv om man någonsin upplever euforisk lycka.
Citera
Igår, 12:49
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Man har nog ett unikt liv om man någonsin upplever euforisk lycka.

Nej tror du? Alltså det kan komma ifrån små små saker. Slå på tv:n en lugn fredagskväll etc. Menar alltså inte att det behöver vara en storslagen eufori. Litet lyckorus bara.
Citera
Igår, 13:11
Medlem
Har inte försvunnit för mig. Är bara lite över 70
Men jag är inte normal
har kvar nyfikenhet och kör igång olika projekt fortfarande, medan en del personer blir tråkiga redan i 30-årsåldern...

Kanske inte euforisk nivå men känner lycka t ex då projekt lyckas eller då favoritlaget vinner i sport,
eller "bara" vistas i fin natur utan störande folk, bara några rådjur kommer förbi och är nyfikna vad jag gör då jag sitter på verandan med en laptop.
Har upplevt mycket lycka både som spelare och som coach för olika sportlag. Om läkarna fixar till min gamla idrottsskada, som gått upp, kommer jag nog att sätta igång att coacha ett nytt ungdomslag.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in