2025-01-18, 17:34
Medlem
I sin nyliga intervju med Lawrence O’Donnell (MSNBC) hävdade Biden att han inför en resa till Kiev 2023..

...hade blivit varnad för möjligheten av ett mordförsök under resan. Han noterade dock att hotet inte kom från Moskva, utan från "radikala element inom Ukraina", som möjligen samarbetade med den ryska regeringen.

"Alla typ [rådde mig att inte gå] av säkerhetsskäl... Men jag trodde inte att Putin skulle våga eliminera den amerikanske presidenten," sa Biden.

"Jag var orolig, oroad över vad radikalta element inom Ukraina som var under kontroll eller som samarbetade med ryssarna kunde försöka göra", tillade han och noterade att detta var anledningen bakom hemlighetsmakeriet kring resan

Källa RT - Biden feared ‘radical’ Ukrainians would murder him in Kiev Översatt från engelska.

Frågor till experterna i Flashback jag skulle vilja se besvarade:
  1. Vilka är dessa "rdikala" ukrainska element som Biden refererar till?
  2. Är svenska eller andra EU-poliker som reser till Ukraina också utsatta för liknande hotbild?
  3. Vad skulle sådana mördare vilja åstakomma med mord av utländska top-politiker?
Senast redigerad av lingonfett 2025-01-18 kl. 17:37.
Citera
2025-01-18, 17:55
Medlem
Han vill bara låta hjältemodig som åkte ändå, trots de stora hoten.

Den amerikanska presidenten omgärdas av ett säkerhetsspektakel utan dess like.
Jäkla trams från Bidens sida. Kanske de ville skjuta honom för hans skumraskaffärer i landet? Har han obetalda skulder till maffian där?
Citera
Medlem
franges avatar
Och detta givetvis enligt Russia Today - det vill säga Kreml - vilka annars?

Med andra ord lika trovärdiga ryZZka propagandalögner som att det bara är en tredagars specialoperation, att det inte alls är något krig, att det minsann var fåglar och inte ryZZka Pantsir-robotar som träffade Flight #J28243 över Kazakstan, och att det absolut bara är ett påhitt av dumma dumma Nato att RyZZland skulle ha en skuggflotta som aktivt förstör ledningar på Östersjön botten
Senast redigerad av frange 2025-01-18 kl. 17:59.
Citera
Avstängd
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
I sin nyliga intervju med Lawrence O’Donnell (MSNBC) hävdade Biden att han inför en resa till Kiev 2023..

...hade blivit varnad för möjligheten av ett mordförsök under resan. Han noterade dock att hotet inte kom från Moskva, utan från "radikala element inom Ukraina", som möjligen samarbetade med den ryska regeringen.

"Alla typ [rådde mig att inte gå] av säkerhetsskäl... Men jag trodde inte att Putin skulle våga eliminera den amerikanske presidenten," sa Biden.

"Jag var orolig, oroad över vad radikalta element inom Ukraina som var under kontroll eller som samarbetade med ryssarna kunde försöka göra", tillade han och noterade att detta var anledningen bakom hemlighetsmakeriet kring resan

Källa RT - Biden feared ‘radical’ Ukrainians would murder him in Kiev Översatt från engelska.

2. Är svenska eller andra EU-poliker som reser till Ukraina också utsatta för liknande hotbild?
  3. Vad skulle sådana mördare vilja åstakomma med mord av utländska top-politiker?

Det är allmänt känt att Ryssland erbjuder pengar till människor som kan sabotera andra länders militär eller mörda politiker/officerare.

https://www.expressen.se/nyheter/var...nato-sabotage/

Citat:

Den fiktiva ryssen ”Valeri Ivanov”, 26, i Tallinn erbjöds efter bara en dag att utföra grova våldshandlingar och sabotage mot Natostyrkor.

”Vilket uppdrag klarar du av: Bränna ukrainska militärfordon bränna lastbil som transporterar militärteknik - döda en fascist i Baltikum?”, skriver den namnlöse ryske rekryteraren.

De har fått kontakt med personen via den populära Wagnerkopplade Telegramkanalen ”Grey Zone”. Under sommaren och våren publicerade Grey Zone och flera andra ryska militärkonton på Telegram länkar till en chatbot kallad ”Privet bot” eller ”Hej bot” på svenska.

....

”Valeri Ivanov” svarar att han är beredd att bränna ukrainska militärfordon och lastbilar som transporterar militärteknik. Han får direkt frågan om han brukar se militära fordon på gatorna och om han känner till några militära objekt. ”Helst Nato-fordon”, ”men allt går bra det är en fråga om priset”.

”I Estland och Baltikum finns det ju en massa bögar som skändar monument över ryska soldater”, ”10k per huvud”, skriver rekryteraren.
Citera
2025-01-18, 19:42
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:

Det är väl inte omöjligt att ryska kyrkans chefspastor och pedofil Kiril beordrar subversiva element att begå något så dumdristigt.
Citera
2025-01-18, 20:27
Medlem
Här är länken som TS försöker dölja genom att istället visa en text: https://www.rt.com/news/611132-biden...ns-kiev-visit/

Ja, det är exakt vad du tror att det är. Illasinnad rysk propaganda från rysk statlig media.
Citera
2025-01-18, 20:48
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewhole
MSNBC, idiot:
https://www.youtube.com/watch?v=uEBmJ-aAmBo&t=1538s

TS säger att källan är RT, så sluta skriv skit.
Citera
2025-01-18, 21:48
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Du är en fantastisk idiot! Om samma information kommer från olika källor reagerar du på den på olika sätt. Om ryska RT sa det, så är det en lögn. Och om samma sak sades av amerikanska MSNBC, så är det sant. Kompis. Det spelar ingen roll var du blir knullad i munnen eller i arslet - oavsett vilket är du en pederast!
Jisses, lugna ner dig du framstår som helt galen, går du på nåt?

Om källan är RT så är det aldrig nån mening att ens överväga att lägga tid på det .
RT är till 100% en propagandamaskin avsedd för hjon.
Det är fullt möjligt att det ibland står nåt som är sant på deras " nyhetssidor " men det förändrar ingenting.
Citera
2025-01-18, 23:18
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Jag är säker på att det alltid är bättre att ange den ursprungliga källan till informationen. Det är här Biden säger att han är mer rädd för ukrainska nazister än för Putin:
https://www.youtube.com/watch?v=uEBmJ-aAmBo&t=1538s

Biden medger att ukrainska radikaler är farligare för världen än Putin. Så avnazifieringen av Ukraina är inte en rysk propagandaméstige, utan en nödvändighet.

Biden anger ju precis vilka "radikala ukrainska element" han avser: de som samarbetar med, eller kontrolleras av, ryssarna. Så du menar alltså att ukrainska nazister samarbetar med, eller kontrolleras, av ryssarna? Oavsett så verkar det mer som en avrussifiering av Ukraina är en nödvändighet.
Citera
2025-01-20, 08:23
Medlem
Citat:

Det är väl samma typ av skitmänniskor, landsförrädare och russofiler som vi bland annat hittar på det här forumet. Varje lands tycks ha fått en släng av dessa antipatrioter som ser det som sin livsuppgift att slicka Putins röv dagarna i ända. Det är väl inte speciellt anmärkningsvärt att man även hittar dem i ett ryskt grannland.
Citera
2025-01-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är väl samma typ av skitmänniskor, landsförrädare och russofiler som vi bland annat hittar på det här forumet. Varje lands tycks ha fått en släng av dessa antipatrioter som ser det som sin livsuppgift att slicka Putins röv dagarna i ända. Det är väl inte speciellt anmärkningsvärt att man även hittar dem i ett ryskt grannland.
För mig är ärketypen av antipatrioter de som bröt navelsträngen till Rom under falska pretexterna att frigöra lander och "myndigförklara" individen. Resultaten blev att folket togs från sin tro, kyrkoklockor smälltes ner och sändes som betalningsmedel till giriga lubeckare bland andra handelsmän som ockrade med deformationen.

Vart står smygateistens Putins rike det hela?

Han har inte lyssnat på Påve Franciskus vädjan till eldupphör, han har begränsat Katolska Kyrkans verksamhet i Ryssland och gjort Patriaken Kirill till lydhund underkastad makten. Han startade krig mot en judisk komiker han påstodd ledde en nazistisk regim. Ser inte inte mycket kritendom i Putins agerande eller politik. Jag tror faktisk han är rädd för kyrkan, för säg mig, var det in inte kyrkan ledd av Sankt Johannes Paulus II som fick Sovjetblocket att börja krackelera med start i Polen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in