Igår, 18:53
Medlem
Brukar ni få igenom ert önskemål, eller brukar ni och arbetsgivaren mötas på halva vägen? Själv har jag aldrig löneförhandlat i hela mitt liv.
Citera
Igår, 18:57
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Brukar ni få igenom ert önskemål, eller brukar ni och arbetsgivaren mötas på halva vägen? Själv har jag aldrig löneförhandlat i hela mitt liv.

Nödgad till de där samtalen. Jag säger alltid att höj inte min lön, jag tjänar mer än jag kan göra av med, ge den slanten till någon av de unga nyanställda istället.
Ändå får jag den årliga tusenlappen i löneförhöjning 🤷‍♀️
Citera
Igår, 19:01
Medlem
Ja, det brukar jag. Senast i oktober p.g.a. ändrad tjänst.
Citera
Igår, 19:02
Medlem
Belters avatar
Citat:
Du menar löne information nu. Det är alltså ett samtal med envägskommunikation, det är vad det är.
Citera
Igår, 19:50
Medlem
TomBombarDills avatar
Citat:

Ja jag brukar löneförhandla, inför varje års "% förändring", brukar kunna motivera och har hittils varit nöjd med plus ~1000sek per år. Hatar dock att sitta och skryta om mig själv, bland det värsta som finns.
Citera
Igår, 21:47
Medlem
slagskotts avatar
Jag har gjort det en gång och det fungerade bättre än förväntat, upp 35 spänn i timmen
Det tog dock emot av att sitta och framställa sig själv som bättre än andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in