Igår, 20:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
sodastream's utbud har alltid varit ett skmt i sverige nu mer n nnsin, finns det ngra alternativ till sodastream idag? framfrallt alternativ som innehller lite socker?
/A.A
Citera
Igår, 20:09
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
sodastream's utbud har alltid varit ett skmt i sverige nu mer n nnsin, finns det ngra alternativ till sodastream idag? framfrallt alternativ som innehller lite socker?
/A.A

sodastream har en fabrik i israel som utnyttjar palestinska arbetare, bara det borde vara nog fr bojkott.
men fr att svara p din frga, jag har alltid tyckt fun light och annan saft funkar prima i kolsyremaskinen
Citera
Igår, 20:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
/A.A

Vad menar du?
Menar du "lskeblasken" eller apparaterna?
Det finns mnga andra apparater p marknaden, samt olika "koncentrat"..
Citera
Igår, 20:41
Medlem
jag kr c-vitamin brustabletter med apelsin smak.
Nstan som lsk.
Citera
Igår, 20:46
Medlem
Citat:
/A.A
Fun light?

Vanlig saft smakar vldigt dligt av ngon konstig anledning.
Citera
Igår, 20:48
Medlem
Vem0ths avatar
Alternativet du har fr smaksttning r Vikingsoda som princip tar 5-10% mer n vad Sodastream tar.

Annars om du googlar korrekt kan du hittar terfrsljare som sljer smaksttning fr just vatten, frmodligen till ett lgre pris.

Fr kolsyrepatroner s r det enda konkurrerande alternativet AGA vilket stort sett tillverkar Sodastreams kolsyrepatroner bara om man bestller direkt frn AGA s kan man spara en tia.
Citera
Igår, 20:51
Moderator
BlueSwedes avatar
Kp valfri saft och hll i efter du kolsyrat vattnet.
ICA citron / lime eller pron r ngra att prova
Citera
Igår, 22:13
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
/A.A
Jag brukar sodastreama citronvatten, billigare n s blir det inte. I somras sodastreamade jag hemkokt lemonad, slutresultatet blev gudomligt. Ska testa med blodapelsin nu nr det r ssong.

Har trttnat helt p utbudet av smaker i affrn, fick tag i ngot frn "Essensfabriken".. Ngn slags hallonsoda, bland det ckligaste jag testat.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
sodastream har en fabrik i israel som utnyttjar palestinska arbetare, bara det borde vara nog fr bojkott.
men fr att svara p din frga, jag har alltid tyckt fun light och annan saft funkar prima i kolsyremaskinen
Dom hade en fabrik p Vstbanken, som beskrevs som en framgngssaga dr bde palestinier och judar arbetade tillsammans. Nu r den flyttad till Israel pga hot om bojkott, de flesta palestinier kunde inte flja med d de inte fick arbetstillstnd i Israel.
Citera
Igår, 22:21
Medlem
Frutom kolsyrat vatten erbjuder bubliq ocks utmrkta alternativ till SodaStreams smaksttare. bubliq smaksttare r tillverkad i Italien och med sitt hga innehll av naturliga frukter ger den dig en extraordinr smakupplevelse.

https://bubliq.com/se/sodastream-alternativ/
Citera
Igår, 23:16
Medlem
67arigGubbes avatar
Valfri koncentrat? Saft?
Citera
Igår, 23:52
Medlem
js sjlv , sjlvjst

se dig som Noah, som ifall du inte passar dig, blir vldtagen av dina egna dttrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in