Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Han kanske är hennes livs kärlek men det är inte säkert att hon är hans...
TS. När jag läser dina svar i tråden får jag uppfattningen att du försvarar honom och hans agerande. Du försöker hitta förklaringar. Det är typiskt för personer som "tror, vill och hoppas" på något. Jag tror dock att du lurar dig själv här och att du vägrar inse sanningen. Han vill inte ha fler barn eller i alla fall inte barn med dig. Allt annat är bara ursäkter och bortförklaringar från hans sida.
Sedan vill jag tillägga att det är aldrig okej att lura eller manipulera in någon i ett faderskap vilket är den uppfattning jag får att du gör just nu. Jag förstår att du måste tänka på dig själv men det du gör är fel och rent egoistiskt. Du har ett val att göra, antingen leva utan egna barn med "din livs kärlek" eller hitta någon annan som vill ha barn och då barn med dig. Just nu flyr du undan detta val och fokuserar på att han ska ta beslutet - i mening ändra sig och vilja ha barn med dig.
// CC
Håller med om allt. Hoppas TS verkligen tar in vad du skriver.
TS allmänna oro och katastroftankar rörande förhållandet kommer knäcka pojkvännen. Även om han älskar TS så inser han långsamt att det inte är hållbart i längden att alltid förhålla sig till TS cykler/humörsvängningar. Det är redan en red flag.