2025-01-18, 23:08
Medlem
Hej,

Jag arbetar idag i Köpenhamn och bor i radhus i Malmö, med ungefär 50 minuters pendling, ca 2-3 dagar i veckan.

Under en längre period har vi velat flytta då vi vill ha egen villa, stor tomt - och framförallt närhet till naturen, gärna med skog.

Detta är svårt att lösa i Malmötrakten (så att jag inte ökar min pendlingstid), så vi har funderat lite fram och tillbaka. Ett alternativ är att flytta signifikant längre bort (typ addera en timmes pendling) - men då att köpa en övernattningslägenhet i stan.

Än så länge har detta känts som ett ganska bra förslag, men det är ändå en ganska okonventionell lösning. Så jag undrar om någon har gjort något liknande, och om det fungerade bra?

Om någon har några trevliga områden inom Skånes gränser som hade kunnat passa in tas inspiration gärna också.
Citera
2025-01-18, 23:50
Medlem
AppleIntelligences avatar
Är det inte bättre att köpen en övernattningslägenhet i Köpenhamn? Konstigt med en i fel stad.
Citera
2025-01-19, 09:21
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leondrulous
Hej,

Jag arbetar idag i Köpenhamn och bor i radhus i Malmö, med ungefär 50 minuters pendling, ca 2-3 dagar i veckan.

Under en längre period har vi velat flytta då vi vill ha egen villa, stor tomt - och framförallt närhet till naturen, gärna med skog.

Detta är svårt att lösa i Malmötrakten (så att jag inte ökar min pendlingstid), så vi har funderat lite fram och tillbaka. Ett alternativ är att flytta signifikant längre bort (typ addera en timmes pendling) - men då att köpa en övernattningslägenhet i stan.

Än så länge har detta känts som ett ganska bra förslag, men det är ändå en ganska okonventionell lösning. Så jag undrar om någon har gjort något liknande, och om det fungerade bra?

Om någon har några trevliga områden inom Skånes gränser som hade kunnat passa in tas inspiration gärna också.
En etta i Hyllie nära stationen är väl ett alternativ i så fall och att ni köper ett hus som ligger i anslutning till järnvägen norr om Malmö.
I Landskrona verkar inte så många vilja bo så där kan ni väl på ett hyfsat hus till lagom peng.
Pendlarparkering finns det också i anslutning till Landskrona station.
Citera
2025-01-19, 10:07
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leondrulous

.
Jo tack, det ville jag också tills jag insåg hur ofta man ska klippa gräset. Stod ut i 2 år sen blev det en lägenhet i stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in