• 3
  • 4
2025-03-11, 19:08
Medlem
A-Good-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Nice s det r inte en 0day exploit man in the middle attack rat eller kb logger? Knns sdr att installera exe frn flasbanger 😃
Nej, programmet innehller inget virus eller annat konstigt. S lnge du laddar ner det frn lnken jag gav dig och inte frn nt annat stlle (om ngon skulle ha lagt upp den nn annanstans) s r du safe.

Det enda programmet gr r att det kommer skapa upp en fil kallad "FlashbackMonitorSettings.json" som hamnar i Documents-mappen. I den filen sparas de instllningar du gr i programmet.

Om det knns oskert kra programmet kan jag tipsa om https://sandboxie-plus.com/ som gr att man kan kra program i en isolerad milj. Ett annat alternativ r att stta upp en virtuell maskin med t.ex. VirtualBox.
Citera
2025-03-15, 18:38
Medlem
A-Good-Mans avatar
Nu finns version 3.0 ute!
I denna version har jag lagt till en forumversikt som ger mjlighet att blddra bland trdar i de olika forumen.

https://github.com/agm71/FlashbackMonitor
Citera
2025-03-15, 21:29
Medlem
A-Good-Mans avatar
Jag lade upp en ny release dr jag satt rtt bakgrundsfrg p citat/spoilers, hade missat det tidigare.

Nu knns programmet ganska komplett tycker jag och det verkar stabilt ocks nr jag anvnt det.

Ett tips till er som anvnder programmet r att inte ha ett snabbare intervall n 10 sekunder. Tror nmligen det kan ha motsatt effekt om man har det. Man fr inte data frn Flashback snabbare om man har 5 sek intervall istllet fr 10 t.ex.

Nu kommer jag ta en paus frn utvecklingen av Flashback Monitor d jag knner mig njd med hur programmet funkar och jag har lite andra grejer jag ska syssla med

Med detta sagt kommer jag skert lgga till fler features sen, har en del ider men som sagt det fr bli ett senare projekt.
Citera
2025-03-17, 18:49
Medlem
A-Good-Mans avatar
Igr slppte jag en ny release av Flashback Monitor. Denna release innehller inga nya spnnande features tyvrr, men innehller viktiga frbttringar som gr programmet mycket mer stabilt i hndelse av att man fr fel nr man anropar Flashback.

Skillnaden ni kommer mrka r att om ngot gr fel nr man frsker ladda en topic eller frsker ladda trdar efter att ha klickat p ett forum, s kommer man att se en "Frsk igen"-knapp dr man kan klicka fr att gra ett nytt frsk att ladda inlggen/trdarna. I tidigare versioner av programmet hade man ingen sdan knapp, utan d gjordes nya frsk att hmta data automatiskt (vilket jag sen sg inte fungerade riktigt s bra).

Har bestmt mig fr att inte ta en paus frn utvecklingen fr det hr var ett s roligt projekt hlla p med S det blir att jobba vidare p detta i mn av tid och ork. Ngot jag funderar p att frska implementera r att kunna anpassa frger i programmet, t.ex. att man ska kunna stlla in frger p text, citat, inlgg m.m. Tror det skulle vara en uppskattad feature
Citera
2025-03-18, 02:05
Medlem
Jaggermeisters avatar
r det enkelt att avinstallera det? S jag inte r fast med en massa aviseringar som kommer hela jvla tiden
Isfall s kan jag testa programmet imorgon
Citera
2025-03-18, 09:15
Medlem
A-Good-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
r det enkelt att avinstallera det? S jag inte r fast med en massa aviseringar som kommer hela jvla tiden
Isfall s kan jag testa programmet imorgon
Man behver inte ens installera programmet. Det r bara starta det direkt genom att ppna exe-filen. Och sen bara ta bort filerna om man inte vill ha det mer. Det ska vara enkelt; med Flashback Monitor slipper man krngliga installations- och avinstallationsprocesser

Kom grna med feedback sen om du testat programmet och kommit p nnting du tror kunde bli bttre eller s.
Senast redigerad av A-Good-Man 2025-03-18 kl. 09:36.
Citera
2025-03-25, 19:03
Medlem
A-Good-Mans avatar
Arbetet med Flashback Monitor gr framt.

I nsta version kommer man att ha mjlighet att vlja mellan mrkt och ljust tema. S hr ser det ut just nu:
https://postimg.cc/gXc0LkF4

Det ljusa temat kommer se ut sdr men det mrka temat kan komma att ndras s att det anvnder lite andra frger.

Just nu jobbar jag med parsningen av inlgg. Drefter kommer jag titta p mjligheten att visa Flashbacks smileys i inlgg. Drefter blir det att fixa s att man kan se underforum ocks i appen.

Det r vad jag kommer p nu. Kan hnda fler grejer dyker upp. Tanken r att nsta version ska vara s pass komplett att inga fler versioner behver slppas.
Citera
2025-03-29, 22:53
Medlem
A-Good-Mans avatar
Nu finns version 4 ute

- Mjlighet att vxla mellan ljust och mrkt tema
- Mjlighet att se trdar i underforum
- Visa Unicode emoji characters som motsvarar Flashbacks emojis i de fall det finns en bra motsvarighet (Flashbacks smileys anvnds inte).
- Parsning av numrerade listor.
- Parsning av kodblock
- Nytt menyalternativ fr att kunna spara en trd som favorittrd.
- Ngra sm buggfixar.

Fr er som bygger projektet sjlv och kanske vill ndra utseendet gr det enkelt att ndra nu, titta i filen App.axaml.
Senast redigerad av A-Good-Man 2025-03-29 kl. 22:59.
Citera
2025-03-30, 12:06
Medlem
A-Good-Mans avatar
Slppte nyss en ny version dr man kan navigera mellan sidor i en trd genom att anvnda tangenterna A/D eller vnsterpil/hgerpil. Tnkte att det kan vara smidigt ha.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in