Citat:
Ursprungligen postat av
clownenkrusty
Det är möjligt att mänskligheten befinner sig i ett kallt krig och att det inte blir något kärnvapenkrig - för vad händer med landet som fäller den första atombomben? Det krävs mycket mod för att våga starta ett kärnvapenkrig och varför har inte Ryssland använt kärnvapen i Ukraina redan? År 2022 har Rysslands president Vladimir Putin hotat med att använda kärnvapen och för några år sedan meddelade Nordkorea att kärnvapenkrig var oundvikligt. Men de har bara pratat om det och alla människor ljuger för att vinna fördelar. Ingen människa kan veta vad som kommer att hända i framtiden, men jag tror att det bara är en fråga om tid innan kärnvapenkrig och tredje världskriget börjar för så länge Jorden är överbefolkad och tätbefolkad kommer människor att bråka med varandra. Just nu verkar det som att Ryssland kommer att fälla den första atombomben.
Jag tänker att det finns regler för "lika förödelse" eller vad det heter. Om ett land anfaller med kärnvapen måste det andra svara med samma kärnvapen för att orsaka motsvarande förödelse.
Jag tänker också att Ryssland kan smälla av första, mot ett Nato-land, därför de menar på att de är i krig. Då måste Nato svara med kärnvapen för att orsaka samma förödelse. Fortsätter då Ryssland med mer kärnvapen (och om Kina dras in i konflikten) lär det eskalera. Minns inte hur många moderna kärnvapen det krävs för att ödelägga mänskligheten men det var inte så många.
Men om det inte är Ryssland tänker jag att det är Kina som använder det mot någon som lägger sig i deras Taiwan-fråga.