• 6
  • 7
2025-01-27, 22:13
Medlem
Om stället är otillgängligt så är det nog en utmärkt plats för att göra sig av med ett lik. Det här med att åka bil länge med en kropp har någon varit inne på tidigare, är inte sannolikt. Men en person behöver ju inte ha anknytning till en plats den mördades på. Däremot brukar mördare ha någon sorts koppling till dumpningsplats.
Citera
2025-01-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Jag förstår, det som jag ser lutar åt att det borde vara någon från närområdet är platsen där kvarlevorna hittats. Det är inte direkt något ställe man bara passerar i förbifarten.

Det borde också ha hittats en bil om det skulle vara någon som tagit sig ut dit. Då har jag iofs inte kollat bisssförbindelserna.

Och kvarlevor tolkar jag också som en kropp som legat där länge. Annars skulle man väl använda andra ord, eller vad tror du?

Ja rimligen är det någon från närområdet, jag ska ta och kika på en karta över området faktiskt.

Ja kvarlevor låter som något som legat ett tag , kanske inte ens en hel kropp?
Citera
2025-01-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Ja rimligen är det någon från närområdet, jag ska ta och kika på en karta över området faktiskt.

Ja kvarlevor låter som något som legat ett tag , kanske inte ens en hel kropp?

Nej precis, jag tolkar det som något mitt emellan en avliden kropp och resterna av en kropp. Dom har ju inte fått så långt som att prata om skelleterat material.
Citera
2025-01-28, 17:14
Medlem
Väntar på ett riktigt svar fortfarande,
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...R&opi=89978449
Läser man artikeln i länken så har det hittats kvarlevor som polisen (tror) är kvarlevor från människa.
Citera
2025-01-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Nog är det möjligt och kanske inte ens så svårt att ta sig från Hallsberg till Avesta/Krylbo/Jularbo (vilket av dessa som nu ligger närmast) inte genom att gå utan genom att hoppa på en vagn på ett godståg och åka norrut, det har hänt förut, och just godståg råder det ju ingen brist på i Hallsberg

Det är dock nästan 2mil mellan station å den aktuella platsen.
Så nä mindre troligt.

Om det nu är ett mord, så är mer troligt en dumpning av kroppen i älven. Å det kan ha skett upp till Avesta. (Där är ett kraftverk)
Det har hänt att kor har gått ner sej i älven å hamnat i området där kroppen har hittats.
Citera
2025-01-30, 09:04
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Uppdatering 30 januari:
Kvarlevorna är nu identifierade. Det rör sig om en man i 75-årsåldern som anmäldes försvunnen i april 2024. Anhöriga är underrättade. Utredningen pågår fortsatt.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...rddrap-avesta/
Citera
2025-01-30, 09:41
Medlem
Som jag skrev tidigare. Från grannkommunen Norberg och borta sedan våren 2024.
Citera
2025-01-30, 12:32
Medlem
Något som har något på gubben eller är det bara ett tragiskt människoöde?
Citera
2025-01-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JLawless
Som jag skrev tidigare. Från grannkommunen Norberg och borta sedan våren 2024.

Vem är gubben?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in