• 1
  • 2
2025-01-21, 12:02
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Oj de va dyrt. Men hur stor va den typ 90g eller 150g eller så, en Puck eller två, fräscha grönsaker god dressing samt ost? Isåfall är de ju bättre iaf än en whooper som går på runt 85kr

Jag blev mer mätt på en sådan och den kändes inte så "kemisk" som dom gör på dom vanliga "drive in ställena". Annars rekommenderar jag att ladda ned deras app så kan du få deras mosbricka för 44kr. Det är mos, räksallad och en riktigt fet dasekorv.
Det är tydligen biltemas nya inriktning. Butiken brukar kännas helt öde nuförtiden. Däremot cafét brukar vara fullknökat.
Citera
2025-01-21, 12:30
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Oj de va dyrt. Men hur stor va den typ 90g eller 150g eller så, en Puck eller två, fräscha grönsaker god dressing samt ost? Isåfall är de ju bättre iaf än en whooper som går på runt 85kr

På hemsidan står det 49 kr, fem kronors tillägg om man vill ha ost och bacon. Ska vara 130 gram.
Citera
2025-01-21, 12:54
Medlem
bästa ock billigaste borde vara 2 korvar med mos ock räksallad dricka ca 25 kr på willys
Citera
2025-01-21, 12:56
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Big King XL med extra köttpuck samt ost.

Big King Xl ska det va, det är det bästa alternativet på BK.
Citera
2025-01-21, 13:42
Medlem
Två Dubbel cheese och en mellan Cola zero tycker jag det absolut mest prisvärde och därmed mitt bidrag. 74 Kr tot
Citera
2025-01-21, 13:44
Avstängd
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Köpte biltemas hamburgare med ost och bacon tillägget igår. Måste säga att den bannemig slog alla andra sliskburgare jag ätit de senaste decenniet. Och ja, biltema är numera en snabbmats/ pensionärsfika tillhåll nuförtiden.
Lol. Hela tråden är ett skämt då "bra" och snabbmat är oförenlig.

Men du har en poäng att korv med bröd på biltema är i alla fall biligt. Men upplever biltemas korv som vattnigare än ikeas.

Bästa snabbmaten är alltså korv för 5kr.
Citera
2025-01-21, 13:51
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Lol. Hela tråden är ett skämt då "bra" och snabbmat är oförenlig.

Men du har en poäng att korv med bröd på biltema är i alla fall biligt. Men upplever biltemas korv som vattnigare än ikeas.

Bästa snabbmaten är alltså korv för 5kr.

Ne däremot är det antagligen det billigaste alternativet. Om du föredrar långkok så kan du väl be dom köra några korvar i ett långkok åt just dig som du kan gluffsa i dig en kvart innan dom stänger.
Citera
2025-01-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buggi98
Ända sen Frasses skrovmål försvann, så har det inte riktigt funnits något värdigt alternativ. Jag minns att det statligt ägda Clock hade deras signaturmål, Baconburgaren som kom med currysås. Frågan är om inte Bacon King(Burger King) har tagit platsen nu när även Clock har bommat igen? Rejäl, samt balanserande smaker. Har ni några motbud?
Nu var det ju över 25år sedan Clock bommade igen i Sverige. Men det finns väl åter sedan ett par år i Härnösand (tror jag det är).
Citera
2025-01-21, 19:00
Medlem
Jag har inte ätit snabbmat på många år, men en klassisk Big Mac var ju himmelsk god. Säkert otroligt onyttig men satan vad god den är. Sedan är ju Super Meal på Sibylla fantastisk den med. Tycker dock allt på Max och BK är och alltid varit uselt, så finns inte mycket att välja på om jag mot förmodan skulle börja äta sånt igen.

Slutat av hälsoskäl inte något "för fin för" eller jävla miljöskäl btw.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in