Citat:
"Du kan inte laga henne genom att hata alla"
asbra!
Men. Jag är oändligt trött på psykologi terapi och skit, det var såna som rådde mej att prata med min mor och agera moger för då ski
Ulle hon också mogna sas det, med total jävla självsäjwrhet och pondus , men oups , glömde voaat säga att flera undantag gäller , och ung som jag var visste jag inget om det
Samt alla ytliga överförenklade psykologiska dekret som upprepats till döds i snart tre decennier
Det är i n t e personligt mot dej bara för att du nämnde dem, men det är ngt helt sjukt över hela psykologi terapi arenan
Det är 90 talets snabb psykologi med ytliga överförenklade dekret uttaöade med stor pondus
Och centreringen kring att följa sin instinkt
Vilket gör att folk känner sej väldigt självsäkra och handlignskraftiga för att dom får ett slags tunnelseende eftersom de använde vissa hjärncentra mindre blev dom omdömeslösa
asbra!
Men. Jag är oändligt trött på psykologi terapi och skit, det var såna som rådde mej att prata med min mor och agera moger för då ski
Ulle hon också mogna sas det, med total jävla självsäjwrhet och pondus , men oups , glömde voaat säga att flera undantag gäller , och ung som jag var visste jag inget om det
Samt alla ytliga överförenklade psykologiska dekret som upprepats till döds i snart tre decennier
Det är i n t e personligt mot dej bara för att du nämnde dem, men det är ngt helt sjukt över hela psykologi terapi arenan
Det är 90 talets snabb psykologi med ytliga överförenklade dekret uttaöade med stor pondus
Och centreringen kring att följa sin instinkt
Vilket gör att folk känner sej väldigt självsäkra och handlignskraftiga för att dom får ett slags tunnelseende eftersom de använde vissa hjärncentra mindre blev dom omdömeslösa
Ja, men för att gå rakt på kärnan och inte massa psykologiska games.
Du är besviken över att din mamma inte är en sådan bra mamma som du önskar att hon var.
Det går inte att ändra på henne, precis som du konstaterat. Du får försöka hitta kärleken du söker i andra saker eller andra personer/djur än just henne.
I vanliga fall kan man söka skydd, kärlek och få hjälp hos sin mor som älskar en, men alla har inte den turen att hamna hos en sådan mor.
Du måste lära dig att älska dig själv utan hennes bekräftelse..
Du måste lära dig att finna kärlek i andra utan hennes påverkan.
Du måste bli självständig trots att det är mot din önskan och vilja, därför att hon inte har förmågan att klara av den känslomässiga aspekten för sitt barn.
Det är inte ditt fel att din mamma har en störning. Glöm inte det, men lär dig acceptera att det är så verkligheten ser ut.
Livet är orättvist, du kanske har något annat i ditt liv som någon annan är avundsjuk på dessutom.
Sluta fokusera på det dåliga och leta upp det positiva i ditt liv istället. Ändra ditt mindset inför sådant som gör dig ledsen och besviken. Det blir inte bättre bara för att man grinar. Om psykologer inte hjälper dig, se till att hjälpa dig själv. Du behöver inte deras hjälp om du inte vill ta till dig det dem säger ändå.