Igår, 23:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Trump har gjort uttalanden om Grönland, Ukraina, Panama, Mexiko, Kanada och det är uppenbarligen geopolitik.

Trump hade inte dessa åsikter när han blev vald förra gången. USA har alltid velat ha haft kontroll över Panama och Grönland sedan urminnes tider.

Så vem säger åt Trump att "Så här ska du tycka"? Jag menar, det är ju inte hans egna åsikter om Panama eller Grönland. I så fall så hade han uttryckt dessa åsikter redan på 80/90-talet.
Citera
Igår, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump har gjort uttalanden om Grönland, Ukraina, Panama, Mexiko, Kanada och det är uppenbarligen geopolitik.

Trump hade inte dessa åsikter när han blev vald förra gången. USA har alltid velat ha haft kontroll över Panama och Grönland sedan urminnes tider.

Så vem säger åt Trump att "Så här ska du tycka"? Jag menar, det är ju inte hans egna åsikter om Panama eller Grönland. I så fall så hade han uttryckt dessa åsikter redan på 80/90-talet.

Eller så vilseleder han oss alla med dem hära uttalanden för att sedan göra något helt annat, som inte har ett skit med geopolitik att göra.
Citera
Igår, 23:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggen55
Eller så vilseleder han oss alla med dem hära uttalanden för att sedan göra något helt annat, som inte har ett skit med geopolitik att göra.

Nja. Låter inte logiskt från din sida. Vad ska han annars göra då?
Citera
Igår, 23:30
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:

Ta en golfrunda
Citera
Igår, 23:36
Medlem
Citat:
Låter det mer logisk han ska köpa, invadera, eller annektera Grönland, Ukraina, Panama, Mexiko och Kanada?
Vad ska han göra då? Du måste ju haft en tanke bakom detta?
Citera
Igår, 23:36
Medlem
Vilka är de största ägarna i Amerikas gruvindustrier, oljeindustrin, vapenindustrier, och vilka vill kanske därför expandera dessa områden av naturresursutvinning till t.ex. Grönland samt vilka gav störst bidrag till Trumps förra valkampanj, (kanske denna med) om inte blackrock? Kanske någon sänd från dessa herrar? Kanske har fortfarande "djupa staten" ett hårt grepp om trump, eller så låtsas trump som om inget, att han minsann är den enda som påpekar att den djupa staten finns - samtidigt som han spelar boll nästan varje träning. Vi får se??

Vad har han sagt om Mexiko, är det angående krig mot kartellerna som han uttryckte förra året bl.a.? Hörde att han sa något om att byta namn på Panamakanalen eller ngt... Men inte mycket mer, fyll i luckorna för jag har koll på noll.
Citera
Igår, 23:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollpanoll
Vilka är de största ägarna i Amerikas gruvindustrier, oljeindustrin, vapenindustrier, och vilka vill kanske därför expandera dessa områden av naturresursutvinning till t.ex. Grönland samt vilka gav störst bidrag till Trumps förra valkampanj, (kanske denna med) om inte blackrock? Kanske någon sänd från dessa herrar? Kanske har fortfarande "djupa staten" ett hårt grepp om trump, eller så låtsas trump som om inget, att han minsann är den enda som påpekar att den djupa staten finns - samtidigt som han spelar boll nästan varje träning. Vi får se??

Vad har han sagt om Mexiko, är det angående krig mot kartellerna som han uttryckte förra året bl.a.? Hörde att han sa något om att byta namn på Panamakanalen eller ngt... Men inte mycket mer, fyll i luckorna för jag har koll på noll.

Jag har också en teori att det är gruvföretagen, oljeföretagen och vapenindustrin som är rådgivare till Trump. Det är dom som lyfter USA's ekonomi.
Citera
Idag, 00:19
Medlem
Citat:

Det har ju hänt en del i världen sedan han var president senast och då bör väl rimligen även Trumps tankar om världen förändras. Trump har rådgivare men han bestämmer själv! En duktig ledare förändrar sitt agerande och åsikter beroende på hur omvärlden förändras och sitter inte fast i vad han tyckte på 80/90-talet.
Citera
Idag, 01:26
Medlem
Citat:

Givetvis är det folk som tipsar och rådgör honom i dessa frågor. Trump kommer inte plötsligt på att USA byggde Panamakanalen. Hans kunskaper om Grönland innan detta tror jag också var begränsade som för oss alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in