• 1
  • 2
2025-01-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Så han skriver kod i någon form, är det vad du vill säga med bilden?

Väldigt normalt program du har tagit kort på.

Är det normalt att ha dessa program som senaste använda 1 timma efter jag blivit utsatt för intrång i min dator och förlorade e-poster och snodd data osv??

Han var inte direkt vänlig eller glad när jag överraska honom som jag gjorde han ville ha bort mig.

Jag bad honom att förklara vad han använt dessa program till men de fanns ingen förklaring
Citera
2025-01-28, 15:01
Medlem
Utöver denna bild https://postimg.cc/KKGCYxnP

Så har jag hittat fler saker som antyder på att det är han.

Jag vill nog inte ladda upp det här eftersom han övervakar tråden.

Men ni som faktiskt är insatta i detta får gärna skicka PM så delar jag flertalet bilder som stärker detta påstående.

Alternativt hittar jag ett annat forum för jag måste få mer klarhet i allt.

Jag är inte ute efter hämnd jag är ute efter sanningen.

Han har flera gånger suttit vid min dator och haft fria händer och installerat program.

Han har vid några tillfällen velat kolla på min router och logga in på min router för att se ifall jag är "säker".

Jag har inte mycket kunskap om sådant här så jag är ett enkelt offer.
Citera
2025-01-28, 15:34
Medlem
0xfee1deads avatar
Du skriver väldigt mycket text men med nästan inga konkreta exempel på vad som faktiskt hänt. Här kommer jättemånga frågor. Du får svara på så många du kan och orkar men utan mer information blir det svårt att säga vad som faktiskt hänt, hur du kan undvika att det händer igen och vilka konsekvenser det kan ha fått.

Citat:
Ursprungligen postat av dumpme
men jag förstår nu att personen lyckades komma åt mig via min Gmail
Hur förstod du du detta först nu? Tillkom det några nya bevis eller gick du igenom loggar du missat som visat detta?

Citat:
Vid den tiden hade jag en koppling mellan Windows och min telefon
Vad för sorts koppling? Med Windows, menar du då ett Microsoft-konto eller din specifika dator som blev hackad?

Citat:
Personen ifråga betedde sig också väldigt märkligt när jag kontaktade hen för att få hjälp
På vilket sätt var beteendet märkligt? Om du uppgivit samma information för din vän som du delgett i tråden förstår jag att din vän blev förvirrad då det du skriver känns väldigt flummigt.

Citat:
jag märkte att jag blev "övervakad."
Hur märkte du att du blev övervakad? Har du eller något antivirus hittat en keylogger eller annan spyware på din dator?

Citat:
Jag upptäckte mappar med data och filer under kataloger jag aldrig tidigare sett.
Vad var detta för mappar med data och filer? Datorer och alla program som körs på dessa skapar otroliga mängder filer, ofta svårtolkade då de framförallt är tänkta att läsas av programmen själva och inte av människor.

Citat:
Hen sa åt mig att omedelbart stänga av datorn
Om någon utomstående faktiskt aktivt hade tillgång till och kunde styra din dator så var detta ett väldigt bra tips tycker jag.

Citat:
Då började mina Gmail-konton kapas.
Vad menar du med "kapas" och hur många konton gäller det? Du skriver senare att någon försökte byta telefonnummer men att det även hände annat. Kunde du se vilket telefonnummer de ville byta till? Blev du utslängd från dina konton? Ändrades lösenorden?

Citat:
Jag minns att det tog mig 3–4 timmar att återfå kontrollen.
Hur lyckades du med detta? Kontaktade du någon slags Google-support eller lyckades du byta lösenord och slänga ut alla andra inloggade enheter?

Citat:
Jag upptäckte idag, när jag kollade på en gammal skärmdump, att min vän hade kopplat upp två av sina telefoner till mitt Gmail-konto två månader innan allt hände
Varför är detta konstigt, ni delade ju på kontot?

Citat:
den vännen som jag enbart känt uinder ca 3år som var den som fick mig att få tunnelseende och tänka enbat på polaren sedan 10 år tillbaka.
Vad sa din vän som fick dig att få detta tunnelseende? Din huvudsakliga bevisning mot din vän sedan 10 år verkar vara att han var inloggad från sin mobil på ett gemensamt gmail-konto ni hade. Om det var så även för ett år sedan förstår jag att diskussionen framför allt centrerade kring det även om jag tycker att det inte direkt visar något konstigt alls.

Citat:
De var härom natten det kom ytterligare en attack
Hur såg denna attacken ut? Var det mot din mobil, gmail-konto eller dator? Har du fortfarande samma mobil och dator som för ett år sedan?

Citat:
då började jag misstänka den vän jag känt lite kortare
Vad fick dig att få dessa misstankarna? Delar du några gmail konton med denna vännen också?

Citat:
Sagt och gjort så kan ni se vad hans senaste tabs var: https://postimg.cc/KKGCYxnP
Visual studio code är en väldigt vanlig textredigerare gjord för att programmera i. De flesta jag känner eller arbetar med använder det. Gissningsvis jobbar eller studerar din vän något med programmering eller programmerar på fritiden. Windows remote desktop använder man ju såklart för att koppla sig till och styra en annan dator men så vitt jag vet så måste man tillåta/slå igång detta på datorn som ska styras, samt kunna användarnamn och lösenord till denna. Om din vän vore någon slags avancerad hackare så hade jag nog förväntat mig att se andra program och inte windows ö.h.t. Sökhistorik hade nog sagt mer om vad personen gör med sin dator men jag tycker verkligen inte att du ska rota runt på dina vänners datorer. Även om du kanske inte kan bli dömd för dataintrång på grund av det så tror jag inte att dina vänner blir speciellt glada när du faktiskt snokar runt på deras datorer bara för att du vagt misstänker att de gör detsamma mot dig.

Citat:
Nedan kommer en liten kort del av de txt blocken [.....]
Var och i vilken katalog hittade du dessa filerna? På din mobil? På din dator? På din väns dator? Det ser ut att vara loggar från Samsungs assistentprogram "Bixby". Den loggar när data skickas till Samsung för att skräddarsy Bixbys funktioner och förslag till mobilanvändaren. Du kan ladda upp textfiler på exempelvis pastebin så kan vi se hela filer utan att FB-inläggen blir jättelånga.

Citat:
Värt att notera att denna vän har en stationär dator helt "ensamt" uppkopplad och kallar det för server.
Detta har jag och många av mina vänner också. Det kan vara för att t.ex lagra filer som back-up till sin vanliga dator, ha en hemsida på, köra spelservrar på, eller streama film från.
Citera
2025-01-28, 16:25
Medlem
Citat:
Är det normalt att ha dessa program som senaste använda 1 timma efter jag blivit utsatt för intrång i min dator och förlorade e-poster och snodd data osv??

Han var inte direkt vänlig eller glad när jag överraska honom som jag gjorde han ville ha bort mig.

Jag bad honom att förklara vad han använt dessa program till men de fanns ingen förklaring
Det enda som är onormalt här är ditt beteende.

Gå och uppsök vården on du inte redan gjort det. 0xfee1dead fullkomligt sågar ditt inlägg och jag håller med till 100%. Det är psykiatrin som gäller för dig, inte IT-hjälp på Flashback.
Citera
2025-01-28, 22:53
Medlem
T2Franks avatar
Byt bara lösenord överallt och återställa din router och byt lösenord på denna.

Eller köp en ny. Routern i sig kan man absolut logga in på utifrån om man ställt in det.

Men att övervaka dig genom denna "MITM" när 99.99% av all trafik går på SSL ändå, tveksamt.

Se vilka sidor man besöker. Absolut. Men inte mer än så bara sådär.

Men som andra har sagt och generellt.
Formatera
Återställ
MFA/2 faktor login.
Sök hjälp.

Är du fortfarande sjuk? Köp allt nytt så slipper du oroa sig för något som skräpar.

Det är alldeles för många frågetecken och för mycket hjälp som önskas.

Som sagt, köp allt nytt är det enklaste du kan göra här. Router inkluderat.

Så slipper du fundera sen.
Citera
2025-01-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Jag kom på en pajas som jag känt i många år med att försöka infektera mig med en trojan för typ 15 år sen eller något sånt, jag struntade i att göra något åt det.

Idag kan jag säga att jag ångrar att jag inte gjorde något åt det då, eftersom jag idag sen många år har haft intrång och är gangstalkad av någon okänd som har skapat ett nätverk av folk som tycks gilla att snacka skit om mig.
Samma här, blev hackad av min bästa tjejkompis men det blev lite kul till slut då hon började skicka massa skumma mejl från min arbetsmejl att jag var magsjuk och inte kunde åka till bygget för att det hänt mig en ”prutt” olyckan i bilen… det var inte roligt just då men när man kunde skämta om det så va det ju lite kul?!?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in