• 2
  • 3
2025-01-24, 12:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dick109
Nu är det inget kass design alls enligt, och dessutom är det bara att vicka med foten under bakre stötfångaren så öppnar bakluckan sig och man lyfter in kassarna samtidigt som bilen låses upp. Det spelar inte så stor roll om dom flyttar runt knapparna heller. 99.9% av alla resor tar jag inte fram nyckeln alls.
Keyless som sagt..
Det får man för 700.000:- :-)

/Dick

Du har kommit 150 meter från bilen. Med två kassar i händerna. Då GÅR DU TILLBAKA för att använda fotfunktionen - SOM ALDRIG FUNGERAR? FÖR ATT LÅSA BILEN?

Jo, tjena.

Klarar du verkligen av att andas och gå - samtidigt?
Citera
2025-01-24, 12:54
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Du har kommit 150 meter från bilen. Med två kassar i händerna. Då GÅR DU TILLBAKA för att använda fotfunktionen - SOM ALDRIG FUNGERAR? FÖR ATT LÅSA BILEN?

Jo, tjena.

Har du 150 meter till bilen så fungerar ju inte fjärren ändå och varför har du fulla kassar med dig från bilen till ICA?
Om det nu är en 40 du har så har du vissa poänger med nackdelarna, men att inte kunna lära sig hur ett keylesssystem fungerar eller inte klara av att förstå sig på flera knappar på en fjärrkontroll det ser jag som helt användarrelaterat.

Ja, bilen borde låsa automatisk när man går ifrån den, det håller jag med om, men du verkar ju inte använda keylessfunktionen eftersom du har problem med knapparna på fjärren som de flesta aldrig använder ändå.
Citera
2025-01-24, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Har du 150 meter till bilen så fungerar ju inte fjärren ändå och varför har du fulla kassar med dig från bilen till ICA?
Om det nu är en 40 du har så har du vissa poänger med nackdelarna, men att inte kunna lära sig hur ett keylesssystem fungerar eller inte klara av att förstå sig på flera knappar på en fjärrkontroll det ser jag som helt användarrelaterat.

Ja, bilen borde låsa automatisk när man går ifrån den, det håller jag med om, men du verkar ju inte använda keylessfunktionen eftersom du har problem med knapparna på fjärren som de flesta aldrig använder ändå.

Du är tydligen inte läskunnig. Eller är bara allmänt trög i hela ditt stora huvud.

Du har varit och handlat på Ica. Du kommer hem. Du tar kassarna från Ica ur bilen och går mot ditt kyffe till lägenhet. När du är precis framme vid porten så kommer du på att du har glömt att låsa bilen.

Enligt dig så går du alltså tillbaka till bilen och viftar med foten i 10 minuter FÖR ATT LÅSA BILEN?!?!

Varför i hela världen ska jag lära mig att använda en nyckel med 15 knappar, när det finns ANDRA BILTILLVERKARE SOM REDAN HAR KOMMIT PÅ SMARTARE LÖSNINGAR!?!

Dumfitta. Du är ju ett fullkomligt spån.
Senast redigerad av ABanderas68 2025-01-24 kl. 13:16.
Citera
2025-01-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68

Jo, tjena.

Åh . liten missuppfattning från min sida...att jag skulle ha fulla kassar från bilen till ICA.
Men eftersom det är en fungerande produkt så vickar man i så fall bara lite med foten så låser den sig då man lämnar. Ett lätt tryck på en knapp i bagageluckans kant eller att lätt stryka utmed ett dörrhandtag så får man samma resultat.

Skulle jag utav någon outgrundlig anledning ha glömt låsa eller vill göra det remote så kan man ju trýcka på fjärren, eller inifrån ICA, om osäkerheten kryper sig på både kolla och om nödvändigt låsa, via mobilen.

På ett mer personligt plan, varför kallar du folk t.ex för dumfitta och kastar ur dig dumheter rent generellt ?
Du pratar om enknappslösning på fjärren till din tyska kvalitetsprodukt, de flesta har (sedan 90-talet åtminstone) även i tyskland keyless eller flera knappar än en på fjärren. Om du inte har en sån där fattigmodell där du faktiskt måste sticka in nyckeln i ett hål.
Men med din uppenbart höga bildningsgrad och skarpsyn så kör du väl inget gammalt härke ?

/Dick
Citera
2025-01-24, 16:14
Medlem
Jaha, nu har jag läst den här tråden i några dagar och trots det har jag nu beställt en Volvo
Men jag har provkört den och gillar den och den verkar mycket bättre på alla punkter utom möjligen en jämfört med den Peugot jag har idag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in