• 1
  • 2
2025-01-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Har du råkat ut för "mute-bug" ännu? Det finns faktiskt rapporter om att vissa nyare Volvobilar kan uppleva en bug eller ett problem där bilens ljudsystem plötsligt "mutar" alla ljud utan att föraren har valt att stänga av dem. Det kan hända tillfälligt och kan påverka alla ljud, inklusive radio, musik och navigationsljud. Inte ens telefonen fungerade via handsfree. En trafikfara alltså.
Jag fick det på en hyrbil. Googlade och den enkla lösningen var att låta bilen stå ca 1h.

Japp. Många ggr. Oftast i början av körningen, första 5 minuterna. Då är det ingen idé att försöka lyssna på radion eller prata i telefon. Men man märker ju på radion när det stabiliserat sig.

Första två gångerna tryckte jag på varenda jävla knapp som fanns på ratten, men utan framgång. Sen dess skiter jag i det. Jag tänker fan inte lägga tid på att söka på internet för att biljäveln är så jävla dumt konstruerad eller för att det finns en massa buggar som bilvärlden aldrig sett tidigare.
Citera
Igår, 12:53
Medlem
solstrålars avatar
Tänk på att elbilarna som Volvo gör är skitfula håller låg kvalitet och inte har någonting att göra kvalitetsmässigt med Volvo för 10-15 år sedan. Volvo är numera Wish/Temu kvalitet.
Senast redigerad av solstrålar Igår kl. 13:00.
Citera
Igår, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
11. Bilnyckeln
På alla andra bilmärkens nycklar så finns det en fet knapp i mitten på nyckeln som man trycker på. Som används både för att Öppna och lås. Enkel logik. Tryck. Öppna. Tryck. Lås. Tryck. Öppna. Tryck.Lås. Det är ganska självmarkerande när den är öppen respektive stängd. Och så har det varit sen vi fick fjärrkontroller.
Lägger mig inte i allt annat..., men just det här är fel. Det är tämligen vanligt med två olika knappar för öppnandet och låsande. På de fjärpar jag använder då och då (minst en gång i veckan alltså) är det så och de tillhör i tur och ordning VW Golf, SAAB 9-3 och Peugeot 406.

Nu behöver vi inte tjafsa om att det FINNS kontroller med EN stor knapp också. Jag är fullt medveten om det.
Citera
Igår, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Lägger mig inte i allt annat..., men just det här är fel. Det är tämligen vanligt med två olika knappar för öppnandet och låsande. På de fjärpar jag använder då och då (minst en gång i veckan alltså) är det så och de tillhör i tur och ordning VW Golf, SAAB 9-3 och Peugeot 406.

Nu behöver vi inte tjafsa om att det FINNS kontroller med EN stor knapp också. Jag är fullt medveten om det.

Min poäng är inte om det finns en eller flera knappar på knappen. Egentligen. Min poäng är att de som har designat och konstruerat Volvo bilar, har struntat fullkomligt i att titta på hur andra har gjort. Eller vad som är den bästa lösningen. Som jag skrev tidigare, det är som att man har satt ett gäng afghaner Från en ökenby, som aldrig har sett en bil förut, som chefdesigner och chefskonstruktör.
Citera
Igår, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Min poäng är inte om det finns en eller flera knappar på knappen. Egentligen. Min poäng är att de som har designat och konstruerat Volvo bilar, har struntat fullkomligt i att titta på hur andra har gjort. Eller vad som är den bästa lösningen. Som jag skrev tidigare, det är som att man har satt ett gäng afghaner Från en ökenby, som aldrig har sett en bil förut, som chefdesigner och chefskonstruktör.
Och hela MIN poäng var att designerna på VOLVO är LÅNGT IFRÅN ENSAMMA om lösningen med två knappar! Sedan kan man ju ha åsikter om vilken lösning som lirar bäst, men det är en annan diskussion. Själv kan jag iofs tycka att lösningen med EN stor knapp är rätt smidig, men det känns som dagens I-landsproblem och jag förlorar ingen sömn över det...
Citera
Igår, 23:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Ingen. Hade hellre gått för en Tesla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto