Citat:
Ursprungligen postat av
PetterRetard
Svensk utrikespolitik betalas av skattemedel. Så vi svenskar betalar redan, och betalar gärna mer till Ukraina. Precis som vi betalar dina socialbidrag.
Men vi är ju även med och betala till din förtidspensionering och för alla dina konstiga mediciner.
Tycker du inte det är bra?
Jag tycker det varje fall att det är värdet bra att människor som du också ska kunna leva ett värdigt liv på ett gruppboende.
Det är det jag och alla andra försöker säga här i tråden att om vi nu ska skänka bort alla svenska skattepengar så kommer du att få sämre mat på ditt gruppboende. Det kanske är den blir så att det kommer att det inte finnas plats längre för dig på gruppboendet utan du får in någon annanstans.
Det är just precis därför som vi ska spara på våra pengar så att vi svenskar ska kunna ha en standard som är värdig.
Det kan vi inte ha om vi hela tiden skänker bort pengar till Ukraina och till alla andra konstiga länder och vi ska bygga toalettstolar i Afrika.
Och när det gäller Ukraina så är det egentligen ingen alls välgörenhet utan handla bara om att den kriminella rika eliten ska kunna tvätta sina pengar på Wallenberg som säljer vapen ska bli ännu rikare.
Och att sedan utrikesministern försöker provocera fram ytterligare att vi i Sverige ska skicka soldater till ett land som är i krig med Ryssland hur ska det gå till egentligen?
När blev Sverige ett sådant stort land som har råd med krig men inte råd med sjukvården skolan eller järnvägarna?
Detta är utan tvekan den sämsta utrikesminister Sverige har haft jag fattar inte vad de Moderaterna har grävt upp denna kvinnan när hon är en fullständig katastrof.
Hon är ju långt mycket värre än Mona Sahlin var.