2025-01-22, 16:28
Medlem
Pearl90s avatar
Hej
Jag har generaliserat ångesttillstånd, posttraumatisk stress, är unipolär & har Emotionell instabilitet inslag. Jag äter venlafaxin och voxra högsta doserna men känner att det inte är tillräckligt. Så nu ska läkaren sätta in något som heter Inderal. Nu undrar jag om någon ätit det mot psykisk ohälsa & hur det påverkat er?
Mvh
Citera
2025-01-22, 16:34
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pearl90
Hej
Jag har generaliserat ångesttillstånd, posttraumatisk stress, är unipolär & har Emotionell instabilitet inslag. Jag äter venlafaxin och voxra högsta doserna men känner att det inte är tillräckligt. Så nu ska läkaren sätta in något som heter Inderal. Nu undrar jag om någon ätit det mot psykisk ohälsa & hur det påverkat er?
Mvh
Det är hjärtmedicin, inget man kan missbruka.
Citera
2025-01-22, 16:37
Medlem
Det är väl en betablockerare, används för att sänka blodtryck och puls. Så den lugnar dom fysiska symptomen av ångest, inte ångesten i sig.
Citera
2025-01-22, 16:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2025-01-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pearl90
Hej
Mvh
Jag har metoprolol numera men hade propranolol (Inderal) tidigare. Det lindrar fysiska symtom av ångest, mest hjärtklappning. Jag har aldrig haft några biverkningar av det annat än att man blir lite mindre uthållig rent fysiskt.
Citera
2025-01-22, 19:46
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Man blir lite lugnare.
Citera
2025-01-22, 21:54
Medlem
Sluta med venlafaxin asap. Det kommer vara ett helvete men se till att kämpa dig igenom skiten. Det är nog absolut det sämsta jävla skräp som producerats, ångrar djupt att jag ens började med det. Efter ett helvete av brainzaps, myrkrypningar och annat så lyckades jag sluta med det.

Inderal var guds gåva för ångest och inget man behöver äta kontinuerligt.
Absolut ingen biverkning(i normala mängder). Det löser bara problemet med ångest.

Nu har allt återgått till ett normalt liv och ångesten har minskat ordentligt.
Citera
2025-01-22, 22:08
Medlem
zombie-nations avatar
Får hjärtat att slå långsammare. Man blir slö i kroppen och man klarar inte fysisk ansträngning.
Citera
Igår, 01:28
Medlem
KringExs avatar
Jag mådde allmänt väldigt dåligt när jag kom till Laro en morgon. Om jag minns rätt så hade jag en avtändning på bensodiazepiner. Hade 156 i puls och fick 30 mg Inderal och två timmar senare så kändes det mkt bättre! Skulle ta 30 mg X 2 (morgon och kväll)
Vid uppföljning hade jag 47 i puls så dom sänkte till 20 mg X 2 och nu snittar jag på 60-70 i puls. Jävligt skönt att slippa pulsökningar vid nervositet

Jag tar även lite extra om jag ska bruka någon stimulantia (amfetamin, ritalin)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in