Citat:
Ursprungligen postat av
fittanstickerfram
Ett bra förslag, men det vore bra om brutna länkar kunde tas bort. Tänker på Minfil som var populärt tills de blev drabbade av ett virus och förlorade allt och alla andra sidor som tar bort saker stup i kvarten.
Kanske filerna automatiskt kan laddas upp till Flashback och länkas till lite snyggt? Iallafall för forumdelar där det är värt att spara som ABoK och liknande. Det delas en massa domar och fupar som försvinner inom loppet av några år eller mindre så att man nästan måste ta sig ner till Riksarkivet för att läsa.
Håller med om att det hade varit ännu bättre, om det finns möjligheter till. Men bara att slippa trycka på länkar utspridda på 47 sidor skulle underlätta något enormt, även om vissa är döda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
Ingen dum idé, men våra tekniker får väl avgöra om det är möjligt. Att vi ska hosta dokument eller sidor som andra producerat tror jag är omöjligt, både ur copyright-vinkel och andra lagliga aspekter.
Men att samla externa url i en lista som går att få fram via nån symbol eller knapp hade varit trevligt.
Jag kan dock inte lova något eftersom jag varken bestämmer eller har insyn i den tekniska miljön.
Jo precis, det
bör vara en enkel åtgärd som skulle underlätta sjukt mycket om det gick.
Nu är jag fel person att uttala mig om saken då min första åtgärd är att svära, andra är att slå telefonen i bordet när jag stöter på problem, män ändå 💀