2025-01-24, 02:06
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfritt2035
Familjen menar dock att detta skulle innebära att hennes år i Sverige inte skulle räknas vid en framtida ansökan om permanent uppehållstillstånd.[/i]
Det är ett typiskt ukrainsk beteende "Ge dem ett finger så tar de hela handen"
Citera
2025-01-24, 02:51
Medlem
gunnarks avatar
Eftersom hon till 100% säkerhet kommer kunna försörja sig själv så är det stor chans att hon inte röstar vänster, och då åker man ut direkt!

Så länge man tar bidrag, vägrar lära sig Svenska, Kräva gymkort samt säga att man kan inte jobba utan hijab eller ta en kvinna i hand, då får man stanna direkt
Citera
2025-01-24, 03:46
Medlem
Pitschkas avatar
Anastasiia är sen på bollen.

Sånt händer.
Citera
2025-01-24, 04:38
Medlem
Gå tillbaka till Ukraina. Kvinnlig gris... Människor med rysk fobi förtjänar inte att vara i väst. Hur svår situationen än är kan jag inte lämna landet jag bor i. Västra Ukraina är fredligt. Hon ljuger och säger att hon inte kan åka till sitt hemland på grund av kriget.
Citera
2025-01-24, 04:48
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det är samma om varenda, djävla blatte i förorten som skjuts - "han var världens finaste och brydde sig om alla och han drömde om att bli polis eller läkare...". Buhuhu!
Ja, dessa snyfthistorier är verkligen stöpta i samma form. Den dagen någon tar ut svängarna lite och skriver bagare, eller astronaut, eller konstnär eller vad fan som helst. Bara nånting annat än läkare eller fotbollsproffs. Då kanske man kan ägna en tanke åt ärendet. Men när idiot efter idiot påstås vilja gå samma väg i livet fattar man direkt att det bara är jidder. Därmed tillönskar vi den ukrainska horan en så snabb utvisning som möjligt. Min polare Veli stannar för övrigt gärna till en halvtimme vid Arlanda så att hon kan ge en sista avsugning på svensk mark.
Citera
2025-01-24, 06:22
Medlem
Muslimfritt2035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Det är ett typiskt ukrainsk beteende "Ge dem ett finger så tar de hela handen"

Är dom nog inte ensamma om.. Men dom anpassningsbara till Sverige till skillnad för slöddret ifrån MENA området.

Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Hennes värderingar och framtid i Sverige ser ljust ut.. knappast hon hamnar i förorten och börjar skjuta pappor under viadukter som i Skärholmen.

Varför denna fixering att behålla kriminella?

Sossarna och VPK älska att dalta med kriminella. Det är därför sossnara är emot lagen förslaget kunna annullera Svenskt medborgarskap.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
INTE läst hela tråden .. men för mig är det mycket märkligt att man låter föräldrarna stanna, men vill utvisa en 18 åring - trots att hon kom hit som 13 åring och har inte begått brott. Jag förstår inte logiken.

Detta sticker i ögonen på vanligt folk när kriminella inte går att utvisa, men vanliga människor utan onda avsikter deporteras till ett land som helt klart är i krig.

Jag skulle vilja tipsa henne om att andra före henne har gömt sig och kommit fram efter fem år OCH fått stanna.

Men samtidigt: vilket slöseri av ett ungt liv 🥹

Det är det jag säger i Ts, göre olle dolle doff på packet som sitter på Kumla och inte har Svenskt medborgskap, sedan returnera man dem till hemlandet utan hänsyn vad väntas där eller hur många barn man har i Sverige.
Senast redigerad av Muslimfritt2035 2025-01-24 kl. 06:25.
Citera
2025-01-24, 06:44
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Varför inte låta henne stanna för? Är inte bättre man gå in på Hall eller Kumla , sedan gör man olle dolle doff på icke Svensk medborgare som får enkel biljett hem istället. Vi har mycket avskrap som helst ifrån MENA området som kan vi kan returnera imorgon tillbaka till Syrien och Palestina. Dags att göra Finskan till största minoritetsspråket ingen.

Migrationsverket har beslutat att 18-åriga Anastasiia Bigun ska utvisas till Ukraina, medan resten av hennes familj fått permanent uppehållstillstånd i Sverige. Familjen, som bott i Norrbotten i fem år, har överklagat beslutet och oroas över att Anastasiia tvingas återvända till ett krigsdrabbat land ensam.

Anastasiia, som kom till Sverige som 13-åring, går sista året på gymnasiet och drömmer om att bli läkare. Hon är förtvivlad över beslutet som hotar hennes framtid och familjens sammanhållning.

Migrationsverket motiverar beslutet med att hon fyllt 18 år och därför inte längre omfattas av föräldrarnas tillstånd. Myndigheten hänvisar till att det inte finns ett generellt utvisningsförbud till Ukraina och att Anastasiia kan ansöka om skydd genom massflyktsdirektivet. Familjen menar dock att detta skulle innebära att hennes år i Sverige inte skulle räknas vid en framtida ansökan om permanent uppehållstillstånd.

http://svt.se/nyheter/lokalt/norrbot...ran-sin-familj
Vad är det med det förbannade Migrationsverket?
Sedan över två år tillbaka har familjen väntat på att Migrationsverket ska handlägga Anastasiias ansökan om förlängt uppehållstillstånd, utan besked. När så Anastasiia fyllde 18 år i september och därmed räknas som vuxen tog det bara några veckor för Migrationsverket att besluta om nekat uppehållstillstånd och utvisning.
https://www.pt.se/story-nyheter/pite...raina/l7yq4wwl

Någon eller några har förhalat beslutet att ge henne förlängt uppehållstillstånd i över två år för att utvisa henne så fort hon fyllde 18.
Citera
2025-01-24, 06:58
Medlem
petronixs avatar
Skicka hem både Anastasia och hennes familj. Sverige är ingen jävla socialbyrå och vi har nog med samhällsparasiter i det här landet!
Citera
2025-01-24, 07:01
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Eftersom hon till 100% säkerhet kommer kunna försörja sig själv så är det stor chans att hon inte röstar vänster, och då åker man ut direkt!

Så länge man tar bidrag, vägrar lära sig Svenska, Kräva gymkort samt säga att man kan inte jobba utan hijab eller ta en kvinna i hand, då får man stanna direkt
Såhär.

Hon är ju snygg och CIS. Då måste man bråka med just henne. Inte så att könsbalansen i landet är extremt skev behöver rätas upp och att hon faktiskt blivit en tillgång till både landet och till en man här i idioternas paradis. Sådana som kan bygga upp landet = helst bort, Sverige skall förstöras! Fjammåt! Wall-en-Berg har kommenderat - destruction! 🫡
Citera
2025-01-24, 07:10
Medlem
Klart hon ska få stanna. Hon kommer bidra till Sverige med skatter och förmodligen ett välbetalt jobb.

Jag brukar göra skillnad på invandrare och flyktingar. Invandrare från Norge, Holland, Ukraina etc med ungefär samma kultur och värderingar är välkomna och främjar vår ekonomi. De kommer inte skjuta en massa i förorterna, spränga en massa portar och göra allmänt kaos i skolorna.

Flyktingar däremot, är 95% av fallen analfabeter från krigsdrabbade och underutvecklade MENA-länder med helt annan kultur än oss. Den skiten vill vi inte ha i Sverige. Det kostar bara.

Fan så att jag till och med tar in tio tusen tyska bögar i Sverige om de gör rätt för sig. Vilket jag är övertygad om att de skulle göra, då kan till och jag leva med att de en gång per år springer och fjollar sig i ett pridetåg. Det är hundra gånger bättre än alla bråkiga muslimer.
Citera
2025-01-24, 08:15
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Varför inte låta henne stanna för? Är inte bättre man gå in på Hall eller Kumla , sedan gör man olle dolle doff på icke Svensk medborgare som får enkel biljett hem istället. Vi har mycket avskrap som helst ifrån MENA området som kan vi kan returnera imorgon tillbaka till Syrien och Palestina. Dags att göra Finskan till största minoritetsspråket ingen.

Migrationsverket har beslutat att 18-åriga Anastasiia Bigun ska utvisas till Ukraina, medan resten av hennes familj fått permanent uppehållstillstånd i Sverige. Familjen, som bott i Norrbotten i fem år, har överklagat beslutet och oroas över att Anastasiia tvingas återvända till ett krigsdrabbat land ensam.

Anastasiia, som kom till Sverige som 13-åring, går sista året på gymnasiet och drömmer om att bli läkare. Hon är förtvivlad över beslutet som hotar hennes framtid och familjens sammanhållning.

Migrationsverket motiverar beslutet med att hon fyllt 18 år och därför inte längre omfattas av föräldrarnas tillstånd. Myndigheten hänvisar till att det inte finns ett generellt utvisningsförbud till Ukraina och att Anastasiia kan ansöka om skydd genom massflyktsdirektivet. Familjen menar dock att detta skulle innebära att hennes år i Sverige inte skulle räknas vid en framtida ansökan om permanent uppehållstillstånd.

http://svt.se/nyheter/lokalt/norrbot...ran-sin-familj

Migrationsverket, vilka jävla stolpskott. Man har alltså hållit på i fem år med ansökan och nu när man tar tag i det så är hon redan 18 fyllda. Total jävla byråkratisk katastrof. Vilka nollor.

Kommer inte ihåg att det här var ett problem under senaste flyktingkrisen. Då var det minsann öppna dammluckor..
Citera
2025-01-24, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrkaffekopp
Jag menar att det tar flera år för migrationsverket att behandla ett ärende. Folk hinner rota sig skaffa arbete bostad med mera i ovisshet. F.ö hade inte denna tjej fått avslag om hon inte hunnit fylla arton år. Och de är p.ga migrationsverkets snigelhantering. Menar inte att det ska gå på en vecka, men flera år är knappast rättvist.

Det finns säkert handläggare som är värdelösa, det finns värdelösa kollegor som drar fötterna efter sig överallt. Men Migrationsverkets handläggningstider handlar ju om resurser. Vill man att beslut ska fattas fortare så behöver resurser skjutas till. Eller så kan handläggare fatta beslut snabbare utan att göra de kontroller som beslutet kräver men det tror jag ingen vill. Just Migrationsverkets kontroller behöver vara väldigt rigida och det kan vara oerhört komplexa fall (tänk de ärenden där man misstänkte att barn var vuxna). Detta fall var kanske i sammanhanget ”enkelt” men dras ju med i de generella handläggningstiderna.

Sen har jag ingen koll på om handläggningstiden var överdrivet lång. Såg ett inslag på SVT och det var inte helt uttömmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in