• 2
  • 3
2025-01-24, 13:00
Medlem
Jaså, den här gången är det verkligen ryssen?!
Incident 1,2,3 gällande kablar i Östersjön visade ju sig inte ha någonting alls med ryssen att göra trots att de fick skulden men nu är ryssen verkligen här!!!

Åh hjäääääääääälp
Gud var barmhärtig!
Undergången är kommen!!!!

lol
Citera
2025-01-24, 13:00
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Man kan också låta bli att gå i krig. Tro’t eller ej, men det ökar överlevnadschanserna ännu mer.
Skitsnack! Tycker att väst ska ge Ryssland en blodig näsa. Lära dom en läxa.
Citera
2025-01-24, 13:02
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Jaså, den här gången är det verkligen ryssen?!
Incident 1,2,3 gällande kablar i Östersjön visade ju sig inte ha någonting alls med ryssen att göra trots att de fick skulden men nu är ryssen verkligen här!!!

Åh hjäääääääääälp
Gud var barmhärtig!
Undergången är kommen!!!!

lol

Spelar ju liten roll vem det är. Stoppa, beslagta fartyget, lagför besättningen och tvinga redaren eller ansvarig stat att betala det dom ställd till med. Annars säljer man av last och fartyg. Att man inte kan bevisa huruvida det var meningen är irrelevant. En besättning som inte klarar av att hantera sitt ankare ska inte vara på sjön.
Citera
2025-01-24, 14:51
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja sådana anklagelser kommer lite då och då men egentligen så vet dom inte utan dom bara tror att det kan vara så.

Är väl någon form av forskningsfartyg officiellt och fartyget har inte brutit mot några regler alls så det blir bara att observera som vanligt.
Hade jag styrt skutan skulle jag ha stannat till på känsliga platser för att sedan se på reaktionerna och skratta gott åt det hela.

Om ryssarna skulle vilja göra något liknande som påstås så skulle dom naturligtvis inte göra det så där öppet.
Alla ser ryska spionfartyg överallt numera, så någon eller några måste vara väldigt nervösa.

Påstods ju att Eagle_s var fullproppad med spionutrustning men så var det ju inte.

Jo den har mängder av utr, dessutom finns beväpnade vakter ombord.
Ubåten som följde fartyget såg att man följde exakt vad det nu var för kabel de låg bakom länge och det råder ingen tvekan om vad ryssarna gjorde. Tvärtom de har alltid gjort sånt här relativt öppet.
Som när de följde kablar utanför englands vindkraftpark till sjöss för några månader sedan, De påstod sig då ha motorfel, men efter någon dag så var de inget fel på motorn o de gav sig iväg.

Du vet inte vad du pratar om Eagle S hade mängder av utr som en tanker inte behöver
Är du ett ännu rysstroll att ni bara orkar https://www.lloydslist.com/LL1151955...ying-equipment
Senast redigerad av HRT 2025-01-24 kl. 14:54.
Citera
2025-01-24, 18:24
Medlem
Teus avatar
Citat:
Törs du chansa på att kärnvapnen inte funkar? Eller de thermobariska bomberna? För som jag sa så aktiveras inte Artikel 5 om den svenska militären anfaller ryska fartyg, hamnar och infrastruktur. Då får vi klara oss på egen hand. En snabb googling visar att Sverige förfogar över sju korvetter, fyra ubåtar och kanske 90-95 stridsflygplan. Kommer det att räcka i en väpnad konflikt mot Ryssland?
Ja. Allt ryskt luftvärm befinner sig i östra Ukraina, och det är i huvudsak luftvärnet som sänkt flygplan hittills. Sverige hade blivit mosade om vi korsade den Ryska gränsen, men en konventionell konflikt i Östersjön? Negro please. Vidare finns det en försvarspakt inskrivet i EU också.
Citera
2025-01-26, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
sänk skeppen, jävlas med dom som dom hotar alla andra och som dom agerar mot Ukraina.

Dom kan ju knappast klaga, det är ju deras regler och metoder.

Sen kan dom svälta.

Ditt resonemang påminner om gymnasieungdomar som går och blänger i telefonen och går rätt ut i gatan på övergångsställen
”för jag har minsann rätt till det”

Det är dina lårben som bryts, oavsett hur mycket rätt du har.
Citera
2025-01-26, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Skitsnack! Tycker att väst ska ge Ryssland en blodig näsa. Lära dom en läxa.

Jojo, men om inte jag minns fel, så tyckte du att kärnvapenkrig var rimligt svar på att Ryssland invaderade Ukraina också.
Citera
2025-01-26, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Ditt resonemang påminner om gymnasieungdomar som går och blänger i telefonen och går rätt ut i gatan på övergångsställen
”för jag har minsann rätt till det”

Det är dina lårben som bryts, oavsett hur mycket rätt du har.

nä, liksom, det är dags att bryta ryssens lårben så att ryssen, i alla fall ett tag, ger fan i att plundra mörda och våldta i andra länder och tvinga länderna att försörja ryssarna i moskva och st petersburg.

är du fortfarande rädd för ryssen?
Citera
2025-01-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
nä, liksom, det är dags att bryta ryssens lårben så att ryssen, i alla fall ett tag, ger fan i att plundra mörda och våldta i andra länder och tvinga länderna att försörja ryssarna i moskva och st petersburg.

är du fortfarande rädd för ryssen?

Jag tror du vänder lite på Resonemangen som det passar, för jag skulle säga att du omöjligen kan vara konsekvent i ditt resonemang som du uttrycker dig.

Om vi inte anfallit ryssen tidigare, när vi var ensamma, så var vi uppenbarligen ”rädda för ryssen” som nation.
Vi blev kränkta långt tidigare på regelbunden basis.

Nu går vi med i en (försvars)-allians, och DÅ skall vi angripa Ryssland?

Hur tänker du?
Citera
2025-01-29, 01:22
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Man kan också låta bli att gå i krig. Tro’t eller ej, men det ökar överlevnadschanserna ännu mer.
Berätta det för någon ryss du känner.
Det gör nog större nytta än att du tjatar här.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in