Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
OKi, och tack för den uppdateringen.
Vi får väl vänta och se, även om jag är tämligen ointresserad av detta mord.
Så är det ändå lite intressant vad det står i rapporten och om den släpps till fullo, och när jag vet detta så faller den i ointresse igen.
För dessa konspirationer kommer bara fortsätta på ett annat sätt, och konspirationer är jag svårt ointresserad av.
Eftersom presidenten i USA är anställd på en fyraårsbasis så är dennes insyn i rätt många saker väldigt begränsad. Det mesta som rör obekväma sanningar kan man förutsätta är endast need-to-know, oavsett security clearance.
Om det nu finns några detaljer i det här fallet som kan få USA eller några av dess myndigheter eller underrättelsetjänster att framstå som korrupta eller svaga, eller om detaljer kan röja fel personer, alternativt om dom kan riskera landets säkerhet i någon aspekt - så kommer dom detaljerna att förbli hårt säkerhetsstämplade.
Mycket kan man säga om Donald Trump, men han varken kan eller vill sätta sig över de
andra styrande makterna i landet. Han får samma sorts insyn i detta som övriga presidenter före honom. Eventuellt undantaget George Bush sr och några få fler.