2025-01-31, 14:49
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Gött. Tråden kan därmed låsas.

Du är inte den ende i tråden som uttryckt liknande märkligheter. Vad får du ut av att tycka så? Finns det en underliggande oro hos vissa här om vad ett offentliggörande av fullständiga sanningen om JFK-mordet skulle innebära?

Jag hävdar att homo sapiens kommer fortsätta marschera mot undergången om vi inte tar tag i JFK-mordet ordentligt och offentliggör samtliga gärningsmän som låg bakom detta. Vi kan inte bygga en fungerande framtid så länge denna enorma lögn ligger som ett mörkt moln över oss alla.

Om vi är övervakade uppifrån, vare sig det handlar om gud eller andra utomjordingar, så är det extra viktigt att vi visar att vi kan ta tag i våra egna problem.
Senast redigerad av Fotboll12 2025-01-31 kl. 15:12.
Citera
2025-01-31, 15:09
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
OKi, och tack för den uppdateringen.

Vi får väl vänta och se, även om jag är tämligen ointresserad av detta mord.
Så är det ändå lite intressant vad det står i rapporten och om den släpps till fullo, och när jag vet detta så faller den i ointresse igen.
För dessa konspirationer kommer bara fortsätta på ett annat sätt, och konspirationer är jag svårt ointresserad av.
Eftersom presidenten i USA är anställd på en fyraårsbasis så är dennes insyn i rätt många saker väldigt begränsad. Det mesta som rör obekväma sanningar kan man förutsätta är endast need-to-know, oavsett security clearance.

Om det nu finns några detaljer i det här fallet som kan få USA eller några av dess myndigheter eller underrättelsetjänster att framstå som korrupta eller svaga, eller om detaljer kan röja fel personer, alternativt om dom kan riskera landets säkerhet i någon aspekt - så kommer dom detaljerna att förbli hårt säkerhetsstämplade.

Mycket kan man säga om Donald Trump, men han varken kan eller vill sätta sig över de andra styrande makterna i landet. Han får samma sorts insyn i detta som övriga presidenter före honom. Eventuellt undantaget George Bush sr och några få fler.
Citera
2025-01-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Du är inte den ende i tråden som uttryckt liknande märkligheter. Vad får du ut av att tycka så? Finns det en underliggande oro hos vissa här om vad ett offentliggörande av fullständiga sanningen om JFK-mordet skulle innebära?

Jag hävdar att homo sapiens kommer fortsätta marschera mot undergången om vi inte tar tag i JFK-mordet ordentligt och offentliggör samtliga gärningsmän som låg bakom detta. Vi kan inte bygga en fungerande framtid så länge denna enorma lögn ligger som ett mörkt moln över oss alla.

Om vi är övervakade uppifrån, vare sig det handlar om gud eller andra utomjordingar, så är det extra viktigt att vi visar att vi kan ta tag i våra egna problem.
Jag skojade bara lite på trattens bekostnad.
Citera
2025-01-31, 15:32
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Jag skojade bara lite på trattens bekostnad.

OK jag förstår.
Ett bra missförstånd kan man säga för det fick igång mig 😅
Citera
2025-01-31, 15:42
Medlem
5549s avatar
Citat:

Jag håller med till 100% om detta, även fast jag kanske inte tror att just JFK-mordet är den hemlighet där vi har störst behov av transparens. Men jag är heller inte mer insatt än vad som är standard.

Men jag är väl kanske en större pessimist än dig helt enkelt. Jag är övertygad om att Trump, likt nästan alla andra av våra moderna ledare, bestämt vill fortsätta marschera mot undergången. Det tycks som att vi har tillåtit kapitalismen löpa fritt lite för länge, och nu vågar ingen på toppen bryta mönstret och därmed försvaga sig själv. Det själviska och kortsiktiga regerar. Ingen har någon tanke på sin granne eller nästa eller näst-nästa generation därför att det stimulerar inte ekonomin. Status quo måste således upprätthållas.

Men vi får väl se. JFK-filerna är ett litmus-test.
Senast redigerad av 5549 2025-01-31 kl. 15:51.
Citera
2025-01-31, 16:41
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Men vi får väl se. JFK-filerna är ett litmus-test.

Det är så jag ser det – JFK är ett test på vad mänskligheten går för. Är vi en enda stor bunt med opålitliga syltryggiga får som lika gärna kan fortsätta ta kål på oss själva? Eller har vi något i oss som faktiskt kan vara värt att satsa på?
Senast redigerad av Fotboll12 2025-01-31 kl. 16:43.
Citera
2025-01-31, 17:00
Medlem
5549s avatar
Citat:
Det är så jag ser det – JFK är ett test på vad mänskligheten går för. Är vi en enda stor bunt med opålitliga syltryggiga får som lika gärna kan fortsätta ta kål på oss själva? Eller har vi något i oss som faktiskt kan vara värt att satsa på?
Det värsta är ju faktumet att "mänskligheten" endast går år det håll som ett fåtal numera dikterar. Den demokratiska processen kräver per sin definition att allmänheten är väl- och korrekt informerade om kandidaternas intentioner, men det är länge sedan vi var det på riktigt. Eller om någonsin.

Men jag tänker att människan som art nog ändå kan överleva Trumps eventuella (troliga) nederlag kring detta kaxiga löfte om JFK-dokumenten.
Citera
2025-01-31, 17:16
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det värsta är ju faktumet att "mänskligheten" endast går år det håll som ett fåtal numera dikterar. Den demokratiska processen kräver per sin definition att allmänheten är väl- och korrekt informerade om kandidaternas intentioner, men det är länge sedan vi var det på riktigt. Eller om någonsin.

Men jag tänker att människan som art nog ändå kan överleva Trumps eventuella (troliga) nederlag kring detta kaxiga löfte om JFK-dokumenten.

Nu tror jag inte att dokument-släppet i sig avgör något kring vår framtid eftersom det uppenbart fortfarande finns starka krafter som vill hindra oss från sanningen om JFK-mordet.

Det jag hoppas på är följderna av det som släpps – hur lite dokumenten än tillåter oss veta.

Om vi inte får veta något vettigt i dokumenten så tror och hoppas jag att RFK Jr. inte håller tyst med vad han tycker om det och förhoppningsvis kan det skapa en flod av ”Nu får det vara nog” hos andra där ute som var för sig sitter på delar av den sanning som de i det längsta hade hoppats slippa behöva säga något alls om.
Senast redigerad av Fotboll12 2025-01-31 kl. 17:21.
Citera
2025-01-31, 17:44
Medlem
5549s avatar
Citat:
Nu tror jag inte att dokument-släppet i sig avgör något kring vår framtid eftersom det uppenbart fortfarande finns starka krafter som vill hindra oss från sanningen om JFK-mordet.

Det jag hoppas på är följderna av det som släpps – hur lite dokumenten än tillåter oss veta.

Om vi inte får veta något vettigt i dokumenten så tror och hoppas jag att RFK Jr. inte håller tyst med vad han tycker om det och förhoppningsvis kan det skapa en flod av ”Nu får det vara nog” hos andra där ute som var för sig sitter på delar av den sanning som de i det längsta hade hoppats slippa behöva säga något alls om.
RFK Jr, precis som Donald Trump, sitter ju på två stolar här. Dels så är dom rockstjärnorna som intog vita huset med löften om kraftiga och tydliga förändringar, och transparens. Som opposition.
Samtidigt så kan dom inte gunga båten för mycket eftersom dom då själva riskerar kapsejsa.

Jag ser inte hur Trump kommer kunna leverera på det här löftet, förutsatt att den kompletta sanningen i detta extremt uppmärksammade mordfall är kontroversiellt.
Citera
Igår, 22:58
Medlem
När förväntas detta offentliggöras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här