2025-01-24, 05:29
Medlem
judejappares avatar
Tjena, jag försöker sluta med cigratter och har börjat med vapes. Problemet är det kostar 200kr vapen som jag köper. Jag undrar vart och hur mycket det kostar om man köper det i bulk. Jag ser många babbekiosker sälja en hel variation av olika vapes. Vart köper dom det i bulk?

Några råd?
Citera
2025-01-24, 11:41
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judejappare
Tjena, jag försöker sluta med cigratter och har börjat med vapes. Problemet är det kostar 200kr vapen som jag köper. Jag undrar vart och hur mycket det kostar om man köper det i bulk. Jag ser många babbekiosker sälja en hel variation av olika vapes. Vart köper dom det i bulk?

Några råd?

Bulk får du ta online, inte många som säljer bulk i butik och gör som de så kommer du nog inte spara mycket.

Köp istället en ordentlig vape som du fyller på och köp e-juice i bulk tsm med coils osv.
Citera
2025-01-24, 11:54
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Engångs vape är inget att ha eftersom det kostar överdrivet mycket och det kommer att göra dig fattig i längden. Det är mycket mer lönsamt att köpa en 60-120ml E-juice och fylla på själv.
Citera
2025-01-24, 12:12
Medlem
StonedMonkeys avatar
Precis som föregående postare påpekar är det mycket mer ekonomiskt att köpa en vape man fyller på med olja istället för att köra engångsvapes. Lite mer meckigt, man får fylla på oljan själv och byta förbrännare ibland, men det är det värt enligt mig!

https://www.vapes.se/kategori/startk...dard-startkit/
Citera
2025-01-26, 01:53
Medlem
judejappares avatar
Citat:

Några råd?

Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Bulk får du ta online, inte många som säljer bulk i butik och gör som de så kommer du nog inte spara mycket.

Köp istället en ordentlig vape som du fyller på och köp e-juice i bulk tsm med coils osv.

Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Engångs vape är inget att ha eftersom det kostar överdrivet mycket och det kommer att göra dig fattig i längden. Det är mycket mer lönsamt att köpa en 60-120ml E-juice och fylla på själv.

Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Precis som föregående postare påpekar är det mycket mer ekonomiskt att köpa en vape man fyller på med olja istället för att köra engångsvapes. Lite mer meckigt, man får fylla på oljan själv och byta förbrännare ibland, men det är det värt enligt mig!

https://www.vapes.se/kategori/startk...dard-startkit/

Som jag skrev innan vart kan man köpa? Vill också vape för egen bruk men också sälja till folk ?
Citera
2025-01-26, 10:00
Medlem
Citat:
Som jag skrev innan vart kan man köpa? Vill också vape för egen bruk men också sälja till folk ?

Online… det är jävligt svårt att rekommendera en butik när du inte har skrivit vart i vårt avlånga land du bor i… är du inte i Lund kan jag inte hjälpa dig.

Ska du sälja till folk måste du ha licens, och är det den typen av bulk du vill köpa, ja då går du gå till producenten eller en grossist som endast säljer till företagare.
Citera
2025-01-30, 08:32
Medlem
judejappares avatar
Citat:
Online… det är jävligt svårt att rekommendera en butik när du inte har skrivit vart i vårt avlånga land du bor i… är du inte i Lund kan jag inte hjälpa dig.

Ska du sälja till folk måste du ha licens, och är det den typen av bulk du vill köpa, ja då går du gå till producenten eller en grossist som endast säljer till företagare.

Hej vad för licens måste man ha och vart kan man hitta grossister?

Jag ser arab ungar sälja vapes.
Citera
2025-01-30, 14:23
Medlem
Citat:
Hej vad för licens måste man ha och vart kan man hitta grossister?

Jag ser arab ungar sälja vapes.

Här kan du läsa mer:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...e/forsaljning/
Citera
2025-01-30, 15:09
Medlem
judejappares avatar
Citat:
Här kan du läsa mer:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...e/forsaljning/

Tack. Men vilka sidor kan man beställa från?
Citera
2025-01-30, 18:44
Medlem
Citat:
Tack. Men vilka sidor kan man beställa från?

Bevisligen har du tillgång till internet. Pröva öppna webbläsaren och Googla. Alternativt fråga en butik som säljer var de köper ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in