2025-01-24, 07:16
Medlem
När jag går in i Användare --> Mitt namn --> högerklicka+egenskaper på mappen Skrivbord står det att jag hae 350 gb på Skrivbordet, men när jag tittar på vad som ligger på skrivbordet kan det omöjligt vara 350 gb. Innehållet i maparna på Skrivbordet har en sammanlagt storlek på 6,35 gb. Utöver maparna är det mest ikoner för olika program på skrivbordet.

Någon som vet hur jag kan ha 350 gb på skrivbordet eller om det står fel?
Citera
2025-01-24, 07:53
Medlem
Installera WizTree så ser du exakt vad som tar plats.
Citera
2025-01-24, 08:01
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
När jag går in i Användare --> Mitt namn --> högerklicka+egenskaper på mappen Skrivbord står det att jag hae 350 gb på Skrivbordet, men när jag tittar på vad som ligger på skrivbordet kan det omöjligt vara 350 gb. Innehållet i maparna på Skrivbordet har en sammanlagt storlek på 6,35 gb. Utöver maparna är det mest ikoner för olika program på skrivbordet.

En kompis sa detsamma. Men det var för att jag hade gömt en mapp med porr
Du har ingen dold mapp med porr som du har glömt..?
Citera
2025-01-24, 08:49
Medlem
AlfaQhards avatar
Troligen bilder, filmer som ligger där någonstans.
Citera
2025-01-24, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abominative

Kolla på skrivbordet genom utforskaren istället för "på skrivbordet".

Förmodligen är det någon mapp du inte ser.

Tänkte först annars på papperskorgen. Ta man bort saker så hamnar ju sakerna i papperskorgen. Kan det vara så att filerna tar plats där de först låg så långe de ligger i papperskorgen? Prova att tömma papperskorgen.
Citera
2025-01-24, 10:01
Medlem
StonedMonkeys avatar
Finns ett bra gratis program som heter Treesize där man tydligt kan se storleken på allt innehåll i datorn, ladda ner det så hittar du snabbt vad det är.

https://treesize.en.softonic.com/?ex=RAMP-2639.1
Citera
2025-01-24, 10:50
Medlem
Hrass avatar
Hur ser det ut om du öppnar mapparna i File Explorer med "Visa dolda filer och mappar" påslaget?
C:\Users\<ditt konto>\Desktop

Det finns också ett delat skrivbord för alla konton (när du installerar något "För alla användare")
C:\Users\Public\Desktop
Citera
2025-01-24, 22:32
Medlem
Permafloxs avatar
Din onedrive, dokument, nedladningar, musik/ljud, filmer, bilder mm delar samma plats som desktop.
Citera
2025-01-24, 22:35
Medlem
Kör Win egna diskrensning och se om det finns något där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här