2025-01-24, 10:21
Medlem
Hej

Kalle Anka-partiet har ju historiskt sett fått en del röster varje år. Kanske ska vi göra slag i slagen och på riktigt skapa ett sånt parti? Bestående av vanligt folk som bara vill leva, och att svenskarna ska få leva.

Idag är ju politiker en karriär, med feta löner och förmåner som lockar. Detta behöver naturligtvis ändras så att det istället är dem som brinner för sitt land som tar sig till "toppen". Att ta sig till toppen då ska innebära någonstans omkring 50k/månad, inte dessa jävla VD-löner som politiker idag tar ut.

Fallskärmar ska bort och istället ska traditionellt avgångsvederlag utgå, vilket då även ska utebli helt när avhopparen/den sparkade gjort grova fel eller brott. Det ska inte löna sig att förstöra sitt land!

Tjänstemannaansvaret ska införas igen, se ovan - det ska inte löna sig att förstöra sitt land.

Ifall man blir invald i riksdag och regering, så ska man svära trohet till sitt folk och landet - och att bryta mot denna ed är ett brott mot riket och folket, och ska straffas därefter. Detta ska omöjliggöra att främlingar låtsas-integrera sig i vårt land och jobba upp sig för att sedan jobba för islam och andra länder.

Svenska folket ska ses som det viktigaste av allt, och ska således gynnas och belönas, inte bestraffas och bespottas. Förändringar som missgynnar folket, såsom invandring, bistånd, skattehöjningar osv ska folkomröstas. Endast äkta svenskar ska få folkomrösta, dvs om man inte ens kan prata svenska så ska man naturligtvis inte anses vara en äkta svensk.

Makten ska tillbaka till folket, och vi måste göra detta tillsammans.

Eller har jag helt fel? Rätta mig gärna och fylla gärna på med mer, så vi kan dra igång Kalle Anka-partiet.
Citera
2025-01-24, 10:30
Medlem
RFTs avatar
Det du önskar finns kanske hos Knapptryckarpartiet.

Alla beslut ska tas genom att folk sitter hemma och trycker ja eller nej på sin dator eller telefon.

Vem eller vilka som ska avgöra vilka frågor som ska röstas om, det har man inte helt klart för sig.

Men man har en ambitiös hemsida.
Citera
2025-01-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det du önskar finns kanske hos Knapptryckarpartiet.

Alla beslut ska tas genom att folk sitter hemma och trycker ja eller nej på sin dator eller telefon.

Vem eller vilka som ska avgöra vilka frågor som ska röstas om, det har man inte helt klart för sig.

Men man har en ambitiös hemsida.

Nja, inte alla förslag, bara de som direkt handlar om att göra livet sämre för svenskarna.
Citera
2025-01-24, 11:37
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Flyttat från Politik inrikes allmänt. Kvack! /MOD

Ämnet samtidigt språkligt förbättrat /MOD
Citera
2025-01-24, 12:31
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Eller har jag helt fel? Rätta mig gärna och fylla gärna på med mer, så vi kan dra igång Kalle Anka-partiet.

Du drar åt rätt håll men jag tror du underskattat "vanligt folk" när du börjat prata om invandring osv. Min övertygelse är nånstans att vi faktiskt klarar av att ta emot folk som behöver hjälp om vi också hjälper dom. För mig är det uppenbart att det är politiker med verklighetsförankring främst som behövs.
Citera
2025-01-24, 12:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Men då tappar Kalle Anka partiet sin charm. Det ska vara ett parti helt utan mening.
Citera
2025-01-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men då tappar Kalle Anka partiet sin charm. Det ska vara ett parti helt utan mening.

Jag tolkar det mer som att Kalle Anka-partiet är för alla svenskar som vill be nuvarande partier dra åt helvete.
Citera
2025-01-24, 13:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Jag tolkar det mer som att Kalle Anka-partiet är för alla svenskar som vill be nuvarande partier dra åt helvete.

Man får tolka det hur man vill. Det är just varför det det är Kalle Anka partiet.
Citera
2025-01-24, 15:39
Medlem
Pojkar, pojkar, pojkar. Kalle Anka-partiet har bara en fråga och det är att döpa om Stockholm till Ankeborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in