2025-01-24, 16:16
Medlem
Hej,

Vilken övning kan man göra hemma som inte kräver någon dyr maskin som ger de snyggaste bröstmusklerna (för en man)? Kan tänka mig införskaffa en ihopfällbar träningsbänk om det behövs.

Just nu kör jag bara armhävningar.
Citera
2025-01-24, 17:00
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Hej,

Vilken övning kan man göra hemma som inte kräver någon dyr maskin som ger de snyggaste bröstmusklerna (för en man)? Kan tänka mig införskaffa en ihopfällbar träningsbänk om det behövs.

Det är genetik som spelar roll.

Annars kan du bygga bra bröst med en ställbar bänk, skivstång och hantlar.
Plan/lutande bänkpress med stång.
Samma övningar fast med hantlar.
Senast redigerad av RollonHomie 2025-01-24 kl. 17:02.
Citera
2025-01-24, 17:05
Medlem
Mycket armhävningar funkar bra. Lägg ett par rejäla böcker eller klossar under händerna så kommer du ner djupare.
Citera
2025-01-24, 17:18
Medlem
Ja, jag har push up bars så jag kommer ner långt. Problemet med armhävningar är att det finns de som gör väldigt många armhävningar, typ världsrekordhållare, men de ser inte alls imponerande ut.
Citera
2025-01-24, 19:28
Medlem
Kör 200 armhävningar om dagen i ett halvårs tid så har du bröstmuskler rejält. Jag har själv gjort det
Citera
2025-01-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Kör 200 armhävningar om dagen i ett halvårs tid så har du bröstmuskler rejält. Jag har själv gjort det
Hur många sets och rep blir det?
Idag gör jag väl endast ca 15 långsamma armhävningar med push up bars. Jag skulle ju inte orka göra 15 sets per dag.
Citera
2025-01-25, 21:04
Medlem
Citat:
Hur många sets och rep blir det?
Idag gör jag väl endast ca 15 långsamma armhävningar med push up bars. Jag skulle ju inte orka göra 15 sets per dag.

Jag körde 50*2 och sedan 20*5 men då körde jag ett tag, men jävlar vilka bröstmuskler det gav. Skall sägas att jag har rätt stora bröstmuskler naturligt men det gav något,
Citera
2025-01-25, 22:28
Medlem
Citat:
Hej,

Incline bench med hantlar eller nån cable fly (träningsband eller dylikt funkar likväl). För bänkpress kan du köra mot golvet, du tappar en del ROM men du kan lösa det med att ha en smal hög med tyg, eller nåt hårt pluss mjukt i toppen, mot ryggen. Det viktiga är att motsvarande del man trycker ifrån en likt träningsbänk har stöd underifrån räcker det.

Träningsutrustning som viktskivor, stång, bänkpress, power cage e.t.c. har blivit billigt idag. Det tar plats, men du spar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in