Igår, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Om du stödjer Danmark när de är det ska du väl inte klaga på imperialism.
Och du stödjer skitlandet usa?
Citera
Igår, 23:13
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Okej jag noterar att du inte bryr dig om Kina invaderar Grönland och styr militärt i vår region.

Men det gör väl inte svenskarna?
Det har varit protester i hela Sverige mot Donald Trump, men när Xi Jinping besökte Sverige protesterade ingen.
Finns ju redan kinesiska poliser och ”polisstationer” i flera europeiska länder, däribland i Sverige, men det är inga som protesterar, jag noterar att svenskarna inte bryr sig.
Senast redigerad av doncroce Igår kl. 23:24.
Citera
Igår, 23:27
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseSvensson12
Kan absolut vara så det var.

Jag har glömt bort vilka det var han tvingades välja mellan men för mig och när han sade ingen så tänkte jag karln är en idiot. Det är ju skit enkelt säga man föredrar Trump i alla lägen.

Biden skulle inte ens få laga min cykel.

Trump är en toknarcissist som inte ens borde få laga kokta ägg.
Eller så har jag fel och han lurar skjortan av Putin, men jag är ytterst tveksam.
Citera
Igår, 23:44
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
USA är hemska, dom ockuperade ju bla. Tyskland, Sydkorea och Japan då det begav sig, bara se hur dom länderna blivit behandlade av USA under åren..
Nu är jag inte på Trumps sida, men att dra upp några av världens mest fredliga och framgångsrika länder inom de flesta områden som skräckexempel kanske inte var det bästa sättet att visa hur hemskt USA behandlat de länder de ockuperat?

Jämför liksom med hur länder som Ryssland ockuperat blivit behandlade under åren

Trump lär knappast behandla någon vä, så kag säger inte att det är lugnt med Trump, men ville bara inflika med att det ändå gått ganska bra för just de där länderna
Senast redigerad av Mia-Rovy Igår kl. 23:52.
Citera
Idag, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Men det gör väl inte svenskarna?
Det har varit protester i hela Sverige mot Donald Trump, men när Xi Jinping besökte Sverige protesterade ingen.
Finns ju redan kinesiska poliser och ”polisstationer” i flera europeiska länder, däribland i Sverige, men det är inga som protesterar, jag noterar att svenskarna inte bryr sig.

Svenskarna är en skock får som tycker exakt det Aftonbladet och SVT säger åt dem att tycka. Vi ser det här också då folk tycker det är bra om Kina ockuperar Grönland innan USA köper det. Totalt hjärndöda idioter som inte fattar konsekvenserna för Sveriges säkerhet.
Citera
Idag, 10:27
Medlem
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vill han de det kommer krävas krig. Det har ju Danmark sagt tydligt. Han kan inte köpa Grönland.

Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Vad Danmark tydligt säger och vad de i skarpt läge verkligen gör är inte nödvändigtvis samma sak. De kommer inte att avlossa ett skott.

Precis. Att bara tro att Danmark skulle vara beredda att gå i krig, dvs ett riktigt krig med riktiga gevär, över Trumps ambitioner att ta över Grönland är bisarrt. Något krig kommer givetvis inte bryta ut. Grönlands öde kommer avgöras endast beroende på hur stora ambitioner Trump har i denna soppa.
Citera
Idag, 10:46
Medlem
Citat:
Okej jag noterar att du inte bryr dig om Kina invaderar Grönland och styr militärt i vår region.

Att Kina skulle invadera Grönland bygger på två lika korkade antaganden:

1/Kina skulle med begått mod angripa ett NATO land, och därmed enligt artikel 5 vara i krig med hela NATO inklusive (geografiskt) närbelägna USA,Kanada, Norden.

2/Kina skulle, på andra sidan jordklotet, efter sin invasion, tvingas, förflytta trupp till, och därefter försvara ett enormt landområde mot samma NATO.

Det finns inte en snöbolls chans i helvetet, att Kina skulle ge sig på detta.

Hade du skrivit Ryssland, då möjligen av geografiska skäl. Men Ryssland saknar förmågan att bedriva ett tvåfrontskrig när de nu är all-in i Ukraina. Men inte ens efter att detta krig är avslutat torde de ha en möjlighet till detta. Att hålla ett landområde som är helt omslutet av NATO klarar de helt enkelt inte av.
Senast redigerad av Master.Palm Idag kl. 10:57.
Citera
Idag, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Precis. Att bara tro att Danmark skulle vara beredda att gå i krig, dvs ett riktigt krig med riktiga gevär, över Trumps ambitioner att ta över Grönland är bisarrt. Något krig kommer givetvis inte bryta ut. Grönlands öde kommer avgöras endast beroende på hur stora ambitioner Trump har i denna soppa.

Men du menar att USA skulle vara villiga att gå i krig mot ett enat och samlat NATO som i artikel 5 enats om att försvara varandras territorier.

Dessutom förutsätter du att USAs kongress med en kvalificerad majoritet skulle ge Trump rätt att anfalla en allierad.
Senast redigerad av Master.Palm Idag kl. 10:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in