Igår, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Jag skiter väl i din bedömning om Trump. Beslutet ligger hos grönlänningarna.

Fast din kommentar om att grönlänningarna ska ha rätt att bestämma att bli koloniserade av ett annat land går lixom inte ihop.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Citat:
Danmarks ståndpunkt är att beslutet ligger hos grönlänningarna. Läs på!

Kungen kommer att ha sista ordet. Jag känner till dansk politik och Grönland kommer aldrig frivilligt bli amerikanskt.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror inte man ska dra för stora växlar på detta, Trump kan vara aggressiv. Hota tom, Men vill han ta Grönland kommer det ju liksom bli krig. Danmark i krig, sedan säkert Sverige också med i sympati. Finnarna kommer med av bara saken. Han kör med utspel bara.

USA och Ryssland tar Norden i en dubbelmacka.
Citera
Igår, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Du verkar dyrka den orangea clownen

Trump är så dum att han riskerar förstöra alliansen med EU och nato och få sanktioner mot sig över ett skitställe, det är typ som att ta över sydpolen

För det har Aftonbladet sagt att du ska tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Fast din kommentar om att grönlänningarna ska ha rätt att bestämma att bli koloniserade av ett annat land går lixom inte ihop.

Klart det gör. De har rätt att ansluta sig till USA om de vill det.
De tillhör ju Danmark nu för att de hittills har accepterat det, ingen skillnad i sak alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Kungen kommer att ha sista ordet. Jag känner till dansk politik och Grönland kommer aldrig frivilligt bli amerikanskt.

Du kan ju återkomma när han säger att han inte respekterar det beslut som Danmark redan har fattat angående deras rätt.
Citera
Igår, 16:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad de kan och vad de vill måste inte vara samma sak, du verkar ha svårt med det där att alla inte vill det du vill.
Jag utgick från om Grönland vill vara självständiga.

Varför ska då USA köpa ön?
Citera
Igår, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag utgick från om Grönland vill vara självständiga.

Varför ska då USA köpa ön?

Jag utgår från att grönlänningarna får bilda sig en egen uppfattning utan att rätta sig efter dig.

USA får också de erbjuda sig att köpa Grönland utan att rätta sig efter dig.
Citera
Igår, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag utgår från att grönlänningarna får bilda sig en egen uppfattning utan att rätta sig efter dig.

USA får också de erbjuda sig att köpa Grönland utan att rätta sig efter dig.
Rätta sig efter mig?

OM grönlänningarna vill vara självständiga skrev jag - så har väl för fan inte USA med ön att göra?
Citera
Igår, 16:39
Medlem
Citat:

De tillhör ju Danmark nu för att de hittills har accepterat det, ingen skillnad i sak alltså.

Du kan ju återkomma när han säger att han inte respekterar det beslut som Danmark redan har fattat angående deras rätt.

Fast det blir ju konstigt när du argumenterar för att Grönland ska va självbestämmande samtidigt som du anser dom ska tas över av usa. Det skulle inte gynna dom eftersom dom inte blir självständiga då.
Citera
Igår, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Fast det blir ju konstigt när du argumenterar för att Grönland ska va självbestämmande samtidigt som du anser dom ska tas över av usa. Det skulle inte gynna dom eftersom dom inte blir självständiga då.

Du får läsa bättre, jag säger inte vad grönlänningarna ska vara eller bestämma, jag säger att det är deras sak att komma fram till. Vad du eller jag tycker behöver de inte rätta sig efter.
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Citat:

Du verkar titta för mycket på fox news och trump media

USA är ett skitland tyvärr
Citera
Igår, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolahajen
Du verkar titta för mycket på fox news och trump media

USA är ett skitland tyvärr

Det är som sagt totalt irrelevant vad du tycker om det, du har inte rösträtt på Grönland.
Citera
Igår, 16:51
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Precis, det är USA som garanterar deras försvar eftersom de inte klarar det själv som jag sagt. Inte så konstigt då om de skulle föredra att ansluta sig till USA, speciellt inte om de får en fin belöning av USA för att göra det. Men det är som sagt upp till dem att bestämma det.

Lustigt nog är USA landet som visat militärt intresse av Grönland. Antar att det är ganska smart att ansluta sig till den som hotar en 😀. Bästa försvaret.

Finner det hela tokroligt. USA tar såklart över Grönland om de vill. Inte mycket Danmark kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in