Grattis till ett litet bestyr. (Som inte nödvändigtvis behöver innebära problem).
Time share (andelslägenhets"ägande") har en negativ klang, helt klart. Men det var turister som blev lurade av engelska "agenter" på Kanarieholmarna på 80-talet som var orsaken till att detta rykte uppstod.
Mina föräldrar köpte v 51 och v 52 på Högis i Sälen 1979 och fick v 25 (Midsommarveckan) på köpet. Har firat jul där uppe vartannat år sedan dess. I princip. Har för mig v 51 & v52 kostade 75.000 kr då, 1979. 6 bäddar går nu för 125.000 enligt:
https://www.hogis.se/lagenheter-till-salu-i-salen. Kul, men jag är skeptisk, har det någonsin sålts?...
De köpte även midsommarveckan i Val Senales i Süd Tirolen, Italien och där följde v 44 med också. (höstlovet) Ja, vi älskar slalom i vår familj, sommar som vinter.
Dessa anläggningar är anslutna till RCI.
www.rci.com. Genom RCI kan du byta din vecka mot en annan vecka var som helst i världen på ett ställe som är anslutet till RCI. Har gjort det själv. Klockrent.
I år tar jag och bror över ägandet då mamma börjar bli lite till åren och inte orkar ha koll på det längre. Årskostnaden är 3-4000:- Meddelar man Högis att vi inte kommer i år eller hyr ut till vänner o bekanta får man bra betalt: Årsavgiften x 2, minst.
Kolla upp RCI om anläggningen är med där. Annars sälj.
Lycka till!