• 1
  • 2
2025-01-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Länsförsäkringar Bank?
Det är en bank jag gillar.

Länsförsäkringar bank som stänger av kunder för att de har fel åsikt menar du.
dvs personer som har flashback åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av iiiiih
Jag tycker personligen inte att Nordea är urusla men just att inte ha något mobilt bank-id försvårar alla bankärenden enormt tyvärr.
.

Att inte ha mobilt bank id försvårar inte alls.
Det är enklare och bättre att skaffa bank id på dosa eller bank id på fil.
Nordea är lika usla dom.
seb har 1,3 i betyg av 5 och nordea är bara marginellt bättre med 1,7 i betyg.
(ett exempel)
Jag har varit kund i c:a 6 månader, jag har aldrig upplevt detta tidigare. Att bli terroriserad på detta vis, dom måste vara unika. SKITBANK

Citat:
Ursprungligen postat av ClayCreations21
På Ica banken så kan du öppna ett konto utan BankID: https://www.icabanken.se/kort-och-betala/bankkort/

Alla Ica bank kunder kan skaffa sig ett BankID: https://www.icabanken.se/kort-och-betala/mobilt-bankid/

Du kan öppna ett konto ja men du kan INTE få ett bankid på icabanken.
De stänger effektivt ut alla som vill ha bank id på dosa eller bank id på fil då de inte erbjuder detta till sina kunder som inte använder högstrålande smartphone.

Jag tipsar om Handelsbanken

https://www.handelsbanken.se/sv/privat/bli-kund

Handelsbanken är som gestapo numera.
De kräver 60 månaders kontotransaktioner från din gamla bank att granska i 1 månad innan du eventuellt kan bli kund.
Citera
2025-01-26, 13:54
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Tycker heller inte Nordea är urusla. De blev valda till Årets Bank 2024.

Swedbank:

Vad skiljer främst mellan Nordea och Swedbank enligt dina erfarenheter?
Citera
2025-01-26, 14:06
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vad skiljer främst mellan Nordea och Swedbank enligt dina erfarenheter?

Nordea: Alltid trevligt bemött då jag behövt rådfrågning.

Swedbank: Min lön betalas ut till Swedbank innan den kommer till Nordea och jag måste logga in där för att komma åt min lönespec. Krångligt värre. Vill inte ha med en bank som haft en kriminell vd att göra. I helgen skrivit mail till min arbetsgivare om saken, men inte fått svar ännu.
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-01-26 kl. 14:15.
Citera
2025-01-26, 23:46
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Länsförsäkringar Bank?
Det är en bank jag gillar.
Är kund där i en större stad och de har bara 1 kontor numera, funkar det smidigt att bara knalla in där och bli kund?
Övriga banker verkar ha gjort nåt liknande. Blev tvingad att uppsöka ett Swedbankkontor för några månader sen och det var helt futuristikt!
Som tur är så funkar det bara bättre och bättre med digitala kontakter med banken och för övriga affärer betalar jag proffs för att sköta.
Råkade själv ut för ett moment 22 förra året då mitt bankid gick ut och att då jag skulle fixa det visade sig att både mitt pass och nationella ID som tog samtidigt preciis gått ut.
Blev en veckas väntan på nytt pass och den här gången väntar jag ett halvår på nytt ID.
Senast redigerad av Innerfittefett 2025-01-26 kl. 23:50.
Citera
2025-01-27, 11:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonUmeranto
Tjena allihopa!

Jag behöver lite tips. Det verkar vara väldigt svårt att få en tid på ett bankkontor för att öppna ett konto och komma åt de tjänster som ingår i ett bankpaket.

Problemet är att man får vänta i flera månader för att bli kund offline. Samtidigt har jag inte möjlighet att skaffa BankID just nu, vilket försvårar processen ytterligare.

Har ni tips på något bankkontor som har kortare väntetider, eller kanske erbjuder drop-in för nya kunder? Jag uppskattar all hjälp!

Länsförsäkringar Hakberget Stockholm.
Citera
2025-01-28, 00:41
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Är kund där i en större stad och de har bara 1 kontor numera, funkar det smidigt att bara knalla in där och bli kund?
Övriga banker verkar ha gjort nåt liknande. Blev tvingad att uppsöka ett Swedbankkontor för några månader sen och det var helt futuristikt!
Som tur är så funkar det bara bättre och bättre med digitala kontakter med banken och för övriga affärer betalar jag proffs för att sköta.
Råkade själv ut för ett moment 22 förra året då mitt bankid gick ut och att då jag skulle fixa det visade sig att både mitt pass och nationella ID som tog samtidigt preciis gått ut.
Blev en veckas väntan på nytt pass och den här gången väntar jag ett halvår på nytt ID.

Ja dom har i alla fall kontor som är öppna och tar emot kunder.
Det funkade för morsan som är 80+ att knalla in (med vanligt id såklart) och öppna konto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in