Igår, 06:26
Medlem
Giant Squids avatar
Knns som de har plockat russinen ur kakan.
Majoriteten av jordens tnkande befolkning har ju samma sikter.
Senast redigerad av Giant Squid Igår kl. 06:29.
Citera
Igår, 06:30
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Fr en gngs skull r jag faktiskt mlls, och nd precis noll verraskad. MAGA-kommunisterna r allts en grupp som finns p riktigt. De gillar tRump, Putin, och Stalin, stdjer Ryzzlands invasion i Ukraina, vill att Kina ska ervra Taiwan, och s gillar de Hamas.

Ordet r fritt!

A deranged fringe movement: what is Maga communism, the online ideology platformed by Tucker Carlson?

https://www.theguardian.com/us-news/...maga-communism
Jag tycker inte det r ett dugg konstigt. Sedan tminstone mitten av 1800-talet har kommunister vetat om att det inte finns en tillrckligt stor aptit fr deras tnkestt bland vljarkren. kta kommunism kommer aldrig infras via valsedeln. Den enda vgen framt fr dem r revolution. Det stora hindret mot en revolution r stabila statsskick. Fr att kunna f till stnd en revolution mste man frst destabilisera de befintliga politiska institutionerna. De ser i Trump den frmsta chansen att gra det som har dykt upp under deras livstid. D r det fullt begripligt att de ocks stdjer honom, trots att han inte fr en srskilt kommunistisk politik. De stttar inte Trump fr att hans politik r kommunistisk, utan fr att de tror att han krattar manegen fr en kommunistisk revolution efter Trump.
Citera
Igår, 06:38
Medlem
Giant Squids avatar
Det har inget med det frlegade begreppet kommunism att gra, det r bara en smetning precis som att kalla icke hjrntvttade fr nazister s fort man inte faller in i ledet
Vrlden brjar frhoppningsvis g i lite rtt riktning, de sista femtio ren har de som stoltserar sig som de smartaste och ftt sjlvutnmnda flesta nobelpriset frt hela planeten till grnsen p undergng, klimatsabotage, plundring av tillgngar, krnvapenhot folkvandringar osv,. r det snt man ska hylla?
Citera
Igår, 10:28
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Artikeln du hnvisar till r sju mnader gammal.

I den str att finna "Al-Din and Hinkles position on the Israel-Gaza conflict makes them outliers in the broader Maga movement, which has largely rallied behind Israel. Trump and his allies have cast pro-Palestinian protests in the US as another manifestation of wokeness. Trump recently described protesting college students as raging lunatics and Hamas sympathizers."

Var fr du ifrn att Mr Maga stdjer Hamas?

Att personerna Hinkle och Al-Din r Hamasanhngare?

Pstr du att alla som stdjer det palestinska folket per automatik stdjer Hamas?
SvD hade en artikel (bakom betalvgg) om MAGA-kommunism bara hrom dagen och det var frsta gngen jag sttte p begreppet. Tyckte att det var vrt att ta upp hr, s jag hittade en annan artikel om det. Ok?

"Mr Maga"? Har jag verkligen lyckats underskatta personkulten i MAGA? Kors i taket.

Snlla, skippa halmgubbarna. Jag har sagt precis det jag har sagt, och inget annat.
Citera
Igår, 12:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Fr en gngs skull r jag faktiskt mlls, och nd precis noll verraskad. MAGA-kommunisterna r allts en grupp som finns p riktigt. De gillar tRump, Putin, och Stalin, stdjer Ryzzlands invasion i Ukraina, vill att Kina ska ervra Taiwan, och s gillar de Hamas.

Ordet r fritt!

A deranged fringe movement: what is Maga communism, the online ideology platformed by Tucker Carlson?

https://www.theguardian.com/us-news/...maga-communism
En 7 mn gammal artikel om tv totalt oknda twittrare.

In the last few years, a self-styled political movement that sounds like a contradiction in terms has gained ground online: Maga communism.

Promoted by its two most prominent spokespeople, Haz Al-Din, 27, and Jackson Hinkle, 24.
Citera
Igår, 12:49
Medlem
Det lter som en intressant id MAGA-kommunism. Sjlvfrsrjande samhlle dr folk tar hand om varandra. Det finns skert redan i Sdern. Behvs inga ismer fr det.
Citera
Igår, 13:00
Medlem
N0.N4M3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
knde du att du ville ha lite sympati medknsla frn dina "Ryzzofob" vnner i denna trd

Bara lt det sjunka in, det blser hger vindar nu. Din kra tro till "vnster" kommunism tappar fotfstet. Ni r maktlsa mot hger vindarna. Nu har vi vrldens mktigaste tech bolag bakom oss ocks, s nu kan ni inte censurera yttrandefriheten heller.
Ja det r hgern som vill hlla p med censuren nu, bara se X. Man tar bort all content som r kritisk mot hgern.

Att det finns en hel del stolpskott som r ltta och hjrntvtta via lgner p ntet vet vi alla, drav finns det stora hgervindar. Hade mnniskor varit mer intelligenta, kunnat tnka nyanserat istllet fr svartvitt, inte gtt p lgner man blivit matad med om och om igen s skulle saker och ting sett annorlunda ut.
I Sverige har mnga insett att hgern bara r massa snack, propaganda samt hat och slutar tro p det, vnder sig nrmre vnstern istllet. Redan vid nsta val kanske det blir ett maktskifte. Inga vallften har man levererat, det enda man gr r skyller ifrn sin inkompetens p "vnstern/woke/invandring/transor/whatever".
Senast redigerad av N0.N4M3 Igår kl. 13:03.
Citera
Igår, 15:16
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Ja det r hgern som vill hlla p med censuren nu, bara se X. Man tar bort all content som r kritisk mot hgern.

Att det finns en hel del stolpskott som r ltta och hjrntvtta via lgner p ntet vet vi alla, drav finns det stora hgervindar. Hade mnniskor varit mer intelligenta, kunnat tnka nyanserat istllet fr svartvitt, inte gtt p lgner man blivit matad med om och om igen s skulle saker och ting sett annorlunda ut.
I Sverige har mnga insett att hgern bara r massa snack, propaganda samt hat och slutar tro p det, vnder sig nrmre vnstern istllet. Redan vid nsta val kanske det blir ett maktskifte. Inga vallften har man levererat, det enda man gr r skyller ifrn sin inkompetens p "vnstern/woke/invandring/transor/whatever".
Har du missat totalt att dieseln ligger p ca 17-18kr nu jmnfrbart med magdas 28-29kr. Det vill tillggas att om dom hade suttit kvar vid makten hade drivmedelpriset ligga ltt rknat p ver 30kr dieseln. Dom har ocks besegrat inflationen som lg p 11% ligger idag p ca 2%. Dom har startat utredningar om att bygga ny krnkraft det kanske du ocks har missat. Ls p lite innan du postar.
Citera
Igår, 16:44
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
En 7 mn gammal artikel om tv totalt oknda twittrare.

In the last few years, a self-styled political movement that sounds like a contradiction in terms has gained ground online: Maga communism.

Promoted by its two most prominent spokespeople, Haz Al-Din, 27, and Jackson Hinkle, 24.
Som sagt skrev SvD om MAGA-kommunisn bara hrom dagen, bakom en betalvgg, s jag letade upp en artikel som ven t ex du skulle kunna lsa.

Du med dina rosenskimrande sosseider om MAGA och tRump var faktiskt en av de frsta jag tnkte p. Har du fortfarande inte tagit in att att tRump beundrar Musk fr hur han sparkar folk som klagar p lner och arbetsvillkor? Du som ju egentligen r en sosse r bara s grundlurad. Titta p alla miljardrer han samlar omkring sig nu. Och du tror att det r lntagare han bryr sig om?

(Miljardrerna r frsts med nu drfr att de har upptckt hur lttmanipulerad tRump r med bara lite smicker. Det blir nog jttebra fr facken som du ju bryr dig om...)
Citera
Igår, 16:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
SvD hade en artikel (bakom betalvgg) om MAGA-kommunism bara hrom dagen och det var frsta gngen jag sttte p begreppet.

Kan du lnka till den artikeln?
Citera
Igår, 18:37
Medlem
Citat:
Som sagt skrev SvD om MAGA-kommunisn bara hrom dagen, bakom en betalvgg, s jag letade upp en artikel som ven t ex du skulle kunna lsa.

Du med dina rosenskimrande sosseider om MAGA och tRump var faktiskt en av de frsta jag tnkte p. Har du fortfarande inte tagit in att att tRump beundrar Musk fr hur han sparkar folk som klagar p lner och arbetsvillkor? Du som ju egentligen r en sosse r bara s grundlurad. Titta p alla miljardrer han samlar omkring sig nu. Och du tror att det r lntagare han bryr sig om?

(Miljardrerna r frsts med nu drfr att de har upptckt hur lttmanipulerad tRump r med bara lite smicker. Det blir nog jttebra fr facken som du ju bryr dig om...)

Det som gr Trump unik och framgngsrik politiskt r ju att han lyckas att locka och dra till sig folk som inte klarar av att skilja mellan fantasier och verklighet. Mellan fakta och lgner.

Om man saknar mekanismer att skilja p det s kan man ju sklart tro p vilket skit som helst. Eller hur?

Det r ju ingen slump direkt att s mnga fortfarande tror att Trump van valet 2020 trotts att det i princip r lika fundamentalt motbevisat som ath jorden skulle vara platt!
Citera
Igår, 20:29
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kan du lnka till den artikeln?
Visst. Var s god!

Experter frbluffas av Maga-kommunisterna
https://www.svd.se/a/qPEQae/maga-kom...m_medium=share

Av Alexander Hultman, 2025-01-24
Citera