Idag, 00:45
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om han nu är så jävla målinriktad - vad vill han uppnå med att hänga på ett möte med AFD?
Kanske att få folket att delas än mer? Ett delat folk med tydliga fiender är en enklare ingång för politisk influens.

Och det fungerar uppenbarligen, titta bara så arga vi är på varandra, och hur vi gräver ner oss mer och mer i våra åsikts-skyttegravar

Han är inte helt korkad, Elon.
Citera
Idag, 00:46
Medlem
ghylds avatar
Citat:
Om han nu är så jävla målinriktad - vad vill han uppnå med att hänga på ett möte med AFD?
Jag har inte så bra koll på det politiska landskapet i Tyskland, men jag skulle gissa att AFD ligger på motsatt sida från hans svurna fiende, nämligen "woke-politiken".
Citera
Idag, 00:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Jag har inte så bra koll på det politiska landskapet i Tyskland, men jag skulle gissa att AFD ligger på motsatt sida från hans svurna fiende, nämligen "woke-politiken".

”Svurna fiende”? Är det inte jävligt småsint av världens rikaste och mäktigaste man att ha svurna fiender. Varför kan han inte bara vara lite skön?
Citera
Idag, 00:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Kanske att få folket att delas än mer? Ett delat folk med tydliga fiender är en enklare ingång för politisk influens.

Och det fungerar uppenbarligen, titta bara så arga vi är på varandra, och hur vi gräver ner oss mer och mer i våra åsikts-skyttegravar

Han är inte helt korkad, Elon.

Varför vill han att folk ska ”delas än mer”? Han är ju världens rikaste man - varför är det en prioritering för honom att splittra folk?
Citera
Idag, 00:53
Medlem
5549s avatar
Citat:
"Woke", vilket äckligt modeord egentligen.

Om Elon hade 'brejkat' i början av 00-talet istället så hade han lett sina woke-trupper, det är jag övertygad om. Men nu har den kulturen regerat, och folket har tröttnat. Därför allierade han sig istället med dess motsats eftersom vindarna blåste åt det hållet.

Att han ens har en svuren fiende är bara ett medel till ytterligare framgång och influens. Tyvärr är det vi med mer mänskliga resurser som tvingas stå ut med effekterna, oavsett om du är SD eller Greta-vänster.
Senast redigerad av 5549 Idag kl. 00:55.
Citera
Idag, 00:54
Medlem
5549s avatar
Citat:
Varför vill han att folk ska ”delas än mer”? Han är ju världens rikaste man - varför är det en prioritering för honom att splittra folk?
Det skriver jag ju.

Att söndra och härska är inte direkt en nyuppfunnen strategi.
Citera
Idag, 00:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det skriver jag ju.

Att söndra och härska är inte direkt en nyuppfunnen strategi.

Varför vill han söndra och härska? Han är ju redan världens rikaste och typ mäktigaste person.
Citera
Idag, 01:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Varför vill han söndra och härska? Han är ju redan världens rikaste och typ mäktigaste person.
Ingenting är ju för evigt. Har du makt och pengar så kanske du inte vill förlora det? Ett enat folk är ett starkt folk - och potentiellt en omöjlig fiende.

Europa är redan splittrat på många vis men framförallt gällande etnicitet och kulturella tillhörigheter. Så om man vill man ha politisk influens så är ju det den mest uppenbara svaga punkten att trycka på. Så, istället för att vi alla ber honom sköta sitt samtidigt som vi faktiskt löser våra egna problem, så dyker världens rikaste människa upp med quick fixen.

Tyvärr så har våra ledare sedan länge tappat det, så jag kan faktiskt se det här fungera. Ingenting ämnas att lösas, enbart upplösas.
Senast redigerad av 5549 Idag kl. 01:11.
Citera
Idag, 01:12
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Han kanske bara bryr sig om dem. Han kanske har tyska rötter långt bak i tiden och vill inte se faderlandet översköljas av kaosblattens (turkiska) barbari.
Citera
Idag, 01:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ja jag skulle absolut knarka ihjäl mig om jag hade Elons pengar.

Dock så förstår jag inte varför han väljer att hänga med massa pisstråkiga politiker nu i sin karriär. Han är innovatör. Varför går han på såna här möten när han kan upptäcka nya energikällor eller åka till mars? Är det här hans 60-årskris?

Folk har väl som sagt olika intressen och kanske tycker inte Musk att politik är "pisstråkigt".

Sedan är väl Musk, utöver rymden, energi, teknik, etc. även intresserad av yttrandefrihet och gillar förmodligen inte hur AFD behandlas i Tyskland.

Slutligen så är det väl heller inte så ovanligt att rika entreprenörer och företagare ger sig in i politiken på olika sätt. Gates intresserar sig ju exempelvis inte bara för operativsystem nu för tiden och Soros tycks intressera sig för mycket annat än ekonomi.
Citera
Idag, 01:18
Medlem
ghylds avatar
Citat:
"Woke", vilket äckligt modeord egentligen.

Om Elon hade 'brejkat' i början av 00-talet istället så hade han lett sina woke-trupper, det är jag övertygad om. Men nu har den kulturen regerat, och folket har tröttnat. Därför allierade han sig istället med dess motsats eftersom vindarna blåste åt det hållet.

Att han ens har en svuren fiende är bara ett medel till ytterligare framgång och influens. Tyvärr är det vi med mer mänskliga resurser som tvingas stå ut med effekterna, oavsett om du är SD eller Greta-vänster.
Jag tror inte allt handlar om framgång och makt för Elon, jag ser han som en människa och tror att det är en ytterst kännslomässig strid han har tagit på sig. Anledningen är väl pga att han tycker att sin son blivit hjärntvättad till att byta kön av woke agendan.

Vi får se hur det blir i slutändan. Förändringen från välpolerade, toppstyrda och ljugande politiker som läser från manuskript till två mer frigjorda människor i form av Elon och Trump gör ialf mig hoppfull.

Jag tycker att de har börjat starkt och motverkar woke-tramset på ett effektivt sätt.

Men vem vet, kanske står man där med dumstruten slutändan ändå.
Citera
Idag, 01:47
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag tror inte allt handlar om framgång och makt för Elon, jag ser han som en människa och tror att det är en ytterst kännslomässig strid han har tagit på sig. Anledningen är väl pga att han tycker att sin son blivit hjärntvättad till att byta kön av woke agendan.

Vi får se hur det blir i slutändan. Förändringen från välpolerade, toppstyrda och ljugande politiker som läser från manuskript till två mer frigjorda människor i form av Elon och Trump gör ialf mig hoppfull.

Jag tycker att de har börjat starkt och motverkar woke-tramset på ett effektivt sätt.

Men vem vet, kanske står man där med dumstruten slutändan ändå.
Jag är som många andra också trött på det värsta tramset. Men det är främst gällande den mediala biten. Jag tycker att vi bara borde kunna släppa det istället för aktivt börja jobba emot det.

För i grunden så innefattar woke (*spyr*) även andra ideal som faktiskt påverkar de flesta av oss som inte rör oss i toppskiktet av samhället. Jag önskar att rim och reson skulle kunna samsas med en genuin medmänsklighet i de styrandes korridorer. Släpper vi garden för mycket så riskerar andra saker som vi tar för givet idag att ryka också. Dessa kan ta århundraden att vinna men förloras över en natt. Tro inte att Musk eller Bezos eller nörden Zuckerberg inte drömmer om en framtid där vi alla är nedtryckta i stövlarna.

Hur skitig världen än ser ut så måste ett kärleksfullt samhälle med friheter för folket alltid vara målet. Det gäller även för nassarna, som även dom behöver stabila jobb, bra bostäder, och kanske även en kram då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in