Citat:
Ursprungligen postat av
ghyld
Jag tror inte allt handlar om framgång och makt för Elon, jag ser han som en människa och tror att det är en ytterst kännslomässig strid han har tagit på sig. Anledningen är väl pga att han tycker att sin son blivit hjärntvättad till att byta kön av woke agendan.
Vi får se hur det blir i slutändan. Förändringen från välpolerade, toppstyrda och ljugande politiker som läser från manuskript till två mer frigjorda människor i form av Elon och Trump gör ialf mig hoppfull.
Jag tycker att de har börjat starkt och motverkar woke-tramset på ett effektivt sätt.
Men vem vet, kanske står man där med dumstruten slutändan ändå.
Jag är som många andra också trött på det värsta tramset. Men det är främst gällande den mediala biten. Jag tycker att vi bara borde kunna släppa det istället för aktivt börja jobba
emot det.
För i grunden så innefattar woke (*spyr*) även andra ideal som faktiskt påverkar de flesta av oss som inte rör oss i toppskiktet av samhället. Jag önskar att rim och reson skulle kunna samsas med en genuin medmänsklighet i de styrandes korridorer. Släpper vi garden för mycket så riskerar andra saker som vi tar för givet idag att ryka också. Dessa kan ta århundraden att vinna men förloras över en natt. Tro inte att Musk eller Bezos eller nörden Zuckerberg
inte drömmer om en framtid där vi alla är nedtryckta i stövlarna.
Hur skitig världen än ser ut så måste ett kärleksfullt samhälle med friheter för folket alltid vara målet. Det gäller även för nassarna, som även dom behöver stabila jobb, bra bostäder, och kanske även en kram då och då.