Citat:
Ursprungligen postat av
LasseSvensson12
Varje dag...
Precis varje jäkla dag så är det en olycka mellan dessa båda infarter till Lund.
Det har varit så i minst 10 års tid och jag som fd studerande där och även boende i Malmö har alltid undrat hur fan lyckas folk köra så illa på den lilla sträckan där?
Räddningstjänst syd borde snart ha en "första bil" stående där permanent för det blir ju alltid en eller flera trafikolyckor på denna sträckan som kanske är några km totalt.
Sätt Släckbilen vid rondellen mot Sturup så kan brandmännen gå in och köpa frukost och fika inte då och då också.
Kan intyga detta och fenomenet är inte nytt på något sätt. För många år sedan jobbade jag i Lund och bodde i Arlöv. Körde E22 och skulle av vid Lund Gastelyckan 21 (avfart 20 var inte byggd ännu vid den tiden).
Vid Lund södra var det tamefan alltid något skit som hände. En gång kom jag ut på E22 i Arlöv och så var det kö direkt. Det visade sig att två smurfar kört ihop vid Lund södra. Vi snackade om typ klirrad blinkers och någon mindre buckla. Istället för att ställa sina bilar på vägrenen skulle dessa smurfar stå och inspektera bilarna som stod mitt på körbanan så att övrig trafik fick köra om dem på vägrenen. Detta skapade en bilkö ända bort till Trafikplats Kronetorp i Arlöv.