• 1
  • 2
2025-01-27, 21:02
Medlem
Tips, stäng av frysen, ställ upp frysdörren, ställ en vanlig bordsfläkt på en pall utanför som blåser in rumstempererad luft på isen, den blir avfrostad på nolltid.
Citera
2025-01-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Tips, stäng av frysen, ställ upp frysdörren, ställ en vanlig bordsfläkt på en pall utanför som blåser in rumstempererad luft på isen, den blir avfrostad på nolltid.
Japp så gör jag, en vanlig bil fläkt samt några badhandukar på golvet ifall...
Citera
2025-01-28, 00:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint.Ruin
Lägg in eller två sådana här https://handla.ica.se/produkt/1443537

89 spänn för två blöjor alltså. Nu står det inte vad produkten innehåller men jag gissar på SAP som är en uppsugningsabsorbent som används i inkontinensskydd (vuxenblöjor) och säkerligen också barnblöjor.
Låter som en otroligt överprisad produkt iallafall då man får exakt samma funktion med en blöja men du får ingen påse.
Mitt råd är att gå till apoteket, köp den största varianten av vuxenblöja och lägg in. Även underlägg kan funka.

Ett exempel
https://www.apotea.se/tena-proskin-s...xoCsvgQAvD_BwE

Eller (denna är guld när ditt barn ska tränas att sova utan blöja också, läggs under lakan och du slipper urin på hela madrassen)
https://www.apotea.se/tena-bed-secure-zone-plus-60x75
Citera
2025-01-28, 07:01
Medlem
ps870s avatar
Är den hyfsat ny behöver du inte avfrosta. Min frys är runt 5 år och är självavfrostande.
Citera
2025-01-28, 07:49
Medlem
borde väl finnas termostat , en onoff knapp samt snabbnedfrysnings knapp på alla frysar

ett tips ställ in den djupa ugnsplåten i frysen om du är rädd för vatten på golvet

om du inte har automatisk avfrostning avfrosta en gång i månaden ock öppna frysdörren så sällan du kan

blir det väldigt blött längs ner i frysen är nog avrinnings hålet igentäppt
Senast redigerad av diseledvin 2025-01-28 kl. 08:04.
Citera
2025-01-28, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Hacka bort med en plastskrapa.

Ta det lugnt med hackan... Jag förstörde ett kylrör på en frys en gång, minns inte vilket verktyg, men med nånting skadades ett rör så allt kylmedium läckte ut med ett fräsande... Den frysen dog där.
Citera
2025-01-28, 14:10
Medlem
KeligKapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Ta det lugnt med hackan... Jag förstörde ett kylrör på en frys en gång, minns inte vilket verktyg, men med nånting skadades ett rör så allt kylmedium läckte ut med ett fräsande... Den frysen dog där.
Vad bra om det händer, då kan man äntligen köpa en ny som man inte behöver frosta av hela tiden.
Citera
2025-01-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Vad bra om det händer, då kan man äntligen köpa en ny som man inte behöver frosta av hela tiden.

Sälj den fungerande då.
Finns många som köper en begagnad frys att ställa i förrådet eller nåt.
Citera
2025-01-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 192flashback
4. Hur ofta avfrostar ni frysen?

Har du frost i den då?
Förr med gamla frysar frostade jag ut någon gång om året.

Men nuvarande frys har jag inte frostat ur sen jag flyttade in för snart 10år sedan. Det är ingen frost i den.
Citera
2025-01-30, 21:32
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 192flashback
1. Hur stänger man av en frys av lite nyare modell för avfrostning?:

2.Hur avfrostar man på bästa sätt?;Jag vill inte ha vatten på golvet men det känns oundvikligt.

3. Hur viktigt är det att avfrosta frysen?

4. Hur ofta avfrostar ni frysen?

Jag vet inte om tråden ligger rätt. Mod får gärna flytta den om den ligger fel.

Om du behöver frosta av frysen så har du inte en nyare modell. Dom nya har automatisk avfrostning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in