Det slog mig häromdagen. En del loser has beens som huserar på FD genom åren har blivit dojade från större mediehus (Ekwall, Lühr) och andra mediokra har gått vidare till Expressen (Casper Dahlqvist - minns ej efternamn) och fått vända tillbaka.
En konstant är Ola Gustavsson som har sina ”Opublicerade nyheter”, vilket på journalistlingo är att jämföra med slasken i en polisutredning. Detta marknadsförs dock bakom betalvägg. Det säger inte allt men mycket om nivån på sidan och inte sällan har AI skrivit texterna eller en årskurs fyra elev - döma av verkshöjden. Det fick mig att fundera: existerar Ola på riktigt? Är det en påhittad figur? Aldrig sett honom på en upptaktsträff, vilket ter sig en smula konstigt då FD bevakar allsvenskan genom att skriva om vad andra skrivit tidigare. Under sillytider uppfinner de rykten som de sedan skjuter ner. Jag har aldrig hört honom tala i en podcast.
Tl dr; existerar Ola Gustavsson på riktigt?
La tråden i fotboll då den i journalistforumet ej når rätt publik och han är inte känd nog för kändisskvaller-delen.