2025-01-27, 22:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Ja, vilken av desssa tv franskmn r egentiligen tidernas bsta rallyfrare?
Citera
2025-01-28, 11:20
Medlem
Fartarallts avatar
Loeb har vl en mer titel nnu? Men den r svr att avgra.
Citera
2025-01-28, 19:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Loeb har vl en mer titel nnu? Men den r svr att avgra.
Loeb har vl 9 titlar, och Ogier 8?

Dock s kan man vl argumentera fr att Loeb hade en relativt ltt vg mot de flesta av titlarna som han vann. Citroen var verlgsen de vriga teamen frn 2005 tills 2012, endast Ford (Grnholm, Hirvonen och Latvala) kunde utmana Loeb & Citroen p allvar - Citroen i WRC mellan 2006-12 pminner p mnga stt om Toyota i WEC frn 2018 till 2021.

Jag menar att Ogier har haft tuffare konkurrens, dessutom s har han vunnit titlar med fler n 1 mrke.
Citera
2025-01-28, 19:18
Medlem
Fartarallts avatar
Jag tror nog att det var mer Loeb n cittran, men jmfra olika tider r svrt, och bda r giganter. Jag kom ihg nr Mkinen la av, han sa att fem raka blir mycket svrt att sl. Sen kom Loeb direkt efter
Citera
2025-01-28, 19:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Jag tror nog att det var mer Loeb n cittran, men jmfra olika tider r svrt, och bda r giganter. Jag kom ihg nr Mkinen la av, han sa att fem raka blir mycket svrt att sl. Sen kom Loeb direkt efter
Det var en kombination. Loeb var utan tvekan den bsta fraren p den tiden, men samtidigt s var Citroen det verlgset starkaste teamet som hade den klart bsta bilen i varje ssong mellan 2005-12. Dessutom s var hela teamet byggd runt Loeb, de andra Citroen frarna fick ofta ta imot stallordrer om att "hjlpa" Loeb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in