• 5
  • 6
2025-01-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
Tycker terrordd skulle vara bra.

Det beror ju p uppstet. Och det r inte brott i brottsbalken. Dremot kan ett brott som allmnfarlig delggelse vara ett terroristdd.

Svensk lag och EU-lagstiftning definierar terrorism som en straffbar grning, till exempel mord, som allvarligt ska kunna skada en stat. (1) Den som begr brottet ska dessutom ha haft i syfte antingen att injaga allvarlig fruktan hos befolkningen, (2) att tvinga offentliga organ att vidta eller avst frn att vidta tgrder eller (3) att destabilisera eller frstra grundlggande strukturer i en stat.

Just nu skadar inte dessa handlingar allvarligt staten. Men det finns en grns. Jag skulle hvda att bedrgerierna r just nu farligare n bomberna.
Citera
2025-01-28, 21:41
Medlem
Politikerna vill visa handling men innerst inne vet dom det hr gr inte att stoppa fr det ha gtt fr lngt.
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Lskigt.
Vldet bara fortstter som det r ngot normalt vardagsmat.
Citera
2025-01-28, 22:32
Medlem
Xfiless avatar
Kopplas till Foxtrot
Morgonens adress i Bagarmossen kan kopplas till en man i Dalen-ntverket, som haft en konflikt med Brontverket. Brontverket r allierat med Foxtrot, och p sndagsnatten skedde ett annat dd med koppling till grupperingen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...d-i-valdsvagen
Citera
2025-01-28, 22:47
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det beror ju p uppstet. Och det r inte brott i brottsbalken. Dremot kan ett brott som allmnfarlig delggelse vara ett terroristdd.

Svensk lag och EU-lagstiftning definierar terrorism som en straffbar grning, till exempel mord, som allvarligt ska kunna skada en stat. (1) Den som begr brottet ska dessutom ha haft i syfte antingen att injaga allvarlig fruktan hos befolkningen, (2) att tvinga offentliga organ att vidta eller avst frn att vidta tgrder eller (3) att destabilisera eller frstra grundlggande strukturer i en stat.

Just nu skadar inte dessa handlingar allvarligt staten. Men det finns en grns. Jag skulle hvda att bedrgerierna r just nu farligare n bomberna.

Fan hade hoppats p lagen baserades p mitt tyckande. Sjlvklart har du rtt. Bedrgerierna r tyvrr ox ett problem som vi mste handskas med skulle kanske inte sga farligare men kanske allvarligare men tomato/tomato
Citera
2025-01-29, 09:17
Medlem
solstrlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Politikerna vill visa handling men innerst inne vet dom det hr gr inte att stoppa fr det ha gtt fr lngt.

Det gr, men inte med PK tgrder.
Citera
Igår, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Det r riktat mot Tania Gomez vl som krde med Moini brderna och var tsm med en utav brderna.

Intressant tanke, men vad missar jag?
P vilket stt r Tania knuten till adressen?
Citera
Igår, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
I eftermiddag var det mnga poliser som cirkulerade runt Bagarmossen. De hade upprttat en vgsprr vid Sockenvgen 607-609. De kontrollerade bilar i bda riktningarna. De ls in i bilarna som att de skte ngon. Vr bil vinkade de bort. Vi passade inte in p vad de skte. 😄 Vi hrde ven sirener p kvllen.
Citera
Idag, 01:25
Medlem
Citat:

Med tanke p mannen det small hos r Arm*n Mo*nis pappa. Men alla sprngningar p Kyrkogrdsvgen, Huvudskrsvgen, Bylvsvgen har Mo*n* som syfte.

Pappan stavar Deh* Moe*n*

*=i
Citera
Idag, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Med tanke p mannen det small hos r Arm*n Mo*nis pappa. Men alla sprngningar p Kyrkogrdsvgen, Huvudskrsvgen, Bylvsvgen har Mo*n* som syfte.

Pappan stavar Deh* Moe*n*

*=i

Att sprngningarna r riktade mot Armins slkt r det ju ingen tvekan om. Nero tycks ha krokat arm med Foxtrot. (Robin sitter tills i sommar och r nog vldigt sekundr i nulget.)
Men min frga var ju om just Tania kan knytas till adressen. Det r i mina gon en annan sak.
Senast redigerad av Right-humanist Idag kl. 02:05.
Citera
Idag, 02:40
Medlem
Citat:
Att sprngningarna r riktade mot Armins slkt r det ju ingen tvekan om. Nero tycks ha krokat arm med Foxtrot. (Robin sitter tills i sommar och r nog vldigt sekundr i nulget.)
Men min frga var ju om just Tania kan knytas till adressen. Det r i mina gon en annan sak.

Nej ingen alls vad jag kan. Har letat efter det men hittar noll.
Citera
Idag, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Nej ingen alls vad jag kan. Har letat efter det men hittar noll.

Vi fr se om mirosa sett ngot vi inte ser.

Men dusnyggt kmpat med att frska tydliggra sambandet mellan flera av sprngningarna.
Du har knappast ftt s mycket hjlp. 👍🏻
Citera
Idag, 03:00
Medlem
Citat:
Vi fr se om mirosa sett ngot vi inte ser.

Men dusnyggt kmpat med att frska tydliggra sambandet mellan flera av sprngningarna.
Du har knappast ftt s mycket hjlp. 👍🏻

Ja det finns ju lite att grva i! Men tackar dmjukt fr att folk uppskattar jobbet.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in